welke processors

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr sound support
    • May 2003
    • 28

welke processors

wie heeft er al eens met de dbx driver rack proccessors gewerkt en hoe waren de ervaringen, wij gebruiken op dit moment de processors van kling en freitag, en zijn daar best tevreden over, maar de driver racken hebben meer mogelijkheden, dus wie o wie kan ons hier tips over geven; kling & freitag, dbx of heel iets anders? Roept u maar!

Groetjes Rob
  • DJ_Robin
    • Jul 2001
    • 610

Ik denk dat het handig zou zijn als je eerst eens zou vertellen waarvoor je ze wil gaan gebruiken. Ga je ze gebruiken voor een kling & freitag set , of heb je een ander set. Wil je 4 kanalen , 6 kanalen , wil je RS232 of RS 485 of hoef je geen laptop sturing.

Wat wil je ongeveer gaan uitgeven aan een processor wil je er 1, 2, meer ?

Persoonlijk vind ik de Lem dx26 plus een processor waar je best eens naar kan kijken.
    DBX 260 driverack is ook een zeer mooie processor , met de andere types uit de drive rack series heb ik geen ervaring.
    BSS omnidrive compact is ook een hele mooie processor , echter hangt dit allemaal van je budget en wensen af.

Als je wat vraagjes die ik hierboven heb gesteld , kunnen mede forumers en ik je beter/gerichter helpen.

M.V.G
    EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• mr sound support
      • May 2003
      • 28

Ja natuurlijk ik gebruik nu 2 kling en freitag processors een voor links en een voor rechts, op een 3 weg set van eigen makelaarij, hoorngeladen toppen met 2 x 12 inch en 2 x 1 inch hoogdrivers en voor de bassen 2 x 15 inch.
      Ik heb sinds kort een aantal versterkers aangekocht en ben van plan om nog z'on set te bouwen. Ik gebruik ze voor voornamelijk PA werk.

Het lijkt me aardig om een laptop erop aan te kunnen sluiten maar dan moet het ook nut hebben, de k&F heeft dat niet.

Hopelijk hebben jullie hier voldoende aan,zoniet dan stel de vragen maar.

Tja budget een k&f access kost 1297,- ex btw dus dat mag het ongeveer kosten.

Groetjes Rob

Comment

• DJ_Robin
        • Jul 2001
        • 610

Ik vind persoonlijk een sturing voor de laptop zeer fijn werken. Je hebt meer overzicht dan op zo'n klein schermpje.

Ik zou als ik jou was eens kijken naar een Lem dx26 plus. kost ongerveer 800 euro als ik het goed heb. Heeft een laptop aansluiting en is 2x in en 6x uit.

Tevens de DBX driverack 260 is een zeer mooie processor. ook 2x in 6x uit en een aansluiting om via je laptop te sturen. Echter heb je dan maar 1x een processor en dus niet een per kant. Dan kun je kiezen voor de kleinere driverack met 2x in 4x uit. Helaas heb ik geen ervaring met die processor.

Mijn keuze zou bij de lem dx 26plus liggen. je hebt dan per kant wel 3 kanalen over , of maar 1 processor voor je gehele set. Ik weet niet of je dat wilt of dat je per zijde een processor wilt blijven gebruiken.

M.V.G
        EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

Even een vraagje tussendoor: Waarom gebruiken sommigge onder jullie een processor per kant? Meer mogelijkheden, gebruiksgemak?

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Daan Hoffmans
            • Aug 2000
            • 1225

Is vooral een kwestie van gemak. Wij hebben inmiddels 3 racks met in ieder een DX26, een BUX 3.4 en 2 2402's. Bij kleinere setups gaat er 1 rack mee, welke dus stereo 3-weg werkt. Bij grotere setups gaan er 2 of 3 racks mee, dan werkt ieder rack mono 3-weg, en iedere processor maar "voor de helft". Achterin de racks zit achter een deurtje een patchveld.
            Hoewel die DX26's er bij ons in de loop der tijd uit zullen gaan, denk ik toch dat het voor jou een hele goede overweging is. Prima processoren, weinig ruis, veel mogelijkheden en een heel schattig prijskaartje...
            <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• mr sound support
              • May 2003
              • 28

wij gebruiken 2 processors omdat ze simpel weg mono processors zijn, de kling & freitag hebben verder ook sense lijnen welke op de speakon aansluiting zitten en het uitgaand signaal van de versterkers meten zodat er een extra beveiliging op zit voor je speakers.
              Ik ben ook zeer te spreken over de geluids kwaliteit van deze acces processors, maar zogezegd ik ben benieuwd naar postieve ervaringen met andere goed klinkende processors.

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

wel prijzig: xta 224 en 226, moet eerlijk zeggen dat ik dit qua klank de mooiste digitale proc. vind tot nu toe. Hiervoor vond ik analoge proc. toch altijd wel mooier klinken......
                Denk dat de converters erg goed zijn en de dsp-resolutie erg hoog is...
                Heb hem niet vergeleken met die 8 kanaals klark (ook nooit mee gewerkt) dus dat verschil weet ik niet.
                Audiocore software werkt ook te gek.....
                Maar zijn die K&F proc. niet ook analoog?
                knoppen en waarden :)

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

oh ja die lem kennik niet, dus kan ik niks over zeggen,
                  wel die digitale bss dingen en die vallen klankmatig een beetje tegen (zijn ook wat ouder qua ontwerp)...
                  Het is echt een verademing om de mogelijkheden van een digitale processor te hebben, met de klank van een analoge processor: dat heeft die xta dus.

Comment

• Jag
                    • Nov 2002
                    • 319

Wij hebben vier XTA Dp200's in bezit en ik vind dat een hele fijne unit. Maar XTA is erg duur. De Audiocore software is wel erg prettig, erg fijn EQ-en daarmee.
                    Maar ik zou gewoon je analoge processors houden (al was het alleen maar voor de protectie) en dan een graphische EQ ertussen zetten, bijvoorbeeld eentje van Klark Teknik.
                    Wat misschien ook nog een optie is, is de minder bekende Sony SRP-f300. Die gebruik ik thuis. Ook geen goedkope unit (rond de €2000,-), maar kan erg veel. 2 in 6 uit (plus nog digitale ingang), op elke output low en high pass mogelijk (2de, 3de en 4de order meerdere typen). Heel veel parametrische EQs op zowel ingang als uitgang, compressors, delays overal op en ook nog shelving EQs enzo. En het mooiste van allemaal: je kan hem ook op standje graphische (31 bands) EQ zetten ipv parametrische EQs op de inputs (je houdt dan wel de PEQs op de outputs).

Comment

• mr sound support
                      • May 2003
                      • 28

Ja de kling & Freitag is een analoge processor

Comment

• Kevin_DM
                        • May 2003
                        • 577

Heb sony processor ook al een aantal keer gebruikt, werkt mooi, als je hem aan computer gelinkt krijgt. Ik heb hem een paar keer gebruikt dat computer en processor geen verbinding met elkaar kregen, en dan snel naar huis de omnidrive gaan halen...
                        --- watt ever you want ---

Comment

• dokter dB
                          • Nov 2003
                          • 1535

hoe is die sony klankmatig? is dat ook iets voor hifi?

Comment

• mr sound support
                            • May 2003
                            • 28

Iemand bekend met de klark teknik dn 800 crossover, is dit te vergelijken met de Kling & Freitag?

Comment

• Jag
                              • Nov 2002
                              • 319

citaat:Geplaatst door dokter dB

hoe is die sony klankmatig? is dat ook iets voor hifi?
                              Absoluut, alhoewel wel een beetje prijzig voor HiFi gebruik. Als je het echt wilt horen moet je maar een keer komen luisteren.

citaat:Iemand bekend met de klark teknik dn 800 crossover, is dit te vergelijken met de Kling & Freitag?
                              Ik ken die klark teknik DSP niet, is ook maar net uit geloof ik. Maar ik zou echt geen DSP kopen om je analoge processor te vervangen. Ik zou een DSP kopen om je analoge processor aan te vullen en je analoge grafische EQ te vervangen. In zo'n analoge processor zit namelijk ook thermische en excursie beveiliging. Dat kan je niet nadoen met een DSP (zeker de excursie beveiliging niet).

Comment

Working...