Nieuw setje getest dit week-end

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

owkee dan begrijpen we elkaar volledig op de juiste manier[)].

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• djsjoerd_1
      • Dec 2003
      • 11

Heb zelf erg slechte ervaringen met een Behringer eq, tenminste als je hem gebruikt in een systeem waarin voor de rest alleen kwaliteitsproducten zitten. Wegfilteren van frequenties gaat nog goed, maar zodra het ding moet boosten, en dat is wat jij wilt, gaat het er niet beter door klinken. Frequenties worden inderdaad wel versterkt, maar klinkt toch niet helemaal zoals het zou moeten. Goede vervanger voor de Begrinfger 3102 is bijv. de DBX 231 eq, vrij simpel, en goed betaalbaar
      gaan met die banaan

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

citaat:als je hem gebruikt in een systeem waarin voor de rest alleen kwaliteitsproducten zitten.
        je koopt voor een paar miljoen("als voorbeeld") een geluidssyteem en dan ga je taffelen met een behringer equalizer[V].

Die behringer equalizer doet goed zijn werk. Hij ruist idd een beetje, maar dat is normaal voor die prijs;buiten dat doet hij gewoon wat ie moet doen. ik snap niet waarom dat die slecht zou gaan klinken wanneer je bepaalde frequenties wat omhoog duwt ( zonder te vervormen uiteraard).
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DJ_Robin
          • Jul 2001
          • 610

Ik heb ffies de manual gedownload ,

Ik lees dat er een "polarity" switch opzit. Hiermee kan je dus in iedergeval even testen of je subs hebt die "uit" fase staan.
          *Sluit 1 sub aan op links 1 op rechts door het knopje nu aan 1 kantje
          *in te drukken kan je horen of er geluid "bijkomt" of verzwakt.

Als je gaat testen , zet dan de dipswitches op de achterzijde voor het "limiter threshold" gedeelte op "OUT".

Mocht dit het probleem niet oplossen , zou ik allereerst proberen een andere x-over of een processor te lenen bij een vriend/collega. Op die manier kan je kijken of het probleem ligt bij je BSS.

Wat je ook nog zou kunnen proberen is bijvoorbeeld een crest of iets in die richting te lenen om zo te proberen of je me zo'n versterker wel het gewenste resultaat kan krijgen.

succes
          EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Siem
            • Jul 2003
            • 124

citaat:Stond daar de subsonic op 30Hz of op 15Hz want dat kan ook als je wat componentjes bijsoldeerd op de plaat.
            Op 30Hz, was een setje van 2x Dynacord F118 en een of andere (voor mij onbekende) 12 inch top per kant. Het is al wat langer geleden, maar volgens mij was de crossover frequentie 110Hz. Deze set werd vrijwel alleen voor bands gebruikt.
            Waar je trouwens wel op moet letten is dat de FDS360 nog uit het tijdperk stamt waarin pin 3 HOT was. Bovendien zijn de outputs standaard ongebalanceerd, dus ik zou zeker even kijken of het met de bekabeling wel goed zit.
            Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

citaat:ik snap niet waarom dat die slecht zou gaan klinken wanneer je bepaalde frequenties wat omhoog duwt ( zonder te vervormen uiteraard)
              Dat lijkt me erg simpel: de filters in de DBX zijn een stuk strakker dan de behringer en beter ondwikkeld. Je zult dus minder "band pass rimple" (je zou de NL vertaling niet aan me moeten vragen) krijgen dan de behringer. Dit zoorgt voor een soort flutter in niveau bij de x-over van het filter. Wat uiteindelijk dus vies klinkt.

Comment

Working...