Goede limiter gezocht (nee geen adv.)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Ventilator
    • Dec 2003
    • 4

Goede limiter gezocht (nee geen adv.)

Ik moet voor een cafe waar ik werk (Dulac in Amsterdam) een limiter aanschaffen... [V] Nu heb ik in het verleden op allerlei feesten e.d. gedraaid en over het algemeen, die dingen zuigen... ze hebben een microfoontje in de zaal, reageren verkeerd weetikveeeeeeeellll allemaal...

Wie weet er 1 die bijvoorbeeld direkt op je versterker wordt aangesloten..?
    Wie heeft er 'goede' ervaringen met een limiter? Welke is dit dan?
    Ik wil namelijk niet dat ik daar vette muziek sta te draaien en dat ineens alle hoge tonen verdwijnen.... bijv.

WHEEEEELLLPPP

Alvast bedankt
  • Barthez
    • Dec 2003
    • 256

voor zover ik weet maakt dateq hele goeie limiters, ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt, maar wat ik gehoord heb was behoorlijk positief.

ik zou zeggen kijk eens op dateq.nl
    Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• DJ Ventilator
      • Dec 2003
      • 4

Dank je voor de tip, ken Dateq wel een beetje...

Kan je me misschien vertellen waar ik op moet letten?

Comment

• Barthez
        • Dec 2003
        • 256

zoals ik al zei heb ik zelf geen ervaring met limiters, als er ergens een maximaal geluidsvolume gesteld is mix ik liever met een dB-meter bij mn tafel, dan kan je het volume zelf in de hand houden zonder dat zo'n apparaat met je signaal gaat lopen klussen [}]
        Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• Michael
          • Nov 2002
          • 643

Als de gemeente eisen stelt: een dateq spl2 limiter pakken (vanaf 550 euro). Dat is de goedkoopste van dateq. Zijn er geen eisen kun je goedkoper winkelen. Een hele goed is de dbx compressor limiter of de behringer composer pro. Laatst genoemde is ook het goedkoopst. Nadeel van de behringer is dat als hij te zwaar moet limiten de bass minder aangenaam klinkt (licht uitgedrukt). Zowel de dbx als de behringer doen wel heel goed hun werk mits goed afgesteld en als je veel randapparatuur hebt en wat ruis door de speakers kun je direkt de gate gebruiken, altijd fijn bij stille momenten. Voor horeca is eigenlijk de beste keus de dateq spl2 omdat deze heel veel hiervoor wordt gebruikt.

Comment

• reflection
            • Mar 2002
            • 413

dit topic is er dus 2 keer oke dan
            Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• PM
              • Mar 2003
              • 87

In België zie je nogal eens limiters van AEE.
              En je moet zeker eens kijken naar de Apex limiters.

Beide toestellen kosten wel wat, maar werken veel beter dan een gewoon eenvoudig compressortje !

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

Ik heb zelf goeie ervaringen met een triple c van tc electronics...
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Remco vd Werff
                  • Apr 2001
                  • 753

Hoi Dj Ventilator,

Wanneer je een goedklinkende limiter zoekt, zul je eens moeten kijken naar de level-controllers van het merk; Formula Sound.

Deze tasten namelijk de dynamiek van het geluid vrijwel niet aan waardoor de geluidskwaliteit bijna gelijk blijft bij het ingrijpen. Op een gegeven moment merk je alleen dat het geluid gewoonweg niet harder gaat wanneer je wel aan de volumeknop draait. Ook zijn deze apparaten verzegelbaar, wat nog steeds vaak verplicht is.

Naar mijn idee hebben deze producten zeker een goede prijs-kwaliteit verhouding. Op de site (www.formula-sound.com) kun je er meer over lezen, tezamen met de adviesprijzen.

In ieder geval veel succes met het vinden van een passende oplossing.
                  Groeten, Remco

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

Als het even kan. Zorg dat je meetmicrofoon zo ver mogelijk weg van de dansvloer staat. Dat scheelt al heel wat dB's..

Vaak worden die dingen zo dicht mogelijk bij de BRON gemonteerd. Wat in mijn ogen zinloos is. Het doel is immers de BUREN te vrijwaren. Dus het is niet onredelijk zo dicht mogelijk bij de buren te meten. BV de uitgang van de zaak. Als je dan bv 98dB mag hebben in de zaak is dat in mijn ogen niet gebonden aan de vierkante meter bij je speakers. En daar zitten je buren ook zeker niet.
                    lekker belangrijk!

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

Hallo daar,

In mijn geschiedenis als ambtenaar kwam ik voornamelijk Dateq limiters tegen, erg goed en redelijk betaalbaar, varierend van simpele begrenzers tot uitvoeringen me ingebouwde kalenders waarin je de data kon vermelden wanneer de limiter overbrugd mag worden, dankzij de uitzonderingsregelingen in de wet, geloof dat die duurste uitvoering, dus met livemuziek meetmicrofoon en kalender op zo'n 850 komt.

Ralph

Comment

• R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

meetwaarden gaan altijd uit trouwens vban de waarden welke worden gemeten bij degene die hinder ondervindt, dus de buren, op de meest geluidsgevoelige plaats, voor de avond en nachtperiode is dit dus de slaapkamer.

Indien er geen akoestish onderzoek is opgesteld moet uitgegaan worden van 70 dBA of 80 dBA indien het pand vrijstaand is.

Ralph

Comment

Working...