veel 19" effects in een case, toch flexibel???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madmike
    • Jul 2003
    • 70

veel 19" effects in een case, toch flexibel???

ik weet niet of dit t goeie forum is, maar vawege de randapp. plaats ik het toch hier (ik hoor t wel van de mod. als t niet goed is)...

goed, ik heb een setje aan 19" apparaten die ik regelmatig gebruik, wel te weten:
    -behringer ultramizer (2x)
    -behringer ultragraph (2HE)
    -behringer virtualizer
    -samson stereo compressor
    -sabine feedback destroyer
    -in de planning nog twee ultralinks van behringer.

ik gebruik ze nu nog los en zo uit de doos, vind ik niet fijn. mijn idee was een flightcase te maken waar alle app. inzit, inclusief de twee ultralinks (6-kan. splitter/mixer),

een ultralink komt boven, voor evt. samenbrengen van micro, intro-cd`s, master signaal enz, terwijl de andere ultralink onder komt en zorgt voor de nodige uitgangen zoals opname, monitoring, eindtrappen enz. (altijd voor genoeg ins en outs zorgen is iets dat ik al geleerd heb...)

tussen de twee ultralinks komen dan alle effecten, waarvan ik de in- en uit-gangen (ook die van de ultralinks) naar de voorkant toe haal op een patchbord, zo kan ik alles met korte jackies doorverbinden zoals ik t op die avond/locatie graag had.

dit is mijn idee voor de effecten te beschermen, maar het blijft flexibel. de case zal best groot worden denk ik (10HE app. 2-3 HE patch, 1HE verlichting), maar dat zal mijn pret niet drukken.

zoals gezegd is dit mijn idee, veel effecten maar toch flexibel. ik ben maar de leek... ik zou graag eens jullie mening willen horen over zulke flexibele effectpakketten...
    leeft muziek voor mij of was t toch andersom?
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

wanneer je alles in een 19" kist stopt samen met een patch paneel + verlichting heb je inderdaad wel een grote kist. Aangezien effectjes nu niet zo heel veel wegen is deze kist naar mijn mening nogwel goed te hanteren met 2 man. Ook als je rekening houd met hoge podiums en trappen moet dit nog goed te doen zijn.
    Maar:

Wanneer je bv altijd verschillende soort aparatuur nodig hebt ben je in het bovenstaand geval wel altijd verplicht de hele handel mee te slepen. Nu dat is misschien geen probleem voor jou.

je zou ook bv alle aparatuur kunnen opslitsten en dat dan verdelen over 2 flightcases. Heb je wel als nadeel dat je veel kabeltjes zult moeten leggen. Misschien ook geen probleem voor jou?

In ieder geval doe je er goed aan om je aparatuur in een degelijke flightcase te stoppen.[^]
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

http://www.********.nl/images/PICT0619.JPG

= 12 HE, weegt incl case 31 kg.
      Om hoogte te besparen kun je ook je patch aan de achterkant verwerken....( je patcht toch niet de gehele show??)

Van de andere kant : je kunt natuurlijk ook een multi-kabeltje naar je mengtafel neerleggen, en daar patchen.

Comment

• MC Party
        • Sep 2003
        • 481

Wat komt me dat plaatje toch bekend voor

MZzls

MC
        Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Madmike
          • Jul 2003
          • 70

kijk, zo komen we ergens,
          patchen op de achterkant... nog niet eens aan gedacht,

dit bespaart inderdaad wat aan hoogte, verlichting kan ik ook een gewone (bureau)lamp met zo`n klem nemen, ook weer een HE minder, maar een kabelkist weer wat voller.

we hebben (nog) geen feesten op twee plaatsen tegelijk en een grote maar lichte case zie ik geen probleem in.

mijn idee voor de twee ultralinks, een als 6-kan mixer, en een als 6-kan splitter wat vinden jullie daarvan?

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

citaat:Geplaatst door Madmike
            mijn idee voor de twee ultralinks, een als 6-kan mixer, en een als 6-kan splitter wat vinden jullie daarvan?
            Het is mij niet geheel duidelijk waar het rek voor gebruikt gaat worden.
            Zaken als compressors, eq e.d. worden meestal in inserts of tussen de keten opgenomen. In dat geval hoef je geen linemixers te gebruiken maar ben je met een goedkoop/eenvoudig patchpanel klaar.

Als je een kleine (dj)mixer hebt kun je als je veel paralelle effecten zoals galm, echo,flanging hebt linemixen om inputs te besparen. Maar dat soort effecten heb je niet.
            Ik kan me in een dj setup eigelijk niet een idee vormen waarom je al die compressors en die eq niet gewoon met een multikabel permanent kunt routen. Een paneel aan de achterkant meet een multiuitgang en een paar insertaansluitingen voor als je eens wat anders ermee moet doen en klaar is kees.
            lekker belangrijk!

Comment

• Barthez
              • Dec 2003
              • 256

citaat:dit bespaart inderdaad wat aan hoogte, verlichting kan ik ook een gewone (bureau)lamp met zo`n klem nemen, ook weer een HE minder, maar een kabelkist weer wat voller.
              Ik zou zeggen als je toch een kist bouwt doe het dan meteen goed, een racklight (Powerbright bijv, heeft mooie tl verlichting, is alleen niet dimbaar[8D])is tenslotte maar 1 HE en je hebt meteen een mooie voedingsverdeler voor alle FX in je rack.
              Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• Triple S
                • Sep 2000
                • 808

Ben ik nou zo raar, of is een effectenrekje van 14HE nou echt zo vreemd?? In mijn ogen is dat toch niet zo overdreven groot hoor.
                Don\'t call me DJ!

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

14 lijkt me vrij normaal
                  ik heb in het onderste kistje 12 en het bovenste kistje 6 he.
                  dus 18 bij elkaar,
                  btw de bovenste gaat niet altijd mee,flexibel[?]

Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Madmike
                    • Jul 2003
                    • 70

goed, we hebben onze ultramizer, virtualizer en eq voor het mastersignaal, omdat we zowel bruiloften als houseparty`s draaien kunnen we zo het geluid mooi aanpassen:
                    -scherp en transparant, beetje reverb misschien voor de bruiloften (normale heldere muziek),
                    -of de ultramizer een beetje laten compressen en het geluid wat rauwer maken voor de housemuziek.

de Sabine en de Samson is ons vast setje voor de micro. wat inserts betreft, daar heb ik nog nooit mee gewerkt eigenlijk, laten we zo stellen, ik HAD er geen (sinds kort wel dus).

mijn dateq apollo voor het live-mixen heeft een effect send en return, daar kan ik volgens mij niks mee(?). als we het signaal verder volgen komen we dan bij de master-mixer (mackie 1604 vlz), deze hebben we sinds kort maar zonder manual..... hier komen tijdens onze feesten alleen maar de muziek van de live-mixer en de MC op binnen (MC niet op de dateq, anders hoor je hem door de monitors, met boze DJ`s als gevolg).

de mackie heeft wel inserts, maar als ik t goed begrijp kan ik het dus zo doen (microfoon kanaal op de mackie als voorbeeld):

mackie insert -> compressor -> feedback destr. -> mackie return.

OF:

micro -> compressor -> feedback destr. -> mackie mic.in

nogmaals, ik heb nog niet met inserts en returns gewerkt, dus vermoord me niet als bovenstaande niet klopt. volgens mij kan ik deze ook niet toepassen op t master signaal toch? wat is nu het grote verschil tussen beide opstellingen? (vloek nou niet, ik ben geen prof[B)])

PS: het verhaal over de twee ultralinks... over een ben ik ook nog niet zeker, de ultralink als mixer is er eigenlijk alleen om een MC mee te laten lopen die dan niet over de monitors meegaat zonder dat ik een tweede mengpaneel moet meenemen, dit zou dan de mackie zijn, onzin om zon groot ding mee te nemen alleen voor muziek een een microfoon bij elkaar te mixen of voor het feit dat er inserts op zitten. de ultralink als splitter lijkt me verder wel duidelijk....

Comment

• Staaf
                      • Feb 2003
                      • 398

Ligt dit nu aan mij of is dit alles een beetje overkill? Wij plaatsen voor een bruiloft gewoon een standaard discobar, versterker en luidsprekers neer. Zonder enige vorm van processing (eq en X-over uitgezonderd). Ik stel me trouwens al vragen bij het toevoegen van reverb op het master signaal. Daar worden de mensen op de duur toch wel knettergek van?

Wat moet er eigenlijk gepatcht worden aangezien je meestal dezelfde set-up gebruikt?

In verband met het horen van de MC op de monitors: je kan deze versterker toch later aanzetten of gewoon de uitgang op de apollo dichtlaten. Trouwens als de DJ set begint stop de MC toch (hoop ik).
                      Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• Madmike
                        • Jul 2003
                        • 70

kijk en luister (staaf):
                        ik heb een aantal effecten, soms gebruik ik ze allemaal, soms enkelen en soms geen. het is niet de bedoeling om dubbele boekingen te hebben, omdat ik dus geen zin heb om met losse effecten of dozen te slepen doe ik ze in een grote case. problem solved, it works for me! het hoeft toch niet voor idereen een ideale case te zijn? als ik er maar mee kan wat ik wil. (daar gaat dit topic trouwens helemaal niet over!)

en nee, onze MC is niet stil als de DJ draait, anders zouden we de micro net zo goed weg kunnen gooien... voor de duidelijkheid dus nog een keer: onze MC`s lullen de hele avond door, en nee, de mensen hebben daar geen moeite mee.

Comment

• Staaf
                          • Feb 2003
                          • 398

Oeps;

Bij het lezen van MC dacht ik aan een muziekcassette (hopeloos verouderd ik weet het, maar het kon zijn toch?) ; vandaar de verwarring met die andere MC. :-(

Wat betreft jouw werkwijze en de mijne; daar heb je volledig gelijk in. Iedereen werkt natuurlijk op zijn manier en zoals hij het het beste vind.
                          Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• Madmike
                            • Jul 2003
                            • 70

okee, ik had de afkorting van muziekcassette ook al vergeten, nu je het zegt..... onze MC is een Master of Ceremony, een kletskous met microfoon dus.

voor mij is het de oplossing voor alles bij elkaar te houden, de installatie kan wel op twee plaatsen opgebouwd worden (t zijn er eigenlijk 2), maar dit is nog nooit voorgekomen, en ben ik eerlijk gezegd ook niet van plan, ik wil bij mijn app. zijn, en geen andere mensen eraan laten.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

citaat:Geplaatst door ronny

je zou ook bv alle aparatuur kunnen opslitsten en dat dan verdelen over 2 flightcases. Heb je wel als nadeel dat je veel kabeltjes zult moeten leggen. Misschien ook geen probleem voor jou?
                              Wat is er mis met een multi-tje? Onze Fx-racks zijn geloof ik een HE of 6/8 hoog, en gaan allemaal op elkaar met multi connectoren, richting tafel. Hoe het precies werkt moet je me niet vragen; en er zal wel lang over nagedacht zijn, maar toch werkt het nu wel perfect en onwijs handig. Een 14HE kist begint toch redelijk groot (en dus zwaar) te worden, en kan wel eens onhandig zijn. Liever 2 kleintjes die je dan alsnog op elkaar kunt zetten (binnenwerken wel te verstaan).

Comment

Working...