Welke van deze monitoren....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BobX
    • Dec 2003
    • 4

Welke van deze monitoren....

Volgende vraag:

- Behringer B 2031 Truth (€ 249): http://www.behringer.nl/B2031/index.cfm?lang=eng of
    - Alesis Monitor One Active MKII (€ 249) http://alesis.com/products/m1active/ of
    - Tannoy Reveal Active (€299) http://www.tannoy.com/product.cfm?D=2&ID=48
    - of Syrincs? Maar die valt ver hier buiten qua prijs denk ik.

Ik produceer zelf dance/hardstyle en wil daarnaast ook die muziek gewoon op luisteren. Budget zo'n 200 - 250 euri.

en kan je voor het produceren ook niet gewoon goede hifi boxen kopen i.p.v. monitoren? Wat denken jullie?
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Je kan zelfs beter hifi kopen. Muziek die je gaat produceren zal in de meeste gevallen toch thuis beluisterd worden, dus over hifi-systemen.

En als het eens op een dance-feest wordt gedraaid... tsja, dat geluid is ook niet echt te vergelijken met geluid uit monitors, zeker niet in die prijsklasse.

Ik zou dus gaan voor (stevige) hifi-boxen.

Succes, groeten!!

Robert

Comment

• BobX
      • Dec 2003
      • 4

thnx. Ik heb nu dus een stel Aiwa-boxen van 75 gulden, hehe. Het geluid is wel redelijk, maar beetje dof.
      Mijn muziek wordt ook in een discotheek gedraaid en ik wil ook meer demo's gaan maken. Tis niet zo dat ik net begin met produceren.
      Ik wil aleen mijn muziek beter afmixen en alle freqs goed horen.
      Adviseer je nog steeds goede hifiboxen en zo ja welk merk.
      En zijn die boxen dan ook veel duurder of goedkoper dan een goed stel monitoren.
      Ik zit zelf trouwens te denken aan zo'n 200-250 euro (ow, dat had ik al gezegd ;P )

B.

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

Een set Monitoren is wel dekelijk nuttig. Omdat een monitor zo is gemaakt zodat hij alle freq, goed kan weergeven. Uiteraard zit er tussen monitoren ook een grof verschil.
        Als ik tussen die 3 moet kiezen zou ik voor de Alesis gaan. Meest gedetaileert geluid, iets wat ik erg belangrijk vind. Ik vind de tannoys erg wollig. Hierdoor heb je een matig stereo beeld en hoor je je hoog niet goed.
        De tannoys hebben we iets meer laag dan de Alesis.
        Het is dus een beetje wat je zoekt.

Comment

• BobX
          • Dec 2003
          • 4

Natuurlijk beide, laag en hoog.
          Maar ik ga ze morgenavond ff luisteren, de Alesis zeker. NEem een cd mee met mijn muziek erop. Het zal altijd beter zijn dan die dingen die ik nu heb.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

die tannoy's zijn alleen wollig in very-nearfield-opstelling, heb je de mogelijkheid om ze iets verder weg te zetten dan is dat probleem al weer opgelost.

Verder zijn er 2-ehands wel een paar leuke B&W's of Infinity's aan te schaffen, en dan zit je voorlopig gebeiteld .

Comment

• BobX
              • Dec 2003
              • 4

Bedoel je met very-nearfield, dat ze beide dicht bij mij staan of dicht bijelkaar?
              Ik heb er op 80 cm links van mij staan en een 70 cm op de plank rechtsvoor. Ik wil het geluid natuurlijk recht op me af hebben, ze stonden eerst op de grond. Dat lijkt met toch niet goed?

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

te dichtbij. speakers op die afstand staan gaan beter klinken , en 1,5 meter is toch wel het minimum voor een speaker.

Comment

• joe
                  • Jan 2003
                  • 446

ik denk dat je in deze prijsklasse ook best wel eens die "Phonic P8A" kan gaan beluisteren, ik was er best wel over te spreken toen ik ze hoorde. (vergeleken zijn prijsgenoten)
                  Bij feedback staan ze voor 259,- euri

Gr.
                  Marco

Comment

Working...