Schöler Akustik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Schöler Akustik

Is er iemand, van de zeg maar ouwe garde, die Schöler Akustik kent? En dan toevallig weet, wie het ooit heeft geimporteerd heeft in Nederland en wat er aan speaker componenten in zat?
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • - -Niels- -
    • Aug 2003
    • 253

Wat ben je dan van plan?

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

In iedergeval niet nabouwen, want dat spul klinkt voor geen meter...Ik zal het je uitleggen, omdat je nog jong bent...Wij hebben een klant, die heeft dat spul binnen hangen en nu is er het een en ander stuk...Dussssssss...
      Olaf Duffhuës

Comment

• Eddie van Born
        • Jul 2007
        • 1

Schöler Akustik

Schöler Akustik is omstreeks 1985 definitief gestopt. De laatste systemen zijn vermoedelijk rond 1980 geïnstalleerd. Geluidskwaliteit luidsprekers was matig, versterkers en mengpanelen waren behoorlijk goed, lichtinstallaties uitstekend. Deze laatste hebben als basis gediend voor Lagotronics systemen in hun beginfase. Schöler Akustik had dochterbedrijf in Zwolle, dat door mij geleid is geweest in de eindfase en werd daarnaast geïmporteerd door Lagotronics. Voor eventuele problemen met lichtbesturing dus contact met hen zoeken. De rest kun je maar beter vervangen. De ontwerpen waren meer gericht op levensduur en betrouwbaarheid dan op optimale geluidskwaliteit. Dit gold evenzeer voor de minidisco installaties. Niet kapot te krijgen echter matige klank.

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Cool! Na 4 jaar een duidelijk antwoord, das leuk....Kan ik de klant afzeiken als hij er weer overbegint...Dan hangt het er al minimaal dus 22 jaar in...Echt tijd voor vervanging...

Eddie, bedankt!
          Olaf Duffhuës

Comment

Working...