Wat voor een kwaliteit zijn D.A.S. speakers ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michel_G
    • Dec 2003
    • 376

Wat voor een kwaliteit zijn D.A.S. speakers ?

Wat is de kwaliteit van DAS audio ??? (dus [u]</u>GEEN DAP)
    Ik kan goedkoop aan D.A.S. speakers komen, maar ik hoor nogal verschillende reacties over het merk. Heeft iemand ervaring met dit merk ???

Mvg,

Michel
    Is weer terug !
  • reflection
    • Mar 2002
    • 413

tjah, in het algemeen is het niet slecht, maar ja als het om alleen de speakers gaat moet je ook nog naar de behuizing kijken, en elk merk heeft zn goede en de mindere producten.. teminste bijna elk merk.

dus meer eigenschappen en de voor te gebruiken toepassingen zijn wel handig.

Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• Michel_G
      • Dec 2003
      • 376

Zijn bedoeld voor mij drive in. Zijn komplete boxen door DAS gebouwd, dus geen zelfbouw.

zijn 4 bass boxen met elk 18 inch speaker. 400 watt RMS aan 8 ohm bereik: 35Hz-250Hz

zijn 4 topjes met 12 inch speaker en 1 inch tweeter. 300 watt RMS aan 8 ohm. bereik hiervan is nog onbekend.

hebben speakon aansluitingen.

Helaas heb ik de typenummers nog niet.
      Is weer terug !

Comment

• bewap
        • Jun 2002
        • 239

Ik heb zelf twee stacks van Production services (RV) staan, deze speakers zijn ook gevuld met DAS speakers. De speakers klinken erg goed, dus goede compenenten maken dat lukt ze wel. Ik denk dat ze een behoorlijk goede prijs kwaliteit verhouding hebben en dat is een voordeel van het merk. Tevens zijn ze naar mijn inziens serieus bezig met het maken van speakers. Tenslotte zou ik DAS plaatsen in het middensegment, dus bij al die andere merken: RCF, EV, Dynacord, SA, AD, etc, etc...
        DAS is ook gewoon een merk dat goede producten heeft en slechte net zoals iedere ander merk.
        Overigens zijn er volgens mij al enkele topics geweest over DAS, ik zou de zoekfunctie even gebruiken als ik jouw was...

Comment

• Michel_G
          • Dec 2003
          • 376

ik heb zoekfunctie gebruikt, maar ik heb geen topic kunnen vinden over DAS. zal wel aan mij liggen
          Is weer terug !

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Brrrrrr, E.V. RCF, Dynacord middensegment ?????? [)]
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• DidierB
              • May 2003
              • 337

Ik betwijfel dat je merken tegenwoordig nog op een correcte manier in 3 vakjes kan indelen.... Maar goed, we dwalen af.

Groeten,

Beghin Didier
              Ampli bvba

Comment

• PowerSound
                • Nov 2001
                • 1892

Elk merk heeft zijn goedkoop en duurkoop segment. D.A.S. zit ook in deze merken.

Werkte vroeger al met 18" van DAS (woofers) en geen problemen, en nu met 4 stuks D.A.S. ST-215 (hun grootste/duurste kast, tot aankomst va hun Line-Array). Nog geen problemen mee gehad, klinken verdomd goed. Ook is gekend dat DAS speakers bijna onverwoestbaar zijn.

D.A.S. is gewoon een merk met een uitstekende prijs/kwaliteit, zoals nog andere merken in dit segment.
                PSL Bvba powered by
                L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                Yahama LS9-32 / MC7L-48
                Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Michel_G
                  • Dec 2003
                  • 376

Maar als ik voor de bovengenoemde set minder dan 800 euro hoef te betalen en en alles werkt nog perfect, moet ik dat dan doen ???
                  Dus 800 euro voor 4 x bas speakers 18 inch + 4 x top 12 inch + 1 inch. Is dat verstandig [?][?][?]
                  Is weer terug !

Comment

• Michel_G
                    • Dec 2003
                    • 376

bedoel bij het bovenstaande boxen in plaats van speakers. Dus helemaal compleet, geen componenten
                    Is weer terug !

Comment

• dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

das nie mis
                      knoppen en waarden :)

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

citaat:Geplaatst door dj_spike

Maar als ik voor de bovengenoemde set minder dan 800 euro hoef te betalen en en alles werkt nog perfect, moet ik dat dan doen ???
                        Dus 800 euro voor 4 x bas speakers 18 inch + 4 x top 12 inch + 1 inch. Is dat verstandig [?][?][?]
                        Zeker doen , haast je of ik koop ze
                        sis

Comment

• Robert
                          • Aug 2000
                          • 630

Precies! En anders wil ik ze ook nog wel hebben

Sis:
                          citaat:Brrrrrr, E.V. RCF, Dynacord middensegment ??????
                          Ehm... JA! Lijken me toch producten die niet heel slecht zijn, maar ook niet het beste van het beste. Leek me niet zo'n heel foute opmerking eigenlijk. In welk segment vallen deze merken volgens jou dan?

Grtz. Robert

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

Robert, hier dan mijn lijstje,

laagsegment : DAP, JB systems, Skytronic

middensegment : syrincs, Lem, Solton, Craaft, Peavey, yamaha, mackie, celestion, montarbo

topsegment: Renkus-Heinz, EAW, turbosound, function-one, E.V. Dynacord, RCF, JBL, DAS, l'aocoustics, D&B, Meyersound, adamson, KS, KME, Nexo enz...

K'zal wel véél merken vergeten zijn maar dit is zo ongeveer mijn antwoord op jou vraag

Voordat iedereen met scherp schiet : dit is maar een opsomming

hopelijk kan je je hier een beetje in vinden Robert

sis

Comment

• Michel_G
                              • Dec 2003
                              • 376

Tijdje geleden ook ergens montarbo boxen zien staan. Die kan ik maar beter laten staan als ze niet echt bepaald goedkoop zijn ???
                              Is weer terug !

Comment

Working...