behringer EURODESK MX3282A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stijnbe
    • Oct 2003
    • 33

behringer EURODESK MX3282A

Ik ben van plan een behringer EURODESK MX3282A te kopen. Hebben jullie hier ervaring mee of zou ik beter iets anders kopen zeg het me.

groeten stijnbe[8D]
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Mij is dit afgeraden zie paar topic's hieronder. topic: welke zaal mixer.

Martin

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• musicjohn
      • Aug 2001
      • 1102

citaat:Mij is dit afgeraden zie paar topic's hieronder. topic: welke zaal mixer
      Sorry, maar dit vind ik de reinste onzin.

Er word gevraagd om ervaringen, en niet om verwijzingen door derden.

Kijk, als iedereen blijft roepen dat je beter een 2e hands Midas, Mackie of Allen & Heath kunt kopen, dan moet je je toch serieus af gaan vragen welk bestaansrecht nieuwe mengtafels in de "budget" prijsklasse nog hebben.

Laten we eerlijk zijn, voor het geld wat je er voor neer moet tellen zijn de Behringer tafels gewoon een schitterend product. Als dit product destijds (ten tijde van de zgn. Midas, Mackie en A&H tafels) op de markt was gebracht voor deze zelfde prijs dat had iedreen zo'n tafel gehad in plaats van de genoemde merken voor 4x tot 7x de prijs van een Behringer. Dus alles is relatief.

Nogmaals, de poster van dit topic vraagt om gebruikers ervaring en niet om adviezen / meningen die jou bijgebracht zijn door derden.

Ikzelf zit ook graag achter een Midas of A&H, maar met een Behringer ben ik net zo blij. Als geluidstechnicus gewoon je kunstje doen waar je voor ingehuurd bent, met het materiaal wat je tot je beschikking hebt. Dat is pas "vakmanschap" !!!

Nou jullie weer.
      Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Rv
        • Feb 2001
        • 1086

Wij hebben jarenlang die tafel gebruikt, ideaal om te beginnen! (het kost namelijk niet veel).

Nooit problemen mee gehad, enkel een keer de voeding die het begaf. Nadien hebben we een midas gekocht, uiteraard is dat een groot verschil, ook in je portefeuille!
        ____
        Rv.
        ____

Comment

• Michael
          • Nov 2002
          • 643

Ik werk voornamelijk met deze beestjes zowel de mx-2442 en de mx-3242A. Prijs/technisch zijn ze ongelsagen en doen hun werk heel goed. natuurlijk heeft een soundcraft of mackie sr een betere klank maar heb je dat wel nodig? Wat wil je met die tafel gaan doen. gebruik je hem maar een tiental keer per jaar dan zou ik echt niks anders kopen maar is de tafel elke week op pad in de ergste omstandigheden is het mischien aan te raden om een robuustere tafel te kopen. Ze doen het heel goed maar een Soundcraft en consorten zijn meestal wel wat betrouwbaarder + ook een beetje fijner bij verhuur. Er zijn nog wel eens bands die wat te mekkeren hebben als je met budget spul aankomt (moeten ze ook maar gdvrdmme fatsoenlijk betalen[V]) Wat is je budget en wat ben je met die tafel van plan? wat voor eisen stel jij aan de tafel en wat verlangen je klanten van je?

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

best wel een leuk tafeltje. Zeker voor dat geld!
            Ik heb er 2 jaar vrij veel mee gewerkt, nu iets minder wegens opgegroeid naar het "grotere werk".
            Toch kom ik op kleine festivalletjes dit ding nog geregeld tegen. En op zulke kleine festivals komt het inderdaad eerder neer op de kwaliteiten van de geluidstechnieker dan op die van de mengtafel.

Een degelijke technieker kan op een behringer iets beter neerzetten dan een slechte technieker op een midas....

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

citaat:zou ik beter iets anders kopen zeg het me.
              ik zeg het je : je zou beter iets anders kopen.

citaat:Er word gevraagd om ervaringen, en niet om verwijzingen door derden.
              er werd gevraagd of ik iets wilde zeggen.....

a kijk naar je bezetting : niet iedere tom hoeft per se een eigen kanaal, en niet iedere gitarist hoeft in Lukather-stereo-3-kanaals opstelling,

b kijk naar je budget, en of er ook goeie 2-e hands alternatieven zijn. ( zijn meestal incl flightcase, en daardoor alweer stukken aantrekkelijker)
              c kijk naar je doelstelling, een live tafel voor een blues of rockband heeft minder kwaliteit nodig dan een klassieke muziek-opneem-tafel.

d kijk naar http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...421&whichpage= , de pagina die hierboven al bedoeld werd.

Comment

• Rv
                • Feb 2001
                • 1086

Heel stoer die dingen dat ik hier hoor, maar

WIE ZEGT DAT STIJN ZIJN BEHRINGER NIET TWEEDEHANDS WIL KOPEN???????
                Daar gaan die leuke antwoorden van tweedehands goedkoper alternatieven dan weer!

Zo'n behringer betaal je tweedehands nog een 500-600 euro, nieuw nog 1000 euro. Noem me eens een goed tweedehands alternatief? En als hij graag eentje met 16-24 kanalen had, dan zou hij zelf toch aangeven dat hij een MX2442A wil kopen?

____
                Rv.
                ____

Comment

• musicjohn
                  • Aug 2001
                  • 1102

Robert, wat ik post is niet onzinnig.

Er word eerst een duidelijke stelling gemaakt: "Ik ben van plan een behringer EURODESK MX3282A te kopen"

Hieruit mag je concluderen dat Stijn al heeft bepaalt hoe hij z 'n mix wil gaan doen, anders kom je niet op dat aantal kanalen uit. Maar er komt een reactie in de trant van: "kijk naar je bezetting : niet iedere tom hoeft per se een eigen kanaal, en niet iedere gitarist hoeft in Lukather-stereo-3-kanaals opstelling"

Hallo hé... wie bepaalt de mix? Gerard of Stijn?

Het tweede gedeelte is een vraag: "Hebben jullie hier ervaring mee of zou ik beter iets anders kopen zeg het me"

Hierop volgt een posting: "kijk naar je budget, en of er ook goeie 2-e hands alternatieven zijn"

Misschien wil Stijn helemaal geen tweede hands tafel. Misschien wil hij een bedrijfsmatige aanschaf doen en de BTW af kunnen trekken alsmede het apparaat af kunnen schrijven in de boekhouding. En dat gaat niet meer met een tafel van 7 of 8 jaar oud.

Maar zelfs dat terzijde, als je zegt dat je moet kijken of er ook goeie 2e hands alternatieven zijn, onderbouw dat dan en verklaar waarom je dat zou prefereren ten overstaan van een nieuwe Behringer tafel.

Ik zit hier heus geen pleidooi te houden voor Behringer hoor, maar ik vind wel dat je alles in z'n waarde moet laten.

Als ik tegen jou zeg: Ik ga een splinternieuwe auto kopen, nl. een VW-Golf dan schreeuwt iedereen toch ook niet "Nee, je moet kijken naar een oude Saab want die zijn veel degelijker"

Kijk, dat bedoel ik dus maar.
                  Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Robert
                    • Aug 2000
                    • 630

citaat:Hallo hé... wie bepaalt de mix? Gerard of Stijn?
                    Nou ik hoop Stijn, maar stel nu dat Stijn er nog niet aan gedacht had om kanalen te besparen op die manier! Dan is het toch een verdomd goede tip van **************. En misschien denkt Stijn wel: "He! Dat is wel een goed idee, nu heb ik misschien wel genoeg aan een kleinere tafel! En dan kan ik misschien wel voor hetzelfde geld een tafel van een beter merk kopen". Misschien ook niet hoor... maar het is in ieder geval gewoon een degelijk antwoord van ********... zeker niet iets om 'm voor naar de opticien te sturen.

citaat:Misschien wil Stijn helemaal geen tweede hands tafel. Misschien wil hij een bedrijfsmatige aanschaf doen en de BTW af kunnen trekken alsmede het apparaat af kunnen schrijven in de boekhouding. En dat gaat niet meer met een tafel van 7 of 8 jaar oud.
                    Jawel hoor. Als je een tweedehands tafel koopt van een kwaliteit die hoger is dan die van Behringer kom je al heel snel terecht bij bedrijven, en niet zoveel bij particulieren.

En als ik van de verhuurafdeling van J&H een Allen en Heath GL 2000 koop van 15 jaar oud (als ze toen al gemaakt werden ), krijg ik gewoon een bon waar op staat: A&H mengpaneel: 500 euro, BTW: 95 euro, Totaal: 595 euro.

Dan kan ik gewoon 95 euro btw verrekenen, en die 500 euro in een paar jaar afschrijven. Pas des problemes.

citaat:Als ik tegen jou zeg: Ik ga een splinternieuwe auto kopen, nl. een VW-Golf dan schreeuwt iedereen toch ook niet "Nee, je moet kijken naar een oude Saab want die zijn veel degelijker"
                    Niet iedereen nee, maar ik toevallig wel. Want die oude Saabs zijn een stuk veiliger en rijden erg lekker.

Groeten! Robert

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

http://www.valksound.nl/occasions.html heeft bijv voor maar 2200 ex btw een amek/tac-scorpioII staan. In case, compleet,

en zo ken ik er nog wel een paar. Van die prijs lul je ook nog wat af natuurlijk, maar dat snapt iedereen wel.

De behringer kost 1058, inclBTW, maar daar zit nog geen kist omheen, dus dat wordt al weer lachen, (deftig kistje kost al gauw een euri of 600, 700) heeft maar 1 x sweep toonregeling, wel een paar auxen, maar ook zijn connector paneel op de achterkant, etc.

Verder zou ik eigenlijk niet meer moeten reageren op Behringer, DAP, en Sinterklaas. Ik heb speciaal voor budget-klussen een soundcraft 16-kanaals 200-delta staan. ff omgebouwd naar 6x aux-pre-fader, en ik ben er heel blij mee.
                      Vraag is ook : FOH, of monitor, of studio, etc. En uiteraard wat het ding moet gaan doen : heavy, blues, klassiek, jazz, etc... Maar dat antwoord was al uit spanje gearriveerd, het had iets met mijn lezen te maken, geloof ik.

sorry, stijbe, koop lekker behringer.

Comment

• Rv
                        • Feb 2001
                        • 1086

citaat:deftig kistje kost al gauw een euri of 600, 700

Ja Mac ... pfffffffffff
                        Je kan standaard maat-kisten kopen voor de MX3282A, waren enkele jaren geleden net geen 200 euro. Hebben zelf een MX3282A gehad. Heb toen ook prijs gevraagd bij onze casebouwer, koste me 250 euro.

Jouw tweedehands alternatief kost het dubbel van de nieuwe behringer, je tovert dan met cases, maar heeft hij dat eigenlijk nodig?

Blijf eens even serieus man ...
                        ____
                        Rv.
                        ____

Comment

• Siem
                          • Jul 2003
                          • 124

Mijn ervaringen met de "grote" Behringer Eurodesk mengtafels, zowel MX3282, MX2442 als MX8000/MX9000: matige preamps, slechte eq-sectie en over ruis en overspraak wil ik het niet eens hebben. [V]
                          De kleinere Eurorack tafels kan ik prima mee uit de voeten. Mijn conclusie: Behringer kan beter stoppen met maken van grotere tafels. Als je de modellen in de nieuwe UB-serie bekijkt, lijkt het erop dat ze dat zelf ook begrepen hebben.
                          Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• Michael
                            • Nov 2002
                            • 643

Als behringer wordt vergeleken met lada wat is dap en phonic dan? Ik krijg het gevoel dat er twee kampen zijn:
                            1 kamp welke nog wel te spreken valt over budget apparatuur en 1 kamp dat alleenmaar naar de grote merken kijkt. Is dit laatste wel zo verstandig, ik ga toch echt niet een midas venice kopen of een 2dehands tac scorpion voor een lokaal amateurbandje dat eens in de drie maanden speelt. Kijk goed naar je budget en wensen en maak dan een keus.

Comment

• RL sound
                              • Jan 2003
                              • 156

Zelf ben ik nu 2 jaar in bezit van de 24 kanaals uitvoering.

Ben daar tevreden over, wel moet ik zeggen dat ik met deze tafel net dat kleine beetje dynamiek mis, maar voor een budget tafel staat ie op nummer een (ook de dx1000).

Groeten.
                              Groeten: RL <i>sound</i>

Comment

Working...