Inter M versterkers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ideedeluxe
    • Sep 2002
    • 84

Inter M versterkers

Hallo,

Voor test doeleinden, hifi gebruik en ongeveer eens per jaar een feestje ben ik van plan een PA versterker aan te schaffen. Gezien het niet al te hoge budget dat ik hiervoor beschikbaar wil stellen (Max € 300) kom je al gauw uit bij de wat mindere merken. Maar omdat ik de kwaliteit van Dap, JB en Gemini en andere made in China no name merken niet helemaal vertrouw, ben ik eens verder gaan zoeken in o.a. het buitenland. De eisen die ik aan de versterker stel zijn:
    - Vermogen +/- 150 w bij 8 Ohm
    - Moet beveiligd zijn tegen evt. kortsluiting (Dus niet, dat als ik per ongeluk eens de plus en de min tegen elkaar houdt dat de eindtrap er uit ligt en ik naar de elektroboer kan voor reparatie.)
    - Hij hoeft niet 2 Ohm stabiel te zijn, mocht dat al te vinden zijn in deze prijsklasse.
    - Omdat ik hem ook wel voor Hifi wil gebruiken, moet de klank als het enigszins kan goed zijn.

Zoals je ziet niet echt onwerkbare eisen. Nu is mijn oog gevallen op de volgende merken/modellen.

1. Inter M r500 https://www.inter-m.net/files/suppor...500_lea_en.pdf , is eigenlijk een studioversterker , heeft geen geforceerde koeling dmv ventilatoren.
    2. Alesis RA 500 www.alesis.com/products/ra500/index.html , ook een monitor/studioversterker, https://www.alesis.com/downloads/man...500_Manual.pdf voor de gebruiksaanwijzing
    3. Crown XLS202 www.crownaudio.com/pdf/amps/135738.pdf

Ik heb eigenlijk liever een 3He amp dan een 2 He, waarom kan ik slecht uitleggen, alles is dan wat ruimer bemeten heb ik het idee, ook wat tempreatuurbeheersing betreft.

Ze staan op prijsvolgorde, waarbij de eerste de goedkoopste is. Ik ken Inter M eigenlijk niet, maar na wat research kwam ik erachter dat het vroeger onder de naam Inkel door het leven ging. Nu is mijn vraag: Zijn de versterkers die ik heb opgesomd in eerste plaats geschikt voor datgene wat ik ermee wil doen, is de prijs/prestatieverhouding netjes en, anders zou de titel van dit topic niet kloppen, zijn die Inter M versterkers een beetje te vertrouwen ? Ik heb gezien dat de dempingsfactor van de inter M iets hoger dan 100 is, de andere twee geven 200 op. denken jullie dat dit van groot belang is ?

Mocht iemand nog een beter idee hebben qua versterker, dan hoor ik het graag.

Bij vooorbaat dank,

John

edit: Links doen het nu wel, komma was meegenomen in link.
    When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

ik zou er een zonder fan nemen, maakt zon herrie thuis....
    dat soort vermogens kunnen gemakkelijk zonder fan. kijk zowiezo in de studiohoek, dat zijn iets ruimere, en toch hifi versterkers.
    en als je niet veel geld wil uitgeven, beter een 2e hands amp. er slijt toch weinig aan, behalve de voedingselcos..
    crown is altijd goed, heeft wel fan geloof ik
    die andere links doen het niet.... en inkel is nep
    knoppen en waarden :)

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Voor het geld, kun je weinig kopen in de kwaliteit van InterM. We hebben al her en der InterM's geplaatst in vaste opstelling en een aantal klanten hebben ze mee onderweg...maar nog geen noemenswaardige problemen.
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Ideedeluxe
        • Sep 2002
        • 84

In principe heeft de Inter M de voorkeur, ware het niet dat op het duitse PA forum beweerd wordt dat hij nog maar beperkt te krijgen is. Mocht hij nou niet meer te krijgen zijn, hoe zit het dan met de kwaliteit van Alesis versterkers ?

John
        When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

Comment

• bewap
          • Jun 2002
          • 239

Als je 3he wilt en je wilt niet veel uitgeven is misschien een tweedehandse Peavey CS 800 misschien iets.
          De dampingsfactor heeft voornamelijk invloed op de
          basweergave. Hoe hoger de dampingsfactor, des te beter zou de basweergave moeten zijn.
          Ik zou mijn keuze niet laten afhangen aan de hoogte van een versterker, want warmteontwikkeling is onder andere afhankelijk aan het rendement van de versterker. Hoe lager het rendement, des te meer warmte. Kijk maar eens naar het verschil in rendement tussen conventionele en PWM. Dus ik zou er niet veel om geven of het 3he is of 2he.
          Ik zou voor de Crown gaan als het nieuw moet, vanwege de goede reputatie van Crown (de naam). Alleen heeft deze versterker niets te maken met Crown, zie zoekmachine. Als je de XLS ooits wilt verkopen dan zul je naar mijn mening meer voor krijgen dan voor die andere versterkers en daarom zou ik voor deze gaan.

Comment

• tom_briers
            • Oct 2003
            • 3

Wij hebben hier 3 versterkers van interm in gebruik, en daarvan mag gezegd worden dat ze "solid as a rock" zijn.
            In de eerste reeks zaten wat foutjes, maar wij hebben de onze mogen inwisselen, dus qua service mogen wij ook niet klagen.

Ik spreek hier enkel over de P3200, maar uit tests tov JBL versterkers, die makkelijk 4 keer zoveel kosten, en veel zwaarder zijn, gaan ze harder, en leveren ze een agressiever, vlakker geluid, iets waarvoor wij ze nodig hebben.

Nog even toevoegen dat die versterkertjes hier afzien dat het niet meer mooi is om te zien ( FC die rondbotst in de camion, snelle overgang van warme, vochtige feestzaal naar openlucht, bijna geen randapp., rammende DJ's, ...)

Comment

Working...