Welke zaal mixer.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Welke zaal mixer.

Ik ga volgend jaar voor een bandje het geluid doen en ik zou dan ook graag wat informatie willen hebben over de "low budget" mixers.
    Ik heb geen werelds budget dus zit dan ook te denken aan een tafel onder de 1250 eurie.
    Nu ben ik verschillende tafels tegengekomen en ik wil dan ook graag meningen horen over deze tafels. (geen reacties in de vorm van: Ik heb een behringer dj mixer gehad en die was slecht.)
    P.s andere modellen zijn natuurlijk ook zeker het bespreken waard.
    (Ik heb minimaal 20 mono kanalen nodig.)

De tafels die ik tegen kwam waren de volgende:

1.Phonic MR 3242.
    Info:
    http://www.musik-service.de/ProduX/Recording/Mischpulte/analog/Phonic_MR3243_Mixer.htm

2. behringer MX 3282 a
    http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=MX3282A&lang=eng

3. Yamaha MG 24/14 FX
    http://www.rockshop.de/html/YamahaMG2414FXMixer24KanalmitEffekt0112014.html

4. ......

Martin

--- Mensen willen oud worden en jong blijven !!! >>>

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)
  • Triple S
    • Sep 2000
    • 808

Yamaha!!!
    Is toch het beste merk van de drie. Zeker qua mixers.
    Ik mag aannnemen dat ze hun kennis die ze in hun duurdere mixers stoppen ook wel gebruiken in de budget-series.
    Don\'t call me DJ!

Comment

• MC Party
      • Sep 2003
      • 481

Ja daar heb ik ook wel aan gedacht maar het is en blijft de low-budget reeks van yamaha. En bij Behringer/Phonic een van de "beste" series die ze hebben. Correct me if I'm wrong.

Martin

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

met alle respect, maar voor een 20-kanaals zou ik doorsparen voor een leuke 2ehandse.
        tip : tom 1 en 2 op 1 kanaal, tom 3 en vier op 1 kanaal, en je hebt weer 2 kanalen uitgespaard...iets tophoog in de snare erbij, ff mikken en je hihat-mic kan vervallen..En na een hevige discussie met je gitaristen en toetsenisten kun je die evt monio zetten..

niet voor eeuwig, maar om te beginnen kom je zo misschien tot een 16-kanaals ding, en dat kan net zo interessant zijn.

want die 3 tafels die jij noemt....brrrrrr

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

citaat:Geplaatst door Triple S

Ik mag aannnemen dat ze hun kennis die ze in hun duurdere mixers stoppen ook wel gebruiken in de budget-series.
          Wat dus niet zo is volgens mij...

Ik heb al met Yamaha low-budget gewerkt, en met de behringers. De Phonic tafels heb ik nog nooit gebruikt.

Maar tussen yamaha en behringer in die prijsklasse is niet zo veel verschil. Wel lijkt de yamaha iets beter bestand te zijn tegen baanwerk.

Comment

• Pino
            • Jul 2002
            • 390

RV, hier ook actief op het forum, heeft zeer veel gedaan met een behringer mixer, en heeft later uitgebreid naar een Midas Venice. Ik heb hem over die behringer echter nooit horen klagen.
            Wees er een beetje zuinig op dan valt dat best wel mee: ikzelf heb een 2642 en een 802 en beiden gaan nu reeds 7 jaar mee. Nog nooit problemen gehad maar een beetje ruis en lichte overspraak moet je er wel bijnemen voor die prijs; doch op live dingen geeft dit zeer weinig problemen.
            Nog dit: de service van Yamaha is ook niet dat, dus daar moet je het niet voor doen. (begrijp me niet verkeerd: ik keur yamaha niet af)
            Groetels,
            Pino
            Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• musicjohn
              • Aug 2001
              • 1102

Een paar keer met een Phonic tafel gewerkt. Was ik niet van onder indruk. Niet erg "open" qua klank, en weinig toonregeling mogelijkheden.

Yamaha maakt goed spul in de duurdere prijsklasse, maar in deze prijklasse heb ik er geen ervaring mee (behalve de EMX serie powered mixers, maar daar ben ik totaal niet over te spreken).

Behringer maakt een goed product (value for money) en heeft een goede service backup. Werk zelf met de Eurorack 3242 en ben er zeer over te spreken.

Als ik uit jouw drie voorgedragen kandidaten moest kiezen dan wist ik het wel: Behringer !!!
              Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Robert
                • Aug 2000
                • 630

Die Yamaha heeft maar 2 aux sends... dus kan je maar 2 monitorgroepjes maken! Lijkt me wat weinig voor een band die zoveel kanalen gebruikt.

Die andere twee lijken me dus meer geschikt.

Comment

• MC Party
                  • Sep 2003
                  • 481

Kijk daar heb ik nog eens wat aan. Nu nog ook nog effe hopen dat er iemand is met live ervaring met de Yamaha, want het merk is normaal gesproken wel goed maar de low-budget serie is natuurlijk niet te vergelijken met de duurdere Yamaha series. &lt;zoals Music john ook al aangaf&gt;

Martin

Comment

• lifesound
                    • Apr 2003
                    • 1052

citaat:Geplaatst door MC Party
                    Nu nog ook nog effe hopen dat er iemand is met live ervaring met de Yamaha, want het merk is normaal gesproken wel goed maar de low-budget serie is natuurlijk niet te vergelijken met de duurdere Yamaha series.
                    ik heb geen live ervaring met die specifieke yamaha tafel, maar wel met de 3210. Wat toch ook eel low budget is. En dan kan je afgaan op bovenstaande reactie van mij.
                    Die 3210 heeft wel wat mogelijkheden op gebied van aux en groepen.
                    Ruist, net zoals de behringer. maar volgens mij iets beter road-proof dan behringer.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

voor dat geld heb je allang een geflightcasede soundcraft in goed gereviseerde staat. Misschien erg oud maar wel degelijk. Als je op de PA beurs rondkijkt zie je voor dit bedrag gewoon professioneel spul staan.

Ik zou voor live zaalwerk dan ook NOOIT voor deze kwaliteit mixers gaan.

Daarbij gezegd. ALS je goedkoop spul neemt. Dan is mijn ervaring dat je beter de simpele maar goed werkende spul kan nemen dan "zoveel mogelijk knoppen en kanalen voor je geld" Wij spelen met 9 man band trouwens op 16 kanalen als het nodig is. Dus luister aub naar Mac.

Zeker de toonregelingen van deze mixertjes slaat nergens op. Als je dan eenmaal een goede tafel probeert na een aantal jaren dit spul dan schrik je je kapot van het verschil! [B)]
                      Kijk in dezelfde shop eens naar:

is aanzienlijk beter spul dan je nu kiest. (en ik heb er echt meermalen mee gespeelt)

ik ben benieuwd wat deze doet. Nog nooit gezien... [?]

Wij zijn erg tevreden A&H gebruikers.
                      lekker belangrijk!

Comment

• dokter dB
                        • Nov 2003
                        • 1535

helemaal met showband eens, beter een goeie oldtimer
                        knoppen en waarden :)

Comment

• EP Woody
                          • May 2001
                          • 795

Wat dacht je van een Mix-Wizzard dan? Kost ook 1250 Euro, en je hebt er ook een effect machine in zitten.

Voordeel van de Wizard (16-2DX) is dat je hem ook door kan schuiven naar monitormixer in grotere setup, doordat hij 6 auxjes heeft.

Allen-Heath Wizard 16-2
                          Sorry beetje lange link

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

ja en je kan met system link een 2e wizard eraan hangen, dan ben je 2x zo breed qua kanalen (sends en bussen worden dan voor allebei de tafels gelijk...) best grappig tafeltje
                            knoppen en waarden :)

Comment

• Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

Heb je niet veel te doen en verlang je niet teveel eisen aan de tafel + wil je een uiterst goede prijs/kwaliteit verhouding hebben bij je aanschaf pak je een behringer mx-3242A. Een tafel die zijn sporen heeft verdiend in de pa wereld echter kan hij niet tippen aan een degelijke midas, soundcraft, enz..... maar heb je dat ook echt nodig?

Comment

Working...