AC One X-over ervaringen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guus
    • Oct 2003
    • 104

AC One X-over ervaringen

Is er iemand op het forum die eerder is overgestapt naar een AC One X-over van Electro Voice en er ervaring mee heeft opgedaan?
    Ik overweeg aanschaf maar ben benieuwd naar praktijk ervaringen van gebruikers.

de Guus
  • bas_geluid
    • Mar 2001
    • 56

Hoi guus,

Ik heb sinds kort ook een AC one van EV, en met volle tevredenheid. ik heb eerst een X-over van DBX gehad, maar die ruiste naar mijn mening te veel op mijn nieuwe EV set. Vandaar dat ik een AC one heb gekocht. redelijk eenvoudig x-overtje, maar wel zonder (hoorbare) ruis. ik weet niet wat voor speakers en versterkers ermee wilt aansturen. Ik heb een RX setje van EV en ik ben begonnen met de midden stand van alle potmeters, zelfs dat klinkt niet slecht. nu heb ik de X-over wat lager gezet (90 Hz) en de low-cut weg gehaald. verder heb ik niet veel veranderd.

ik ben er heel tevreden over
    Groeten Bas Geluid

There are only 10 types of people in the world:
    Those who understand binary and those who don't

Comment

• Guus
      • Oct 2003
      • 104

citaat:Geplaatst door bas_geluid

Hoi guus,

Ik heb sinds kort ook een AC one van EV, en met volle tevredenheid. ik heb eerst een X-over van DBX gehad, maar die ruiste naar mijn mening te veel op mijn nieuwe EV set. Vandaar dat ik een AC one heb gekocht. redelijk eenvoudig x-overtje, maar wel zonder (hoorbare) ruis. ik weet niet wat voor speakers en versterkers ermee wilt aansturen. Ik heb een RX setje van EV en ik ben begonnen met de midden stand van alle potmeters, zelfs dat klinkt niet slecht. nu heb ik de X-over wat lager gezet (90 Hz) en de low-cut weg gehaald. verder heb ik niet veel veranderd.

ik ben er heel tevreden over
      Heb hem (de AC One X-over) na enige aarzeling toch aangeschaft ter vervanging van een digitale Behringer DCX2496. Zo, dat is een verbetering. De punch en een mooi vlimmerend hoog waren beiden weer terug en hoorbare ruis...nergens te bekennen.
      Oh ja, gebruikte boxen: midhoog Electrovoice, subs Zeck E18
      Amps Dynacord S1200. Crossing 100 Hz

de Guus

Comment

• bas_geluid
        • Mar 2001
        • 56

Hoi Guus,

Mooi om te horen dat je zeer tevreden bent over de controller.
        ik vind het een eenvoudige maar goede controller.

Groeten Bas Geluid

There are only 10 types of people in the world:
        Those who understand binary and those who don't

Comment

Working...