probleem met Behringer UB 2442 FX mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chris S
    • Aug 2002
    • 87

probleem met Behringer UB 2442 FX mixer

Wie herkent dit probleem:

deze mixer heeft op ieder kanaal een XLR balanced ingang en een line ingang. Beide zijn met de gain te regelen.
    Nu werkt bij de line ingang SOMS deze gain regelaar niet. Technisch (volgens het schema) zou dit helemaal niet kunnen maar het gebeurt toch af en toe. De XLR ingang is dan wel te regelen. (uiteraard zijn ze niet tegelijk te gebruiken).

Vaak heb ik er geen last van, maar af en toe wel. Als ik dan de plug in een ander kanaal steek, dan werkt het wel.

Ik heb twee van deze mixers en het verschijnsel treedt bij beide op.

Wie kent dit en weet hoe het komt?

chris s

• Pino
    • Jul 2002
    • 390

Ik heb dit probleem ook met 2642, maar dan zowel op jack als xlr.
    Momenteel heb ik nog niet de tijd gehad om dit spul eens grondig te onderzoeken, maar het lijkt sterk op een slecht soldeerpunt dat soms contact geeft en soms niet, ik vermoed ergens terhoogte van die gain regelaar.
    Pak eens een soldeerbout en overloop de soldeerpuntjes even en laat dan nog eens iets weten.
    Groetels,
    Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• chris S
      • Aug 2002
      • 87

Pino, jouw uitval v d gain is te verklaren door slecht soldeerwerk, maar bij mij valt alleen de line ingang uit en de XLR blijkt wel te regelen met de gain.

chris s

Comment

• Pino
        • Jul 2002
        • 390

verrie streenjzzz
        Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Michael
          • Nov 2002
          • 643

Niet echt streenjzzz. Behringer heeft teveel nieuwe produkten en te krappe tijdschema's opgezet. Simpel gevolg is gewoon een hoge foutenpercentage bij eigen en oem fabrikanten om toch de quota te halen op tijd. Dit probleem vind je terug bij de ub mixers maar ook de ep-2500 heeft een hoog foutenpercentage naar wat er tot nu toe te constateren valt. Ook aziaten zijn maar mensen

Comment

• musicjohn
            • Aug 2001
            • 1102

citaat:Behringer heeft teveel nieuwe produkten en te krappe tijdschema's opgezet. Simpel gevolg is gewoon een hoge foutenpercentage bij eigen en oem fabrikanten om toch de quota te halen op tijd
            Tsja... en dat vind je dus weer terug in de lage prijs. Hun producten blijven daarom nog steeds een leuk alternatief.
            Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

Working...