Ervaringen Electrovoice MT-1 top box

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guus
    • Oct 2003
    • 104

Ervaringen Electrovoice MT-1 top box

Beste soundmakers,
    Ik overweeg over te stappen naar een andere topbox. Die ik zowel in kleine als grote ruimten kan gebruiken. Een met hoorn principe. Dus waar een hoog driver in een hoorn voor de middriver is gemonteerd.
    Ik heb als FOH een keer D&B C7 mogen gebruiken en de topbox van D&B klonk fantastisch maar... is voor mij te duur. Dus ben ik op zoek naar een alternatief.
    Denk nu aan de MT-1 topbox van Electro Voice of de vergelijkbare topboxen van Dynacord. (F9 CWH of F12 CWH)

Concreet: heeft iemand ervaring opgedaan met de MT-1 of de F9/F12 CWH en wat zijn de ervaringen.
    de Guus
  • Contour
    • Feb 2001
    • 1018

Als je bereid bent wat uit te geven kijk dan ook eens naar de Res2 van Funktion-One. Dit is een 3-weg kast waarbij het mid/hoog door middel van een passief filter worden gekoppeld. Het principe is 8" hoornloaded en 1" aan een hoorn aangevuld door een 15" aan een kleine bandpasshoorn. Deze topkast kan zelfs fullrange gebruikt worden en met extra subs licht de crossover tussen de 60-80Hz. Deze kast is prima geschikt voor kleine ruimten door zijn goede spreiding, de door jouw genoemde ontwerpen doen het beter in grotere zalen.

MVG Contour

Comment

• Robert
      • Aug 2000
      • 630

Ik heb nooit gewerkt met de MT-1 topjes, wel regelmatig met de dynacord F12 CWH. Ik ben wel te spreken over dat ding, klinkt naar mijn mening lekker, en het geluid draagt ver. Bovendien heb je voor de meeste zalen genoeg spreiding met 1 topje per kant (hoorn is 80*55). En je kan ook nog eens redelijk veel dB's produceren als het nodig is.

Succes met je keuze! En laat ff weten wat het wordt...

Grtz. Robert

Comment

Working...