SM58 of E845 of E945

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guus
    • Oct 2003
    • 104

SM58 of E845 of E945

Hello,

ik gebruik al jaren voor vocals de bekende SM58.
    Ik zie steeds meer de Senheiser E845 en E945 op podia.
    Heeft iemand een uitgebreide test uitgevooerd ? en wat was de uitkomst ?
    de Guus
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

Ik werk sinds augustus met 945: t.o.v SM58 meer geluidsopbrengst, helderder en minder last van feedback mits juist gebruik van de micro, ttz: je mag de fasepoorten niet dichthouden. Voor de rest een robuste microfoon met degelijk beschermnet. Hoe lang de cel meegaat en welke mishandelingen deze doorstaat , zal de praktijk nog moeten uitwijzen.
    Ik denk dat het een geduchte concurrent zal worden voor de Beta 58 als deze niet snel een pak goedkoper wordt.

Groetels,
    Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

de sennheisers zijn beter.
      Maar de sm58 heeft al een geschiedenis vanaf 1960, ofzo, en dus een enoorme reputatie. Maar daar is al een topic over.

blijft de sennheisers zijn beter.

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

een sm58 kan je ook altijd nog als trusshamer gebruiken, dus dubbel handig!!!
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

ik ga die 945 eens proberen, jullie horen nog van me wat mn bevindingen zijn...
          knoppen en waarden :)

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

********, helemaal gelijk
            De sennheisers zijn beter
            maar ze piepen en ze kraken als de Behringers

het zijn een stelletje feedbeckers in de hoogste graad , wat ze er ook mogen van vertellen

Ik heb het geluk een KMS105 te bezitten, jammer van de prijs , maar heerlijke klank , prachtiiiiiiiiiiiiiiig

ja, vanavond nog mee gewerkt, gewoon subliem
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Michael
              • Nov 2002
              • 643

Sis, ik kan me niet met in je stelling vinden.
              Ik heb zelf ook de behringer xm-8500 en de sennheiser ew845 maar ik vind de sennheiser toch nog steeds beter klinken en qua feedback is hij ook een stuk ongevoeliger. Het verschil sm58/ew845 vind ik qua feedback bijna niet voorhanden klank is wel weer ietsjes anders.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

Omdat ik de enige mannenstem in de koorvocalen van de band ben krijg ik altijd de klusjes om erg lage partijen eruit te persen. Letterlijk omdat ik dan zo laag mogelijk doorga en dus helaas volume verlies bij de aanzet van de laagste tonen.

Ik kan met vreugde mededelen dat een SM58 dan toch allang afgehaakt is. Zangstemmen aan het lage bereik van de standaard tenor krijgen er geen behoorlijke sound uit. Omdat die rotdingen zo lekker rondzingbestendig afrollen. Met 845 / 855 hoef je daar niet bang voor te zijn. Ook omdat hun proximityeffect nog eens een prettig geluid is in plaats van een boemerig gerommel zoals de SM58.

Met de 855 is het net alsof er een deken weggehaald wordt. Dan klinkt de zang gelijk ook nog eens een stuk frisser dan die muffe "antifeedback" SM's.

Voordat ik naar de 800 serie van sennheisser ging gebruikte ik trouwens een BT330 AKG. Die was OOK al aanzienlijk beter dan de SM58. Alleen deze had een onvervalst rotgeluid voor zangeressen. (wat als voordeel had dat die mutsen nooit mijn microfoon gingen lenen) En was zeer kwetsbaar gebouwd. Voor verhuur dus niet echt een goede keuze.
                lekker belangrijk!

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

citaat:Geplaatst door Michael

Sis, ik kan me niet met in je stelling vinden.
                  Ik heb zelf ook de behringer xm-8500 en de sennheiser ew845 maar ik vind de sennheiser toch nog steeds beter klinken en qua feedback is hij ook een stuk ongevoeliger. Het verschil sm58/ew845 vind ik qua feedback bijna niet voorhanden klank is wel weer ietsjes anders.
                  Tja, ben misschien een beetje te hard van stapel gelopen " mijn excusses "maar ik wil er nog even aan toevoegen dat ik gisteren een sm58beta, kms105 en een E865 aangesloten had omdat die zanger zijn eigen E865 wilde gebruiken
                  Ik kreeg het werkelijk niet voor mekaar om die feedback eruit te krijgen zeker niet om hem goed te laten klinken !!
                  Daarom heb ik hem maar die kms105 in zijn handen geduwd ( probleem opgelost ) en dit zonder noemenswaardige grote EQ instellingen

sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Michael
                    • Nov 2002
                    • 643

Ik heb nog niet zo'n grote ervaring (ben lerende ) om direkt die dingen er duidelijk uit te halen maar sis wat jij zegt over de ew865 en rondzang heb ik ook weer wat moeite mee (heb echt niks tegen je eerlijk). De 865 is bij mij toch even anti feedback als de beta 58. Wat ik me wel afvraag is nu het werkelijke verschil tussen de beta 58 en de sm 58 want ik kan er geen vinden. Daarbij komt nog eens mijn vraag hoe het komt dat die beta 87 (welke een bijzonder mooie klank heeft) zo snel over zijn nek gaat in vergelijk met de ew865 welke ook condensator is? Wel vind ik de beta 58/sm 58 voor het echte kroegen en afrag werk veel beter geschikt. Laatst ook een karnavalsbandje (ja hoor het seizoen is weer begonnen[])in een cafe. beta 58 no feedback en gewoon een sound die staat. ew845 feedback, maar een behringer gaatn nog sneller over zijn nek dan een sennheiser ew845. Je kunt de xm-8500 het beste vergelijken met de ew835 die zijn beide wel gewaagd aan elkaar.

Comment

• nightline
                      • Oct 2002
                      • 1001

Nou vindt ik het verschil tussen een SM58 en de Beta versie toch wel heel erg hoorbaar. Een Beta klinkt veel frisser en duidelijker dan de SM58, en zingt tevens veel minder snel rond.

Groeten

Jack