Ervaring met Soundcraft K3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MSSS
    • Jul 2003
    • 365

Ervaring met Soundcraft K3

Wie heeft er ervaring met deze tafel? En als dit slechte ervaringen zijn welke tafel is dan vergelijkbaar?Ik wil namelijk zelf een tafel van zo'n formaat aan gaan schaffen. De tafel is dan bedoelt om bandjes mee te schuiven.
    oleole ik heb EV :)
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

citaat:Geplaatst door MSSS

Wie heeft er ervaring met deze tafel? En als dit slechte ervaringen zijn welke tafel is dan vergelijkbaar?Ik wil namelijk zelf een tafel van zo'n formaat aan gaan schaffen. De tafel is dan bedoelt om bandjes mee te schuiven.
    Ik vind dit geen verkeerde tafel maar in dezelfde prijs klasse (en analoog) is er ook wel iets van Crest te krijgen. Daar zou ik eerder voor gaan.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• MSSS
      • Jul 2003
      • 365

En met wat voor een reden?

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Hier een hele tevreden gebruiker
        Tafel werkt vriendelijk, nog geen panne mee gehad in de 4 jaar dat ie nu werkt.

Enige minpunt vindt ik de klank van de tafel, is geen midas en dat is wel een beetje mn referentiepunt.

Gebruik de tafel voor theater en bands, geen klachten van mijn kant over deze K3 :-)

Comment

• Martin-vdB
          • Oct 2003
          • 85

Bijna iedere tafel heeft zijn eigen karakteristieken. De Soundcraft K3 staat er om bekend dat er nog al wat ruis uit komt. Niet dat je dit luid hoort wanneer de band speelt maar als alles stil is merk je het wel enigzins. Verder moet je de input-gain lekker stevig insturen, iets wat je bijvoorbeeld bij een Midas of een DDA niet moet doen. Maar om nu te zeggen dat 'ie slecht is? Nee, zeer zeker niet. De Soundcraft doet wat je 'm vraagt en is voor de beginnende PA-verhuurder of jongeren centrum een prima tafel. De service is ook vrij goed en ook overzichtelijk. Je hoeft niet via heel veel dealers of andere verkoop-organisaties te gaan als je onderdelen of support wilt hebben.

De Crest is ook een leuke tafel maar om deze nu boven de K3 in te schalen vind ik iets te ver gaan. Qua budget zijn ze wel gelijk aan mekaar en deze is ook zeer zeker niet slecht ofzo, echter heeft de Crest wat vaker last van los zittende printplaten of pcb's.

In goed werkende staat heb je aan beide tafels geen slechte keuze. [u]Mijn</u> ervaringen hebben tot nu toe uitgewezen dat de Soundcraft langer meegaat voordat je last van reparaties krijgt.

Comment

• Jag
            • Nov 2002
            • 319

We hebben waar ik werk een 24 kanaals K3 theater (en nog een 16 kanaals voor de kleine zaal) en ik vind het een heerlijke tafel om op te werken, maar ik heb geen uitgebreid marktonderzoek gedaan over hoe de concurrentie het doet voor die prijs.

Ik weet wel dat ie niet ruist, echt helemaal geen last van. Ook het verhaal van de input gain flink insturen herken ik niet en ik vind hem prima klinken. Uiteraard is een Midas beter, maar dat is zo flauw om dat overal bij te halen, die kost ook veel meer.

De faders lopen lekker, de matrices werken heerlijk, de verlichte routing knopjes is heel handig om in 1 oogopslag de routing te overzien, 9 LEDjes ofzo voor elk kanaal die laten zien wat er binnenkomt, ook erg handig. En hij is helemaal modulair opgebouwd, erg fijn als er iets stuk is, maar ook kan je ff voor een klus een mono broodje vervangen voor een stereo of andersom. De EQ sectie is semi parametrisch, met schakelbaar shelving voor het hoog en laag en high en normale Q voor midlaag en midhoog.
            Ook een handige feature is het kunnen omschakelen van de master faders naar dat de linker fader het links/rechts doet en de rechter fader de mono output. Dat gebruik ik standaard (je kan je center cluster ook op een matrix gooien natuurlijk). Na ja, ik vind het een fijne tafel. Alleen een beetje jammer dat de auxiliries verkeerd om zitten (aux 8 boven ipv onder)[].

Comment

• MSSS
              • Jul 2003
              • 365

Hartelijke bedankt voor alle reacties

Comment

• neeltje
                • Apr 2003
                • 295

wij werken met de x-eight van crest, en om te zeggen dat je daar je gains niet moet doordraaien, of dat daar geen ruis uitkomt, dat weet ik toch ook niet zo direct. Verder prima ervaringen met soundcraft. Met crest ook trouwens: die 5 bands semi-parametrische eq's op je auxen/groepen vind ik echt wel de max.
                "En Go"

Comment

• MSSS
                  • Jul 2003
                  • 365

Zit er dan nog veel verschil in kwaliteit tussen soundcraft en crest of is dit verschil miniem?

Comment

• lucien
                    • Nov 2003
                    • 1

wij hebben zelf circa 4-5 jaar een K3 40 knaaals tafel. Deze wordt vrij intensief gebruikt en wij zijn er tot op hene zeer tevreden over. Prijs kwaliteitsverhouding is zeker OK! Hebben inmiddels ook een soundcraft MH4 48 kanaals tafel gekocht. Als je deze tafels met elkaar gaat vergelijken kunnen we wel stellen dat soundcraft er een stukje op voorruit is gegegaan. ( klank )Indien je een K3 een keer wilt proberen hij staat bij ons in de verhuur !!!
                    LS

Comment

• MSSS
                      • Jul 2003
                      • 365

Hartelijk bedankt voor ut aanbod Ik heb vanavond alleen al de kans gehad om hem te testen en dat beviel me zeer goed.Ik denk dat het deze tafel wel gaat worden. de 40 kanaals versie dan.

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Wij gebruiken 2 K3's 24 kanalen voor musicals in ons theater en dit werkt enorm goed. Werk alleen niet veel met andere tafels dus kan geen vergelijkingen geven.

Comment

Working...