Ervaring met Bell VPS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jop
    • Jun 2002
    • 92

Ervaring met Bell VPS

Hallo,

Ik ben van plan een (halve) bell vps-400 set te kopen. Het gaat dus om 4 subs en 2 toppen met 3 pcx amps a 3x500w

Heeft er iemand ervaringen met deze set, bijvoorbeeld dingen die ik moet weten. En wat is je mening?

De set is voor drive-in show gebruik, voor zaaltjes tot zon 500 man. Het geluid moet hard gaan, en van goede kwaltiteit zijn. Ook moet het niet te groot zijn ivm vervoer en stalling.
    Ik moet voor deze set 3500 betalen. Zijn er voor dat geld nog andere altenatieven?

Groeten Jop
    Powerd by MB-Audiosystems
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Ik ben totaal niet weg van het geluid van Bell.
    Ben je per sé op zoek naar een hoorngeladen systeem? Voor deze
    prijs kan je tweedehands niet veel anders kopen.

Tip: Het kopen van een geluiddset is geen ad-hoc beslissing.
    vraag dus het setje een keer mee als je een grote klus hebt.
    Dan kan je het op je gemak beluisteren en evt. kopen.
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Ik heb net de specs bekeken.
      De toppen zijn uitgevoerd met 12" Fostex en 2" B&C. De toppen lopen van 150 Hz tot 16 kHz. Dat zou ik te laag vinden voor veel toepassingen. Let er ook wel op dat het een hoorngeladen systeem is. Als je in een zaal per kant 1 top neer zet (40 bij 40 graden) is dat te weinig. Je moet dan echt naar 2 toppen per kant en 4 subs, dus kom je op een hele set uit.

De sub is uitgevoerd met een 15" US magnetics speaker. 15" als laag klinkt ok, maar je mist het echte sublaag, wat je ook bij disco'tjes nodig zal hebben.

Ik zou nog even verder kijken, en misschien is een gewoon frontloaded systeem wel beter voor jullie toepassingen. Vraag je eens af hoe vaak je een feest hebt met 500 man. Als je vaker feestjes hebt met 200 man, zou ik een set kopen die daarop is afgestemd. Huren kan je altijd.
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

buiten de klank enzo om: de bell vps-4 ( top ) en de vps-400 ( sub) zijn er in 2 mogelijkheden : de toppen komen met enkele en dubbele driver ( 40 graden en 80- graden) en de sub iedem. Deze ombouwmogelijkheid zit er in, dus wat bell als 700 verkoopt kan ook een 400-serie zijn. Let daar ff op...

verder : het enige voordeel dat ik er aan vind is de stapelbaarheid in de truck : percies 4 rijtjes naast elkaar in een euro-bak...

Comment

Working...