Apex of Klark?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • meyerfreak
    • Mar 2004
    • 142

Ik werk veel met de DN360, APEX PE 232MKII ook hebben we de BSS OPAL en XTA GQ 600 van dit lijstje ben ik nog altijd gek op de DN360... niet kapot te krijgen en klinkt echt onwijs goed!!! qua parametrische eq's werk ik het liefst met de DN410 van KT.

Ben ook heel erg benieuwd naar de DN370...
    ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

vind die apex niet zo goed klinken.... sorry, is erg mooi apparaat, maar klark, en bv ashly en BSS FDS (niet opal) klinken iets beter...
      knoppen en waarden :)

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Heb ervaring met DN360 (zilver editie), Ashly GCX 3102, APEX ....(nog wat) en een veel goedkopere DBX 1231. DN 360 spant de kroon, Ashly ideaal voor monitors APEX valt me tegen, mede door het logaritmische verloop van de boost/cut curve. De dbx bevalt me voor het geld echt ideaal (gebruik deze mom voor front)

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

best gek want je zou juist verwachten dat die constant-Q beter zou klinken...
          alle EQ schuifjes zijn toch lineair in verloop? (dwz +3 naar +6 in gelijke afstand als +6 naar +9 etc.).... alleen de Q kan varieren (bij niet constant-Q eq's)...

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Van bepaalde APEX niet, is soms erg irritant

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

zijn er nog medeforumers met ervaring met de Ashly GqX 3102?

dit dankzij de dokter[8D]
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

Jawel, heb er een aantal jaren een gehad.
                Ideaal voor monitor, goede VU voor vergelijking.

Goede uitgangstrap, leverd genoeg prut, zelfs ongebalanceerd uit.

Als ik nu de keuze had DBX <> Ashly koos ik de laatste, maar de euro's doen ook wat, DBX 1231 in duitsland gekocht voor 500 euro, Asly is minimaal dubbele prijs

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

ja precies, het is een servo uitgang dus ongebalanceerd nog steeds evenveel als het gebalanceerde niveau...
                  helaas is de headroom wat laag, max uitsturing +22 dBU, zou +28 moeten zijn...
                  Dit is denk ik gedaan vanwege de ruis....
                  klankmatig vind ik hem beter dan de apex....
                  dus zeer goeie prijs/kwaliteit
                  had al ff met som gemaild, maar dit is wel relevant voor dit topic dus bij deze in het openbaar...
                  Overigens heb ik erg slechte eringen met de digitale (protea) ashly.
                  maar dit was de eerste versie, de 2e versie (upgrade) zou wel beter zijn volgens de fabrikant...

Comment

• pinostut
                    • Mar 2004
                    • 13

De nieuwe versie Protea is idd wel beter, maar het blijft een gedoe om hem op monitors te hebben, je moet zo zoeken naar het juiste knopje...

Comment

• Iko
                      • Feb 2002
                      • 766

Heb met de grote Klark actie een DN370 besteld.. Ben erg benieuwd. College waar we veel mee werken ook nog 2 dus zullen zowel op FOH als op monitor worden ingezet..

Wat is trouwens een notchfilter?

Comment

• dokter dB
                        • Nov 2003
                        • 1535

een notch is een dip.. scherpe dip (hoge q)

Comment

• Iko
                          • Feb 2002
                          • 766

Wat kan je daar dan op instelle op die EQ? Een bandje wat je naar benede trekt heeft toch ook niet zo'n hoge Q volgens mij?

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

pfff lees de manual ff ofzo, begrijp niet dat je een eq koopt zonder dit te weten.

De schuifjes zelf zijn uiteraard 1/3 okt, met een Q van gemiddeld ongeveer 3.
                            Afh van welke klark EQ-karakteristiek het is, is het danwel constantQ of variQ (vari-Q wil zeggen hogere Q bij dieper equen...)

Er zitten bij deze EQ nog 1 of 2 extra notch filters op per kanaal, die dus standaard veel scherper zijn, bijvoorbeeld handig voor knoopmics/reddots etc.

Comment

• Barthez
                              • Dec 2003
                              • 256

Ik lees hier in dit topic zo een hoop reacties over k-t, en een paar over apex (geef mij persoonlijk trouwens liever een k-t), maar ik vroeg me af of er hier gebruikers van audient eq's op het forum zitten.

Met name de asp231 en asp131 ben ik benieuwd naar, aangezien ik daar zelf veel mee werk..
                              Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• Iko
                                • Feb 2002
                                • 766

citaat:Geplaatst door dokter dB

pfff lees de manual ff ofzo, begrijp niet dat je een eq koopt zonder dit te weten.

De schuifjes zelf zijn uiteraard 1/3 okt, met een Q van gemiddeld ongeveer 3.
                                Afh van welke klark EQ-karakteristiek het is, is het danwel constantQ of variQ (vari-Q wil zeggen hogere Q bij dieper equen...)

Er zitten bij deze EQ nog 1 of 2 extra notch filters op per kanaal, die dus standaard veel scherper zijn, bijvoorbeeld handig voor knoopmics/reddots etc.
                                Ik heb dat ding nog niet eens, maar nu snap ik t wel meteen .. als het te veel werk voor je was moet je het niet doen volgende keer

Comment

Working...