AKG D 550 kick mic.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

AKG D 550 kick mic.

Wie heeft er (positieve/negatieve) ervaringen met de D550 kick microfoon van AKG? En hoe is deze qua klank vergeleken met de E 602 van Sennheiser?

Alvast bedankt,

Pieter
    Lid van het Front tegen zijlicht
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

Ik heb met beide gewerkt. De AKG klinkt wat "koud". De Sennheiser heeft mijn voorkeur.

Als je puur op technische specs afgaat zou de AKG beter moeten zijn. Freq. bereik 20Hz - 20 kHz. De Sennheiser: 20 Hz - 16 kHz.

Maar ik vind de klank van de E-602 "lekkerder".
    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Dank voor je snelle reactie. Dan ga ik toch voor de 602. Deze is volgens
      mij wat strakker in geluid dan de D112. Ik gebruikte voorheen hiervoor
      een MD 441, maar die heb ik liever als overhead.

Comment

• musicjohn
        • Aug 2001
        • 1102

Ik zou toch nog wat andere reacties afwachten als ik jou was. Misschien hebben andere gebruikers wel een tegenovergestelde ervaring / mening.

Kijk, hoe een mircrofoon "klinkt" kun je op twee manieren beoordelen:

1) de technische specificaties

2) hoe jouw oren het ervaren

En dat laatste is nou juist zo'n moeilijk onderwerp. Wat ik "prettig" of "warm" vind klinken hoeft een ander niet per-sé ook zo te vinden. Met andere woorden, of jij een bepaalde Mic lekker vind klinken zal ook sterk afhangen van jouw eigen voorkeur en smaak.

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Ik ben een absolute D112 liefhebber. Voor electrisch versterkte bands. Je plugt ém in en het is gelijk een duidelijk en perfect gebalanceert geluid. Altijd goed geluid ook met goedkope installaties. Daar staat tegenover dat áls je hem niet zo mooi vind... dan doe je daar niets aan met je eq enz

Jazzcombo's en andere stijlen waar je meer een naturel geluid van de Kick wil laat de sennheiser wel meer van de naturelklank horen. Maar dan zou ik doorsparen voor een EV. Die zijn fabelachtig en kun je ook voor sax-opnames e.d. gebruiken.
          lekker belangrijk!

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Ik ben een groot liefhebben van de RE20 van EV, is misschien wat aan de dure kant. Kijk voor de gein ook eens bij Audio Technica en Audix (D6). Die klinken echt helemaal top.

Maar goed, geluid blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Bij mij op het werk is iedereen weg van de EV ND868, die vind ik dus helemaal niet mooi klinken voor een Kick, dus ik bedoel maar. Misschien zijn er bedrijven waar je wat op proef mag lenen?
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Pieter Huijgen
              • Sep 2003
              • 766

Het enige jammere is dat ik niet de mogelijkheid heb op mijn gemak een aantal mics tegelijk te testen. Dus ik neem de eerstvolgende klus de D550 mee als proef. Kan ik altijd nog terug naar de MD 441 (bekend), en dan gewoon wat uitproberen. lijkt me leuk!

Comment

• Jeroen
                • Aug 2000
                • 1021

Je zou ze ook beide in de kick kunnen hangen en onder soundcheck of show even onderling luisteren, net als bij stemmen in een ander topic past soms de ene mic beter bij een kick als de ander. Ik hoor trouwens niemand over de Shure Beta52?
                Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

Wat voor sound zoek je eingelijk?

Ik ben het op zich met Musicjohn eens. De AGK is een stuk kouder dan de Senheisser. Wel vind ik dat de Senheisser een erg dunne sound heeft. Hij geeft niet het "echte" laag wat ik BV wel van een D12 of een D112 krijg.

Wat ik wil aanboren met mijn vraag is wat je zoekt en voor wat voor een soort muziek. voor een fikse metal band zal een Senheisser beter zijn, maar voor een 80ties coverbandje zou ik eerder een D12 pakken.

Ik moet zeggen dat ik geen goede ervaring heb met de Sennheiser. Mij een te dunne sound. de D12 blijft nog steeds een topper!

Comment

• Pieter Huijgen
                    • Sep 2003
                    • 766

Het gaat vooral om geluid voor coverbandjes. De sound van de D12 en de D112 is mij bekend, maar daar ben ik niet helemaal weg van. Ik ben meer op zoek naar een microfoon waarbij ik zelf nog iets aan de klankkleur kan doen mbt. plaatsing e.d. Ik ga vandaag bij de dealer kijken (en luisteren) en zal jullie adviezen zeker mee nemen.

Comment

• Daan Hoffmans
                      • Aug 2000
                      • 1225

Nou Jeroen, bij deze dan... De "bommenwerper" van Shure is niet verkeerd, lekker vet. Maar toch verdient meestal mijn voorkeur een B91. Is een grensvlakje, Klank is lekker kneedbaar, kan je veel kanten mee op, en is zodoende bijna altijd goed. Nog een groot voordeel is het feit dat het een statief scheelt op een (meestal) erg onhandige plaats. Als je (zoals ik) vaak met kleinere bandjes in een meestal veel te klein hoekje wordt gepropt is dit zeker een argument om voor deze mic te kiezen. Het beestje ligt wel in een andere prijsklasse dan bijv een 602...
                      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

bassdrum mic: PL20, en zijn opvolger nd10 en 20 (ev),
                        ook : Sennheiser 441,
                        en, raar maar waar : ( proefondervindelijk vastgesteld) SM58.

allemaal wel ff uitgrichten, en een kwartiertje mee spelen, maar dat had je vast al wel gedacht..

Comment

• som
                          • Nov 2002
                          • 787

b52 van shure, mmmmmmmmmmlekkerrr
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Rv
                            • Feb 2001
                            • 1086

Ook hier B52, en ook ervaring genoeg ermee: SM58 vind ik in vergelijking met bovenstaande mics, geen goede voor de basdrum. maar hij is wel beter dan niks!
                            ____
                            Rv.
                            ____

Comment

Working...