Beltpacks

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maus
    • Oct 2003
    • 3

Beltpacks

Hoi,

ik vraag me al een geruime tijd iets af waarop tot nu toe geen elke (geluids)techneut me een echt duidelijk antwoord heeft kunnen geven:

Waarom worden in beltpacks voor bijv. druppelzenders nooit oplaadbare 9V blokbatterijen gebruikt? Dit zou ,zeker bij amateurgezelschappen, aanzienlijk in budget schelen. (En ik zie ook nog wel ergens een subsidiepotje staan voor 'terugdringen van milieubelastende afvalstoffen' oid.).
    Hoorde ik daar iemand koffie zeggen?
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Een oplaadbare 9 volt batterij is meestal maar +/- 8.4 volt en vaak dus eerder leeg...En ook maar zon 160mAh....
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

het gebeurt wel.

Je praat alleen niet over een gewoon oplaadbaar batterij/ladertje.
      lekker belangrijk!

Comment

• Carl
        • Nov 2000
        • 907

Oplaadbare batterijen hebben een heel vervelende eigenschap t.o.v. niet oplaadbare:
        gewone batterijen laten hun spanning aan het einde van de levensduur langzaam zakken, je hebt wel een kwartiertje tussen de eerste tekenen van leegraken tot erge storing, een accu is binnen 2 minuten na de eerste storing "dood"
        Verder is de lagere klemspanning van 8,4 V ook niet zo fijn. Er bestaan ook 9,6 V accu's, maar die zijn moeilijk te vinden.
        Een derde nadeel is dat accu's altijd een lagere capaciteit hebben dan goede niet oplaadbare batterijen.

Comment

• Pino
          • Jul 2002
          • 390

Ik gebruik in men ew165 al een jaar een GP 9V batterij van 170 mAh. Deze gaat 3 uur mee, en ik heb hier nog geen problemen mee gehad. Het is wel zo dat het op het einde zeer snel bergaf gaat met de spanning, zodat ik verplicht ben om de batterij na 3 uur te vervangen. 10 minuten respijt heb ik wel , maar 20 niet. Meestal is er wel een momentje waarin ik de batterij snel kan vervangen: het duurt nog geen 30 seconden.
          De gemeten spanning (onbelast) wanneer de batterij uit de lader komt, is ongeveer 10,2 à 10,4 volt.
          Zorg er natuurlijk wel voor dat de te gebruiken batterij rechtstreeks uit de lader komt en dat je steeds 1 of 2 reserve bijhebt.
          Voor theatergezelschappen is het interessant om de batterijen te vervangen onder de pauze, dan heb je ze slechts 1 tot anderhalf uur nodig; dat moet echt wel haalbaar zijn.
          Groetels
          Pino
          Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Een oplaadbare batterij kan natuurlijk heel goed, zeker voor een ammateur gezelschap. Ik kan het me niet veroorloven dat een zender uitvalt omdat een batterij niet ,in shape, is.

Een normale batterij is altijd vers en is dus gewoon betrouwbaarder.
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Pino
              • Jul 2002
              • 390

Deze reactie heb ik nog gehoord en kan ik wel begrijpen. Maar dan reken je waarschijnlijk wel de prijs van de batterij door aan de klanten.
              Ik heb ook al artiesten meegemaakt die de nieuwe batterij zelf uit de verpakking willen halen vlak voor ze beginnen, om zeker te zijn dat hij niet uitvalt.
              Oplaadbare batterij wordt dan ook enkel gebruikt wanneer ik er zelf mee werk, of er bij aanwezig ben; tenzij de klant bezwaar maakt natuurlijk, maar dan komt er €5 bij voor een nieuwe.

Groetels,
              Pino
              Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

Working...