weer een P.A merk erbij ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johan L.
    • May 2001
    • 384

vond dat KV2 zeg maar soort van LELIJK niet dat ik knap ben maar een schoonheidsprijs wint het niet, ook de manier van de versterker vindt ik niet handig. maar dat zijn allemaal kleine dingen waar nog aan gewerkt kan worden.

Maar de reacties die ik gehoord heb van de mensen die er naar hebben geluisterd was dat het voor t geld een heel leuk setje was.
    Net deed ie het nog.

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Ik vat het zo samen : liever een lelijke kast die klinkt dan een goed uitziende kast die niet klinkt !!!
      Als je even kijkt naar EAW, nou die maken ook niet de mooiste kastjes hoor,
      maar klinken doen ze wel
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Triple S
        • Sep 2000
        • 808

Wat is dan wél een mooie kast???
        Vind een zwarte kist met een rooster aan de voorkant nou niet bepaald mooi... van welk merk dan ook.
        Don\'t call me DJ!

Comment

• johan L.
          • May 2001
          • 384

Das waar sis, en dat schijnt het dus best te doen.
          Net deed ie het nog.

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

Dat zijn dus duidelijk smaakverschillen. Ik hoef me niet zo druk te maken over de kwaliteit van speakers. Mijn klanten zijn al tevreden met behringer. dus ik kijk vaak naar het esthetische van de kastjes. Als ik echt kwaliteit wil hebben weet ik ook dat ik beter die oerlelijke kasten van bijvoorbeeld kv2 kan nemen of meyersound.

Comment

• Klaaske
              • Jun 2003
              • 571

Vind zo'n Kastje van F1 er ook niet uitzien, gewoon zwart of donker blauw kastje
              en niet zoals Kermissysteempjes alle kleuren van de regenboog, grill dr voor en
              een schuimpje maakt het een netjes geheel vind ik
              <font size=\"1\">
              Groeten,
              Jaap
              <b>
              -[GSXke :)]-
              </font id=\"size1\"></b>

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

citaat:Jongens aub, er zijn er nog in gans Europa geen enkele geleverd, hoe zou dan iemand weten hoe ze klinken.
                Ik ben er gaan naar luisteren, en voor wat ze gaan kosten zijn het echt wel prima kasten.
                Je hebt een punt, Peter, of moet k je 'Niemand' noemen

Comment

• Peter Vanhove
                  • Jun 2002
                  • 347

Ondertussen is B-52 in de BeNeLux leverbaar geworden, de vlotst verkopende items zijn de Matrix-1000 de Devastator en natuurlijk de basshoorns.

Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                  Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

die laatste trekt wel heel veel op een sub van cerwin vega. Toevallig een kopie ofzo?

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Peter Vanhove
                      • Jun 2002
                      • 347

Niet echt een copy, maar een verbeterde versie.
                      De persoon die ooit de bekende Cerwin-Vega sub ontwikkelde, is ongeveer 30 jaar geleden een eigen bedrijf begonnen (B-52), en heeft deze subs verder door ontwikkeld.
                      Vanaf nu pas in Europa verkrijgbaar.

Comment

• Michael
                        • Nov 2002
                        • 643

Dit lijkt me wel een leuk basje. Alleen is de vraag nog wat zo'n kasten moeten gaan kosten. Ik heb vroeger de cerwin vega L 36's gehad zijn de lx serie baskasten vergelijkbaar hiermee of toch dermate doorontwikkeld dat de bass toch wat beter naar voren wordt gespreid in plaats van naar achter?

Comment

• Peter Vanhove
                          • Jun 2002
                          • 347

Ik heb de prijslijst van B-52 maar weet niet of ik deze mag publiceren hier op het forum?
                          Wat de bas naar voren betreft, lage tonen zijn omnidirectioneel. Dit is bij alle kasten en alle merken zo, behalve bij een paar hele dure directionele subs (meyer heeft er zo eentje en er bestaan er nog wel een paar denk ik).
                          Dat jij veel laag hebt achteraan betekend gewoon dat je veel laag hebt. Doordat de mid/hoogkast steeds naar voren gericht staat, hoor je daar het volledige geluid, maar achteraan enkel de bas.

Comment

• Triple S
                            • Sep 2000
                            • 808

Subje van het Devestator-setje lijkt wel hééél erg op de Eliminator-sub van EV.
                            Maar aan de andere kant lijken er ook heel veel andere kastjes op nog meer andere kastjes.
                            Zoveel mogelijkheden zijn er nou immers ook niet.
                            Don\'t call me DJ!

Comment

• Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

Dat de bassen omnirectioneel zijn weet ik ook maar bij de vega l 36 bassen was het probleem dat de bass achter de kasten voelbaar was maar voor veel minder eruit kwam op afstand was het ook niet denderend en dan praten we alleen over de bassen niet beluisterd in combinatie met toppen ofzo. Als de bassen per twee op hun kant gelegd werden in de vorm van die B-52 die ik aangaf in mijn link dan ging het opeens wel een heeeeeel stuk beter. Daarom ook mijn vraag.

Comment

• Peter Vanhove
                                • Jun 2002
                                • 347

Het is algemeen geweten dat hoornkasten met meerdere bij elkaar gebruikt moeten worden.
                                Een hoorn heeft een bepaalde hoornlengte (meerdere meters) en een bepaalde mondopening (meerdere vierkante meters) nodig om zijn laagste frequenties (waarop de hoorn is berekend) te kunnen weergeven.
                                Men kan een hele grote hoorn bouwen die daaraan voldoet, maar die zou niet te verplaatsen zijn (te groot), dus maken ze kleinere hoorns met de juiste hoornlengte.
                                Als je nu 4 of 6 van deze hoorn(tjes) bij elkaar gebruikt dan heb je en hoornlengte en mondoppervlak voldoende om de laagste frequenties weer te geven.
                                In het geval van de Vega of B-52 bassen moeten deze ook in veelvouden gebruikt worden, minimum 2 stuks bij elkaar, optimaal 6 stuks bij elkaar (dan pas heb je de benodigde hoornlengte met de benodigde hoornopening gekombineerd).
                                Daarbij speelt ook de plaatsing een rol, als je zoals je zelf aangeeft twee van die kasten plat legt, met de hoorns naar elkaar, maak je dus een grotere hoorn, die met de vloer word gekoppeld, dus wordt het rendement beter.
                                Waarschijnlijk had jij slechts 2 kasten, in dat geval was uw mondoppervlak veel te klein, en had je beter voor basreflex kasten gekozen.
                                Het is pas als je grote ruimtes of in openlucht massaal veel laag nodig hebt, dat hoorns een voordeel bieden t.o.v. basreflex kasten.

Comment

Working...