SP2FM sound projects

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr sound support
    • May 2003
    • 28

SP2FM sound projects

Ik ben van plan om nieuwe monitors aan te schaffen en ik vroeg me afof iemand wel eens gewerkt heeft met de nieuwe Sp2 FM wedges van Sound Projects, hoe beviel dat dan en wat beviel er dan niet aan.
    Kortom ik ben niet op zoek naar andere merken, want die ken ik wel, maar nog niet met de SP2 FM

Wie o wie kan mij wijzer maken ?
  • Klaaske
    • Jun 2003
    • 571

Ik ben niet echt te spreken over Sound Projects..Over heel Master Blaster trouwens niet
    Maarja ik heb wel een keer zo'n monitor gehoord, gaat opzich wel hard zoals de rest van
    Sound Projects maar natuurlijk gaat ie weer over zn nek als je hem bijna vol gas geeft...
    Ik zou toch voor iets anders want voor die prijs is er toch echt wel wat mooiers te vinden
    zeker in die prijsrichting van de SP2 wedge....
    <font size=\"1\">
    Groeten,
    Jaap
    <b>
    -[GSXke :)]-
    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Michael
      • Nov 2002
      • 643

Wat wil je uitgeven aan de monitor? www.tecno-star.com. Kijk even bij de tx serie. Daar hebben ze een heel leuke wedge. Met ook een behoorlijke spl. TSA is een minder bekend merk in de benelux maar verre van slecht. Als er iemand van sample temple op dit forum zit kan hij je normaal wel verderhelpen als je vragen hebt. Ze zijn importeur van dit merk.
      Mijn bevindingen met TSA zijn zeer goed maarja mijn ervaring met speakers in dit segment is nog steeds erg beperkt.

Comment

• MatthiasB
        • May 2003
        • 674

@ TDS wat is er nu ineens zoooo slecht aan die master blaster serie en heb je het dan over de sp 4 top en bas ?

dat de toppen wat schel zijn tot daar aan toe maar die bassen zijn toch wel wat
        NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Klaaske
          • Jun 2003
          • 571

Ik zeg niet dat het zooo slecht is maar ik vind het persoonlijk
          gewoon een kl*** systeem voor het geld dat je er voor neer moet tellen..
          Dat maakt het nog geen slecht systeem maar door mijn ogen kun je
          voor de prijs van een SP kast een mooier iets krijgen in de prijsklasse

Zo ook voor de wedge
          <font size=\"1\">
          Groeten,
          Jaap
          <b>
          </font id=\"size1\"></b>

Comment

• djkoen
            • Nov 2002
            • 85

Sound Projects is echt 1 van de betere merken! Ik heb pas geleden een keer het SP4 set goed open gehad. Dat klinkt zo super lekker!!!! Dat de toppen schel worden ben ik niet met jullie eens. Oke een heel ietsie pietsie klein beetje maar met een beetje EQ is dat zo weg te werken. Ik vind alle sets (SP4, Sp3, ET,) enorm goed. Ik mag hier misschien geen reclame maken mod? Maar als je die SP2's een keer wilt horen adviseer ik je contact op te nemen met van de Klundert Muziekinstrumenten in Oisterwijk, 013 52-88660. Hun hebben naast alle Sound Projects setten ook vele andere monitoren staan.

Graag hoor ik toch jullie meningen waarom Sound Projects Master Blaster niet 'goed' zou zijn zodat ik daarop kan letten als ik weer met Sound Projects werk.
            Sound Projects Master Blaster: Beetje vreemd, maar wel lekker.

Comment

• mr sound support
              • May 2003
              • 28

Sound Projects is zeker geen slecht merk, het enigste wat ik ervan kan zeggen dat het af en toe misschien te steriel klinkt, van de andere kant ben ik me bewust van de prijs, een actieve monitor als de SP 2 FM kost al snel 2500,- eurokes, maar daar krijg je dan tegelijkertijd de versterkers en de processors bij ingebouwd, dus ik weet niet of dat te duur is. Ik heb een heel leuk aanbod gekregen en ik ben er erg over aan het twijfelen, want ik wil er 12 kopen en dan praat je toch over een heel flink bedrag dus, graag reacties van mensen die er al eens meegewerkt hebben. Aangezien we de hardere soorten muziek mee moeten uitversterken, moet het wel hard kunnen, zonder over de z..k te gaan.

Comment

• Klaaske
                • Jun 2003
                • 571

Haha, peterke klundert...
                Zeker nog nooit met iets beters gewerkt? Nee, de meeste 'dj's van vinden het
                geweldig als het maar hard gaat...Ga een keer luisteren naar een echt topmerk
                zoals TurboSound,Funktion-One, L'Acoustics, MeyerSound, Audio Performance, Mach
                EAW,AD,EV en ga zoo maar door dan weet ik zeker dat je zo van je SP af bent..

Maar back on to pik, Leuke monitors voor mr sound support, ik stel je voor
                om een keer naar een groothandel te gaan..of Importeur ik noem geen namen en daar
                een stel monitors naast elkaar te leggen en wat je nu echt mooi vind en
                dan kun je een SP wedge wel ergens lenen of huren om te kijken hoe hij presenteerd
                tegenover andere monitors, let er ook op dat je de monitors met een goede amp
                gaat testen en een degelijke tafel+EQ of dergelijke want met goedkope prul
                waar ze soms iets mee demonstreren komt er toch niks lekkers uit die monitor...

<font size=\"1\">
                Groeten,
                Jaap
                <b>
                </font id=\"size1\"></b>

Comment

• MatthiasB
                  • May 2003
                  • 674

met die sp2 heb ik geen ervaring het was enkel een reactie op tds dat ik de sp4 set helemaal niet slecht vindt juist die top wil wel wat schel overkomen, maar jah das weer mijn miserige mening he
                  NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• mr sound support
                    • May 2003
                    • 28

Ik heb al met diverse monitors van diverse merken gewerkt en om nou AD bij de topmerken te scharen, nou ja sorry hoor. Maar omdat ik in het diepe zuiden zit en niemand in de buurt Sound Projects heeft (tenminste niet de bedoelde monitors)is het lastig vergelijken.
                    Jaap ik ben geen DJ en als je goede tips hebt laat het me dan maar weten, maar ik heb niks aan dat het een kl... bedrijf is.

Comment

• Klaaske
                      • Jun 2003
                      • 571

Keertje naar een goede AD set luisteren wil ook wel helpen maarja..oké de Top is het niet
                      maar staat wel hoog in mn persoonlijke lijst, Tips ? EAW, Turbo,Meyer en AP floortjes
                      ben ik zééér over te spreken..Ach die opmerking over dat bedrijf was ook meer gericht op
                      de eigenaar die vooral spul aan probeert te smeren wat je niet nodig hebt..niet echt boeiend
                      maarja...12 floortjes is heel wat...dus kies bewust en denk ook toekomst gericht als je van plan
                      om ooit 'verder door te groeien' koop dan ook meteen kwaliteit en laat je niet aftroggelen met
                      budget..ookal klinkt het nog 'bijna top' en vooral in je portomonnee zal dat wat fijner voelen...
                      Je kunt voor de prijs van €2500,00 per monitor vind ik toch wel wat anders moois krijgen wat
                      toch ook mooi en strak klinkt voor een floortje...

Laat ik het hier bij houden
                      <font size=\"1\">
                      Groeten,
                      Jaap
                      <b>
                      </font id=\"size1\"></b>

Comment

• djkoen
                        • Nov 2002
                        • 85

citaat:Geplaatst door tds

Haha, peterke klundert...
                        Zeker nog nooit met iets beters gewerkt? Nee, de meeste 'dj's van vinden het
                        geweldig als het maar hard gaat
                        Peterke Klundert?! Toine v/d Klundert is het trouwens. De uitspraak ''Als het maar hard gaat vinden de meeste DJ's het perfect'' slaat natuurlijk nergens op. Sound Projects gaat hard, dat klopt. Maar als je kijkt hoe het klinkt als het hard gaat? Perfect! Vervormd echt niet. Of je het nu zachtjes of hard zegt. De kwaliteit blijft gewoon hardstikke super!
                        Sound Projects Master Blaster: Beetje vreemd, maar wel lekker.

Comment

• Klaaske
                          • Jun 2003
                          • 571

Ik bedoel Peter die daar werkt(te) ,ik kom er nl. niet meer.
                          Dj Koen, het lijkt alsof we naar een verschillende set hebben
                          geluisterd of jij bent snel tevreden over een set.. Ik hou er over
                          op zo wekken we alleen maar irritatie op bij andere users over
                          ons gepraat over SP...Laten we het daar ergens anders een keer over
                          hebben ofzow. En zeg niet dat mijn stelling niet klopt over 'Als het
                          maar hard gaat vinden de meeste DJ's het perfect' want dat maak ik toch
                          maar al te vaak mee...Als jij tevreden bent over SP en de organisatie van de
                          feesten waar je draait (ik neem aan dat je dat doet aangezien je naam) dan is het
                          goed vind ik.....

Nogmaals, hier hou ik het bij
                          <font size=\"1\">
                          Groeten,
                          Jaap
                          <b>
                          </font id=\"size1\"></b>

Comment

• mr sound support
                            • May 2003
                            • 28

Effe gecheckt wat een vergelijkbare turbosound monitor kost, scheelt maar 1000,- euro ex. Dan moeten ze verdomd veel beter klinken, dan SP.
                            Wat betreft de eigenaar van SP, tja die moet ook leven he.
                            Bedankt Jaap voor je tips, nu even iemand die er mee gewerkt heeft, en door groeien gaat wel goed hoor, ben al 15 jaar ermee bezig.

Comment

• WTT
                              • Feb 2002
                              • 158

citaat:Ik zeg niet dat het zooo slecht is maar ik vind het persoonlijk
                              gewoon een kl*** systeem voor het geld dat je er voor neer moet tellen..
                              citaat: Ik ben niet echt te spreken over Sound Projects..Over heel Master Blaster trouwens niet
                              citaat:Ga een keer luisteren naar een echt topmerk
                              zoals TurboSound,Funktion-One, L'Acoustics, MeyerSound, Audio Performance, Mach
                              EAW,AD,EV en ga zoo maar door dan weet ik zeker dat je zo van je SP af bent..
                              TDS klinkt als een eigenwijs kindje van een jaar of zestien die alleen maar lult om te lullen. EAW,ad,mach in theater nee klinkt
                              niet recht nee sound projects klinkt dat wel en de prijs ?? ach een goede monitor van een ander merk kost 1500 eurie en een ampje 2000 eurie is mijn oogjes net zo duur maar TDS weet het beter het kind heeft alles al meegemaakt :-)
                              WTT rentals

Comment

Working...