JBL EON 15P-1 als monitor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imported_DJ René
    • May 2003
    • 25

JBL EON 15P-1 als monitor?

Beste forummers,

Heeft één van jullie ervaring met de JBL EON15P-1 als monitor speaker. Kan een setje kopen voor een leuke prijs (ongeveer €600,00).
    (Actieve speaker met een vermogen van 130Watt laag en 50 Watt hoog)
    Werk momenteel (Drive-inn) nog zonder monitors en deze speakers leken me wel wat. Probleem is dat ik er zelf totaal geen ervaring mee heb. Weet dus niet of ze voor monitor gebruik te licht zullen zijn? Hoop op advies van jullie. Alvast bedankt voor de moeite.

Vriendelijke groeten,

René
  • Klaaske
    • Jun 2003
    • 571

Hoofdtelefoon vind ik fijner werken en is goedkoper
    <font size=\"1\">
    Groeten,
    Jaap
    <b>
    -[GSXke :)]-
    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• kwaak
      • Jun 2003
      • 177

jah dat zijn opzich perfecte speakers alleen 1 vraag hoe wil je ze gaan gebruiken? ik ken meerdere drive-ins die ze gewoon als topkasten gebruiken, dus voor welk doel is het? zware monitoring?
      greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

• movergaauw
        • Jul 2003
        • 58

Een docent bij mij op school heeft een setje van 2 tops 2 bassen en twee kleine tweeters.
        Er komt bij de uitvoeringen en concerten prima geluid uit hoor! Meestal als er andere p.a. is dan gebruiken we deze als monitor. Ik vind ze prima. Heldere bass en niet al te schel hoog, ik zou ze kopen als ik jou was.
        Dat was al.

Comment

• imported_DJ René
          • May 2003
          • 25

Forummers,

Wil de speakers gebruiken als 'bijzaak', zodat ik goed hoor of m'n mixen lekker in elkaar overlopen. Het is dus niet zo dat ze gebruikt gaan worden voor zware monitoring. Draai nu voor m'n gevoel teveel van het geluid af, wat wil zeggen dat ik veelal tussen of achter m'n speakers sta. Gebruik uiteraard een koptelefoon, maar wat 'directer geluid' zou erg prettig zijn. Dit in verband met het wegdraaien van de hoge en lage tonen. In de discotheek waar ik werk draaien we wel met monitors (Audio performance) en dat gaat prima. Hoor nogmaals graag van jullie.

Groeten René

P.S.: Voor kleine feestjes (zonder DJ, ongeveer 30 à 50 personen) wil ik ze eventueel ook gaan gebruiken om te verhuren. Plug and Play bij wijze van spreken.

Comment

• kwaak
            • Jun 2003
            • 177

citaat:Geplaatst door DJ René
            P.S.: Voor kleine feestjes (zonder DJ, ongeveer 30 à 50 personen) wil ik ze eventueel ook gaan gebruiken om te verhuren. Plug and Play bij wijze van spreken.
            jah precies perfect voor dat doel en ook goed geschikt voor monitoring, heb ik begrepen dus
            greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

citaat:Geplaatst door DJ René
              Gebruik uiteraard een koptelefoon, maar wat 'directer geluid' zou erg prettig zijn. Dit in verband met het wegdraaien van de hoge en lage tonen
              ik blijf vinden dat die EON reeks als kartonnen dozen blijven klinken. Helder hoog en bas komt er werkelijk niet uit. Volgens mij ga je er bedrogen uitkomen.

Comment

• DidierB
                • May 2003
                • 337

moet je de "generation 2" eens beluisteren, klinkt pakken beter dan de "oude".

Groeten,

Beghin Didier
                Ampli bvba

Comment

• Klaaske
                  • Jun 2003
                  • 571

maar het blijven plastic kastjes
                  <font size=\"1\">
                  Groeten,
                  Jaap
                  <b>
                  -[GSXke :)]-
                  </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Rv
                    • Feb 2001
                    • 1086

Nu om eerlijk te zijn hé mannen, heb 5 jaar lang met eon's gewerkt. Veel verschillende, maar telkens de Eon1.

Wij hebben met onze PA veel dingen stuk gekregen, maar die Eon's zijn onverwoestbaar. Dat zijn nu echt dingen die ik in de verhuur altijd met een gerust hart kon meegeven. Zijn altijd zonder problemen terug gekomen.

Over klanksmaak valt te twisten, en het zal wel niet de ideale klank hebben, maar als DJ-moni, en als speaker bij kleinere setups doen die dingen meer dan hun werk.

Ik hoor hier regelmatig stoefen over de B300 van behringer. ZET HEM ER MAAR EENS NAAST!

Neen, ik verkoop nu toevallig ook eons, en kan er zo moeilijk afscheid van nemen dat we er maar twee in de buurt gehouden hebben. Die eon's waren ALTIJD makkelijk.

In het begin hebben we ook vaak met de art300A van RCF gewerkt. Die vind ik nog beter.
                    En het zijn plastic bakjes, maar daar heb ik in al die jaren geen enkel nadeel in gezien ...
                    ____
                    Rv.
                    ____

Comment

• imported_DJ René
                      • May 2003
                      • 25

Hey forummers en Ruben,

Thnx zover voor jullie reacties. Kom vanavond ff luisteren naar die kastjes en dan hoor ik het vanzelf wel.

Grtz. René

Comment

Working...