Gisterenavond iets voorgehad

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Gisterenavond iets voorgehad

Toen ik aan het optreden was hoorde ik ineens een gekraak in mijn baskast ?? ( EAW SB150r ) was ook niet constant ( af en toe )
    Ik kon niet opmaken of het de luidspreker of de kast was
    Voor alle duidelijkheid er stond niks in vervorming , eindtrap op 3/4 vermogen
    Iemand een ideetje wat dit zou kunnen zijn ?
    Thanx

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

Ik vermoed haast dat er iets mee stond te trillen.

Heb zoiets ook eens meegemaakt. Ik was meteen in paniek toen ik het hoorde. Ik dacht: "Oh ooohhh, m'n sub naar de klote". Meteen een pauze ingelast om nadere inspectie uit te voeren, bleek dat achter één van de gordijnen waar ik de speakers voor had geplaatst, een aantal opklaptafels op hun zijkant stonden opgeslagen. En die aluminium poten maar lekker mee trillen.

Dus... effe gaffa om de poten gedaan en spelen maar weer! Geen piepje, kraakje of rammeltje meer gehoord.
    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Ik heb mijn oor even voor de kast gehouden en het kwam wel degelijk uit de kast !
      Hetgeen dat jij zegt John heb ik ook al eerder meegemaakt maar dit was duidelijk iets anders
      Ohja John , gefeliciteerd met je vrije dag [8D][8D]
      sis

Comment

• fredjuhh
        • Sep 2002
        • 215

misschien een kat in gekropen

Zit er geen filter/ montage materiaal in de kast wat meetrilt?
        ---hier staat nix---&gt;

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Misschien losse magneet?
          Heb ik eens gehad met oude skypech boxjes, stond te kraken als de gekste.
          FF weggebracht en het was zo weer gemaakt.
          We're ready to party, are you?

Comment

• Klaaske
            • Jun 2003
            • 571

Ik denk dat de kwaliteit van de driver van een EAW Sb150r tegenover een
            Skypech kastje wel scheeld
            <font size=\"1\">
            Groeten,
            Jaap
            <b>
            -[GSXke :)]-
            </font id=\"size1\"></b>

Comment

• DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

Dat zeker, maar dat neemt niet weg dat zoiets ook zou kunnen gebeuren, of niet?
              We're ready to party, are you?

Comment

• Dj_DR
                • Sep 2003
                • 13

volgens mij zit er gewoon its los in je sub. ff controleren dus!
                Ik zag laatst een zwerver uit de prullenbak eten. Ik zei: \"Doe je dat thuis ook?\"

Comment

• dzjarr
                  • Sep 2003
                  • 18

Heb iets dergelijks wel eens gehad bij mijn toppen (JBL sr4722a) en mijn versterkers 2*yamaha p3200. Er bleek gewoon een kabel vanaf mijn tafel naar de versterker gaar te zijn. Wat heel gek was, dat het niet te horen was op moment dat hij zwaar belast werd, maar juist in het 'middengebied'. Heel vreemd. Ik heb toen gelijk een nieuwe kabel geprobeerd onder het mom van, 'je moet toch iets', en het was opgelost. Wat ik daarmee wil zeggen is: Een slechte kabel kan voor gekke dingen zorgen!

Comment

• lifesound
                    • Apr 2003
                    • 1052

ben ik dan echt de eerste die vraagt of er toevallig geen gate/compressor tussen zat?
                    Of dat toevallig misschien ergens 1 kanaal aan het clippen was?

Comment

• DidierB
                      • May 2003
                      • 337

Zet er thuis op je gemak eens 20hz op en loop eventueel een paar frequenties hoger op. Als het beestje braaf blijft weet je dat je elders moet zoeken.

Begin bij de bron en elimineer zo stap voor stap alle mogelijkheden.

Groeten,

Beghin Didier
                      Ampli bvba

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

citaat:Geplaatst door lifesound

ben ik dan echt de eerste die vraagt of er toevallig geen gate/compressor tussen zat?
                        Of dat toevallig misschien ergens 1 kanaal aan het clippen was?
                        Nee er zat geen gate / compr. tussen en er was niks aan het klippen, dit heb ik verschillende malen nagekeken

Ik ga straks DidierB zijn voorstel eens uitproberen

Laat allesinds na de meting nog iets weten wat het probleem is, kan ik het zelf niet oplossen dan gaat die kast onvermijdelijk naar Genk ( apex )
                        alvast bedankt voor de reacties
                        sis

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Ik heb de subs doorgemeten en het rooster er vanaf gehaald .

Het probleem zat hem in het feit dat er een bout of twee waren losgekomen , heb die vastgezet en alles is weer in orde

Bedankt voor de tips

sis

Comment

Working...