Voor het eerst een band mixen...help!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Triple S
    • Sep 2000
    • 808

citaat:Als iemand echt een plank mis kan slaan dan ben jij het wel want het is namelijk precies andersom.
    Wellicht hebben wij een andere definitie van "warm", Martin. Voor mij betekend "warm" iets anders dan alleen maar laag.

Wel fijn dat je me meteen op zo'n subtiele wijze afslacht, daarmee maak je een lekkere sympathieke entree hier. Je zult ongetwijfeld wel de beste geluidsman van het land zijn (net als velen hier), maar laat iedereen even gewoon in zijn/haar waarde ajb. Dat is toch de manier waarop het hier gaat, en dat vindt iedereen prettig. Grote bek opzetten doe je maar tegen het management van Rammstein als ze je vragen de monitormix te doen.....

Welkom op het forum dus.......

Don\'t call me DJ!

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Ik kan me best voorstellen als je net met je bandje speelt, eindelijk een eerste optreden(tje) hebt en dit op een zo goedkoop mogelijke manier wilt uitversterken.
      Bedenk wel: alle waar naar zijn geld: dit bandje is beginnend, en wordt naar niveau betaald. Hier valt voor de "pro's" (wat een fout woord zeg) niets te halen. Reken maar voor jezelf uit wat je zoal vraagt voor een bandje uitversterken. Ons lukt het echt niet onder de 600 euro. Laat deze jongens lekker "aanmodderen". Het gaat de toehoorders (misschien enkel familie / bekenden) meer om het feit dat hun kids op de buhne staan!

Wat betreft het leren: Ze staan onderaan die ladder!! Alleen de ladder van de artiesten en niet van de technici. In de loop der tijd, naarmate ze meer optredens krijgen komt die kennis over "het voor hun vreemde terrein" vanzelf. Ze zullen vast een keertje ergens optreden (bijv. op school) waar het wel iets beter geregeld is en hun ogen uitkijken.

Ook bij ons krijgen deze mensen geen materiaal mee. Maar dat krijgen mensen die zich met een grote mond uitgeven voor DJ ook niet. Losse verhuur gaat alleen naar collega bedrijven (met KvK uittreksel).
      Als ik dan ergens wat sta op te bouwen en ik krijg van bandleden een technische vraag, ben ik nooit te beroerd om e.e.a. uit te leggen, net zoals velen op dit forum die anderen graag helpen.
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Pino
        • Jul 2002
        • 390

kwestie van alles in de juiste context te sluiten,
        Oh ja Sis, vergeet niet dat niet iedereen elke week, laat staan elke dag op internet kan, mag of wil. Misschien komt het nog wel
        Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Triple S
          • Sep 2000
          • 808

citaat:
          ---------------------------------------------------------------------
          citaat:-----------
          Geplaatst door Martin-vdB

Dan nog om even te reageren op de eerste vraag: Als je niet weet wat je doet, laat het dan aan anderen over om te doen!

--------------------------------------------------------------------------------

oef ... eindelijk nog eens iemand die dat zegt!

Sja, en als iedereen zo denkt hebben we straks een wereld vol met mensen die niks doen omdat ze niks kunnen. De heren zijn natuurlijk zelf nooit begonnen... Ze zijn dus nooit geluidstech geworden, maar ze waren het gewoon!
          [xx(][xx(][xx(]

<<heeft u misschien een héééééle grote teil voor mij????>>

Misshien ten overvloede, maar ik ben het volledig met PAR-AV en Pino eens, plaats het in de juiste context, en laat de jongens lekker spelen. Daar gaat het tenslotte om, een optreden is meer dan geluid aleen...
          Don\'t call me DJ!

Comment

• movergaauw
            • Jul 2003
            • 58

http://www.geocities.com/covergaauw/help.jpeg tekening en
            Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

Suc6 ermee, en NU pas zie ik dat het allang geweest is maar ja. Wie weet voor een volgende keer.
            Dat was al.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

gloeiende gloeiende!

Hebben we hier een discussie over mixen van een banje (voor alles een eerste keer)...gaan we weer off topic!

onderwerp voor de tweede en laatste keer opgeschoond!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

citaat:Geplaatst door par-av.nl

Als het een kleine lokatie betreft en je hebt weinig microfoonkanalen beschikbaar .....

Een 6 kanaals oplossing bestaat wel degelijk:
                1. OH totaal (overhead)
                2. snare
                3. vocals
                4. vocals
                5. gitaar
                6. keys
                1 Kick
                2 keys
                3 zang
                4 zang
                5 eventueel acoustische gitaar.

Wat druk van de Kickdrum mis je als eerste aan een drumstel. De rest is samen met de bas en gitaarversterker als het goed is prima in balans. Zo niet is het juist de gitaar en snare die meestal te hard is. Enige uitzondering : kleine jazzcombotjes waar de drummer constant met brushes zit te vegen, maar in dat soort bezetting is meestal het hondehok (de staande bas) te zacht en nog steeds niet de gitaarversterker.

Overhead, gitaar en snare versterk ik in kleine setting dan ook niet uit. En ben zelf gitarist in die kleine setting!
                Praktische aanschaftip. Een gemiddeld drumstel is mooi in verhouding met een gemiddeld 100W bascombotje en even normaal 30/40 watt gitaarcombotje. Dan speel je lekker en hoef je er vrijwel niets aan te doen. En kun je verbazingwekkend grote gezelschappen mee plezieren.

lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

citaat:gloeiende gloeiende!

Hebben we hier een discussie over mixen van een bandje (voor alles een eerste keer)...gaan we weer off topic!
                  locken maar die hap...timmoi heeft nog steeds maar 1 onderwerp, en niet gereageerd...

Comment

• Triple S
                    • Sep 2000
                    • 808

Misschien zichzelf geëlectrocuteerd
                    Maar ik ben ook wel benieuwd hoe het nu uiteindelijk is afgelopen, en hoe hij het gedaan heeft. Zou wel mooi zijn voor de volledigheid van 't verhaal.
                    Don\'t call me DJ!

Comment

• bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

Hmm, is er nou nog niemand op het idee gekomen dat we gewoon in de
                      maling worden genomen.....
                      Mixen is net als schilderen.
                      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

ja, ik wel, vandaar dat locken maar...

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Geplaatst door Triple S
                          citaat:, maar laat iedereen even gewoon in zijn/haar waarde ajb
                          Zal wel AUB moeten zijn
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

citaat:Geplaatst door controller

Als je bas gaat versterken is het misschien wel verstandig om een limiter er tussen te zetten.
                            En mocht je drum gaan versterken dan zijn gates ook niet weg.
                            Succes
                            Zullen we eerst zorgen dat de basis gewoon voor mekaar is? Dat het werkt bedoel ik dus...
                            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Triple S
                              • Sep 2000
                              • 808

citaat:
                              Geplaatst door Triple S

citaat:
                              --------------------------------------------------------------------------------
                              , maar laat iedereen even gewoon in zijn/haar waarde ajb

Zal wel AUB moeten zijn
                              Don\'t call me DJ!

Comment

Working...