Headset die stevig aan je hoofd zit.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • a2965716
    • Sep 2003
    • 25

Headset die stevig aan je hoofd zit.

Ik ben zanger-gitarist en ben van plan een headset aan te schaffen om vanachter die mic weg te kunnen. Ben nogal actief op het podium.
    Ik heb eentje van Sennheiser mogen proberen van een vriend maar die zit niet vast genoeg aan m'n hoofd. Ik ben kaalhoofdig, misschien ligt het daar wel aan? [:I] Als ik wat te wild tekeerging hing het microotje tussen m'n ogen te bengelen. Op TV zie ik wel eens headsets die me heel stevig rond het hoofd bevestigd lijken, alleen, het is meestal in talkshows, geen zang dus.

Ik krijg maar geen info gevonden over welk merk of type het zou kunnen zijn.
  • DidierB
    • May 2003
    • 337

Ik vermoed dat je de DPA 4066 bedoelt, een op het eerste zicht heel fijn, heel fragiel microotje, maar blijft heel goed zitten. Werkt in mijn ogen even goed voor spraak als zang. Het is een heel goede micro maar het prijskaartje loopt wel op: ongeveer 500€ excl. BTW, en als je dan eventueel draadloos wilt moet je er ook nog een beltpack bij kopen...

Eventueel zou je eens bij AKG moeten kijken, zij hebben er ook wel goede (type ontgaat me even)

Groeten,

Beghin Didier
    Ampli bvba

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

om wat meer stevigheid te krijgen : AKG beugels en mic's.
      draaien we op een sportschool met fitness gehuppel al jaren mee, en geen klachten.

Comment

• Jan-Peter
        • Jan 2001
        • 311

Nog een tip... Probeer eens een aeromic. Dat is een microheadsetje dat speciaal is gemaakt voor aerobics (=springen)
        Fa. Heuff is importeur in Nederland en distributie gaat via Bodyflash.
        16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• Controller
          • Apr 2002
          • 745

of wat gaffa tape gebruiken blijft zeker zitten dan

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

citaat:Geplaatst door DidierB

Ik vermoed dat je de DPA 4066 bedoelt, een op het eerste zicht heel fijn, heel fragiel microotje, maar blijft heel goed zitten. Werkt in mijn ogen even goed voor spraak als zang.
            Dit is een leuke headset, maar dit soort headsetjes vangen heel erg veel omgevingsgeluiden op. Zoveel zelfs dat het totaal niet te doen is om je stem nog boven bijvoorbeeld een drummer, gitaarstack of een andere bron van herrie uit te krijgen zonder allerlei rondzingers.

Als je een goed klinkende headset hebt gevonden kan je ook eens proberen om 'em vast te zetten met van die pleister tape. Eerst een tape-je plakken op de huid, daarop plak je met een tweede stuk tape de headset vast.
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• a2965716
              • Sep 2003
              • 25

citaat:Nog een tip... Probeer eens een aeromic. Dat is een microheadsetje dat speciaal is gemaakt voor aerobics (=springen)
              Fa. Heuff is importeur in Nederland en distributie gaat via Bodyflash.
              Is zo'n aeromic niet speciaal vervaardigd voor spraak?

Comment

• Henny
                • Mar 2004
                • 1

De Beyer Dynamics uit de Opus serie is zeer goed, blijft stevig zitten en heeft een gewelidge geluidskwaliteit!
                (Vroeger was dit de HEM194)
                succes!

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

Kijk ook eens naar Countryman. Zij hebben ook goede headsets.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

seconde-lijm?? ff wachten, en je hebt altijd een mic bij de hand

maar zonder dolle, ik vind de headsetjes van Shure ook altijd goed klemmen maar als je idd kaalhoofdig bent zou ik hem voor de zekerheid zoals cobi zegt even vastplakken met pleistertape. ben je er zeker van.

suc6
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Bigfoot
                      • Nov 2002
                      • 151

Hoi, ik raad je de C444 van AKG aan, ik heb tijdens een musical op een middelbare school waar ik op zit met 12 van die headsets gewerkt en met succes. Ze zijn robuust en geven mooi warm geluid (ook met plopkapje erop) en zijn ook perfect te gebruiken voor een solo.... En er werden scenes mee gespeeld dat mensen van dingen afspringen/rollen en dat ging goed... hij wordt ook gebruikt voor aerobics, dus dan hoeft dat springen van jou geen probleem te zijn. En wij hadden ook een toneelspeler die kaal is en met c444 was dat geen probleem... misschien moet je wel de grote versie nemen de c44-l maar dat moet jezelf maar proberen.. en bij het toneelstuk had ik bijna geen last van omgevingsgeluid van het orkest, je moet alleen ff kijken hoe dicht/ver je je microfoontje bij je mond doet ivm ademen etc...
                      JK

Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

citaat: of wat gaffa tape gebruiken blijft zeker zitten dan
                        Whaha, Ik heb wel wat rare gezichten gezien toen de jongens van een bandje waarmee we wat gelegenheidsopnames maakten in de Veronica studio's hun koptelefoons vast begonnen te gaffen aan hun hoofd....
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...