Nieuwe 32 kanaals tafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

Nieuwe 32 kanaals tafel

Wij zijn aan het rondkijken voor een nieuwe 32 kanaals tafel voor liveoptredens.

Nu hebben we twee tafels gezien die ons wel geschikt lijken namelijk:

*de Allen & Heath GL2200
    *de Soundcaft Live 42

Nu is mijn vraag: wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
  • EP Woody
    • May 2001
    • 795

Werk zelf niet met de Live 4-2, maar wel met de Live8 en is opzich een best nette tafel, maar vind alles vrij iel aanvoelen.

Dunne knopjes, wat niet allemaal even stevig vast zit.

GL2200 vind ik wat dat betreft een stuk beter op gebouwd.

Hoe de GL2200 zich otr houd weet ik niet. De Live8 is nu jaartje of 5-6 oud ofzo en heeft wat faders die af en toe klein beetje blijven hangen, en potmeters die soms wat vast zitten. (auxjes die weinig gebruikt worden bv.)

Verder allebei errug nette en complete tafels.

Live 4 heeft trouwens voordeel van Mute-Groepen, iets wat ik mis op de GL2200

Comment

• PM
      • Mar 2003
      • 87

Mijn voorkeur gaat uit naar de A&H.
      Een GL2200 met 24 kanalen is heel compact met toch aardig wat mogelijkheden. Ik vraag me echter af waarom je geen GL3300 neemt als je dan toch voor de 32 kanalen zou gaan... Als het om budgetaire redenen zou zijn, zou ik toch eens heel goed nadenken. Ik heb zelf een ML3000-32, en de meeste groepen zou ik kunnen mixen op een 24 kanaals tafel ! Ik heb echter wel 8 Aux-en nodig, daarom dat ik 32 kanalen en maar 6-Aux-en een beetje een rare combinatie vindt.

Comment

• som
        • Nov 2002
        • 787

ik heb een 24 kanaals a&h en die bevalt me best , bij de kleinere bands gaat ie op f.o.h. en bij de grotere bands mag ie mee als monitortafel
        nou heb ik een 32 kanaals soundcraft f.o.h. tafel en deze komt ook al een beetje aan de leeftijd dus ooit?.[]
        kom ik gelijk in de gelegenheid voor een klein vraagje[8D]
        wie weet of er meer verschillen zijn tussen een 2200 en een 3300 dan:
        groep mute, 2 auxen meer, de meter brug,
        verder -lijkt- ie indentiek , wie weet er wat van?[?]
        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

als je de laatste serie kanalen alleen als effectreturn gebruikt, kun je ook naar een midas venice 320 kijken.
          1 x mee werken, en je wilt niet maar anders.

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

GL3300 heeft kwalitatief betere componeten. In vind de GL2200 toch een beetje gammele tafel. Ook heeft de GL3300 veel uitgebreidere routing mogelijkheden.

ML3000 is natuurlijk nog mooier (wij hebben er net 1 gekocht). Maar uiteraard is de prijs ook leuker.

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

ml 3000 is mooi
              prijs wat minder ja[V][V]
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Wietse
                • Sep 2003
                • 149

en wat denk je van venice - midas?

Comment

• neeltje
                  • Apr 2003
                  • 295

ik vind die venice van midas toch echt wel overroepen. Het gaat hier gewoon om een dynacord tafel met enkele andere preamps die inderdaad wel goed zijn, maar moest ze door dynacord gemaakt zijn zouden er al een stuk minder fans op de markt zijn denk ik. Ik heb al gewerkt op de gl 3300 en vind dat een goede tafel zonder meer. De 2200 vind ik toch iets te min (eenmaal gewend is zo'n mutegroep zo handig) en bovendien voelt hij een beetje plastiek aan. Ik zou echt wel gaan voor de 3300, ook al stond hij niet in je lijstje. Daarenboven kan ze later nog dienen als monitortafel, iets wat met een 2200 wel moeilijk wordt.
                  "En Go"

Comment

• Bert
                    • Aug 2000
                    • 155

De 2200 is wel zeker als monitor te schakelen net als de 3300, de 3300 is echter een 8-bus tafel met mute-groepen, toonregeling is volgens mij het zelfde als de 2200.
                    Wij gebruiken al enkele jaren een 2200 op monitor, bevalt goed.
                    Voor FOH vind ik 'm iets minder geschikt, maar altijd beter dan een live42, nadelen iele knopjes, connectoren boven op de tafel, en ik denk dat ie minder klinkt (nooit geen A-B vergelijking gedaan, maar wel op allebei gewerkt).
                    It\'s only Rock \'n\' Roll
                    But I like it

Grtz,
                    Bert.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

citaat:Het gaat hier gewoon om een dynacord tafel met enkele andere preamps die inderdaad wel goed zijn, maar moest ze door dynacord gemaakt zijn zouden er al een stuk minder fans op de markt zijn denk ik.
                      als klark-technics, dda en midas allemaal van ev-zijn kan ik me toch wel iets voorstellen bij die andere opamps. Enne, ook de heritage is eigenlijk een dynacord, daarom plakken ze er ook midas op.

als mijn broer de bouw-capaciteit over heeft, en ik de techniek en kennis, dan bouwen we samen wel wat moois.

Comment

• wim
                        • Oct 2003
                        • 6

Ik denk dat het uiteindelijk een smaak kwestie word.
                        A&H vind ik iets te veel aanwezig in het mid-hoog.
                        wbt al die extra's subgroepen en auxen. je betaald ervoor.
                        En hoeveel subgroepen heb je nu nodig voor een rockbandje?
                        Wat auxen extra kan geen kwaad, over het algemeen heb je genoeg aan 4 of 6, Afhankelijk van hoeveel monitorgroepen je moet bedienen.

Wim

Comment

• WTT
                          • Feb 2002
                          • 158

citaat:Het gaat hier gewoon om een dynacord tafel met enkele andere preamps die inderdaad wel goed zijn, maar moest ze door dynacord gemaakt zijn zouden er al een stuk minder fans op de markt zijn denk ik.

En voor het zelfde geld heb je een K1 van soundcraft lijkt me een iets beter alternatief persoonlijk :-)
                          WTT rentals

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

K1 kost altijd nog e 6880 ex, waar de venice 4400 ex is. Met verder bijna dezelfde opties kun je dus bij die venice voor hetzelfde geld nog een paar leuke effecten uitzoeken...( bijna 2500 euri verschil...)

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

citaat:Geplaatst door WTT

En voor het zelfde geld heb je een K1 van soundcraft lijkt me een iets beter alternatief persoonlijk :-)
                              Ligt er aan wat je wilt gaan doen. Ik vind die Venice van Midas erg goed klinken, veel beter dan een k1. Wil je ook nog wat monitor groepjes gaan aansturen dan vind ik die Venice helemaal ruk. 3 verschillende soorten auxilaries. Zit je pre fading zit je ook pre EQ(?!), dat verzin je niet (waarschijnlijk is dat ook een aandeel Dynacord wat er in zit). Dat kun je wel weer ombouwen, maar dan ben je je garantie weer kwijt.

Maar goed, wil je een goedkope tafel voor FOH, koop dan een Venice. Moeten er ook nog monitor groepjes gemaakt worden, dan zou ik een gaan kijken voor een leuke maar iets serieuzere tweedehands tafel, M2000, K2, Crest of iets dergelijks.
                              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...