ad systems

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Dat blijft toch echt een kwestie van smaak. En het ligt ook aan de toepassing.

Voorbeeld: In een grote zaal (duizenden mensen) heb ik liever Turbosound dan EAW. Maar voor een bruiloft-setje o.i.d. heb ik weer veel liever een klein EAW setje mee dan een klein Turbo-setje!

Daarom is het zowiezo gevaarlijk om met dit soort lijstjes te beginnen, en bovendien vergeet je altijd wel een merk. Zo mag je AP ook wel in dit lijstje plaatsen, net als Nexo. En er is vast nog wel meer te verzinnen.

Robert

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Ik denk dat er heel veel merken in dit lijstje missen.....

Wat dacht je van:
      - Apogee
      - Renkus Heinz (incl. Synco systeem)
      - Martin Audio (incl. Synco systeem)
      - Adamson
      - L'Acoustics
      - Clair Brothers
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• musicjohn
        • Aug 2001
        • 1102

Hey REFLECTION...

Lezen blijft een moeilijk punt op dit forum hé. Hier is wat ik schreef, en lees het dit keer nou goed hé:
        citaat:hierbij "mijn" lijstje van deze top 7 (in willekeurige volgorde; ze staan allemaal op nr. 1 afhankelijk van persoonlijke smaak en voorkeur
        Dus jouw opmerking:
        citaat:turbo op 4 is dus niet echt de plek denk ik
        is dus ongepast.

En wat betreft de overige genoemde merken... jongens jullie hebben gelijk. Renkus Heinz, L'Acoustics en Apogee verdienen zeker een plek in de TOP-15 van systemen.
        Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• reflection
          • Mar 2002
          • 413

jah maar zet er dan ook wel bij opwelke set je dat merk beoordeeld, welke versterking, want ik geef alleen aan dat turbo zeker niet slechter klinkt dan de bovengenoemde 3 merken
          Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

terug on-topic dan maar

Het ging over AD voor de gene die later ingevallen zijn[^]
            Powered by AudioMadness....

Comment

• test12
              • Jan 2003
              • 901

Ik denk dat we bij het samenstellen van een top 10, of 15 wat mij betreft top 20, het nooit eens zullen worden.
              Het aantal systemen waar het mee mogelijk is om een klasse sound te behalen is zeer groot en groeit nog steeds.
              Je moet al helemaal niet proberen om ze een absolute volgorde te geven. Deze onmogelijkheid wordt mede bepaald door het toepassings gebied en eisen.
              En wat we vergeten is, dat niet hoe slecht je een systeem hebt horen klinken het criterium is maar hoe goed heb je het horen klinken.
              Als je ons geluidsmensen moet geloven dan:
              A: als de apparatuur eigendom is en slecht klingt, is voor 80% band of zaal de oorzaak.
              B: als de apparatuur geen eigendom is en slecht klingt, is voor 80% de apparatuur de oorzaak.
              C: als het slecht klingt, ligt nooit aan ons anders zouden we er toch wat aan doen.

m.v.g. Herman

Comment

• RonT
                • Dec 2003
                • 107

Ik ben welliswaar nieuw hier maar ik vind het wel leuk dat ieder zijn eigen favoriete merk promoot []. Zoals 1000x gezegd: over smaak valt niet te twisten [^]. Leuk wel dat ieder forum steeds weer deze conclusie oplevert.[8D]

Comment

• Thomas
                  • Apr 2001
                  • 49

Sis moet je hier niet op reageren dan, met vragen zoals welk merk gebruik je en waar ben je voorstander van?

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door Thomas

Sis moet je hier niet op reageren dan, met vragen zoals welk merk gebruik je en waar ben je voorstander van?
                    Nee, eigenlijk niet, bij de meesten weet ik het al
                    de vraag werd in een ander topic gesteld [)]
                    maar nog geen antwoord gekregen [xx(]
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

vind eigelijk wel dat testeentwee of onetwo nog het dichste bij de waarheid zit,
                      vanuit de band gezien;als het goed was hebben wij goed gespeeld,als het brak was lag het aan de p.a.
                      vanuit de p.a. gezien;als het goed was hebben we klasse spul,als het brak was was de band niet gemotiveerd.

verder is een mooie set eigenlijk een kwestie van genoeg geld,
                      how low can you go--&gt;wordt dan--&gt; how deep will be you're investment[)]
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Drive inn tnt
                        • Sep 2003
                        • 1082

Ik heb even een tijdje niks van me laten horren ivm met ski vakantie:P
                        Michael je wilden mischien ad kopen.
                        Die MA 12 klinken redelijk.
                        Ik vind zelf de MI serie niet echt overweldigent overkomen.
                        Het is niet voor niets de goedkoopste serie van AD.
                        Maar klinkt nog best aardig.
                        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• jankrij
                          • Feb 2004
                          • 5

Hallo heren,
                          effe een paar reactie's
                          ten eerste op ACE die in Club X met de voor ganger van de huidige AD sets gewerkt heeft het hete toen nog PS en werdt door Fairlight geimporteerd. Wij hebben destijds de set geleverd bij Club-X De eigenaren hadden diverse sets getest maar niets beelf heel. Tot wij onze set mochten plaatsen ( op vrijdagmiddag ) en deze wel heel bleef. Als ik het me nog goed kan herinneren stond daar per kant 2x top 2x laag 1x sub laag ( 2kw sublaag alleen buiten gebruiken aldus de fabrikant) het was du een gruwlijke set maar het werkte wel.
                          Nu een tiental jaar later verhuren we naast JBL nog steeds AD en ik moet zeggen dat het nu ook op de internationale ridders voor begint te komen. En ik heb in mijn lage loopbaan (+/- 25 jaar)in de pa wereld al met heel wat setjes gewerkt. En zo als altijd valt of staat een set met de kennis van de technicus. In het begin vondt men HLA van JBl ook niet klinken tot er een gebruiker de procc. aan de kant gooide en er een DBX reakdrive aan hing. Je hadt het gezicht van de ontwerper van het systeem moeten zien toen hij op uitnodiging van de toemalige importeur in het Chasse theater in Breda kwam luisteren. Wij gebruiken op onze AD sets niet de AD procc. maar de DBX reak driver maar wel met de AD 2402 en 2404 versterkers die helaas niet meer gemaakt worden. Dus een conclusie een systeem kun je pas veroordelen als je zelf er mee gewerkt hebt. En niet alleen op luisteren.

Grr Jan
                          Sorry voor e.v.t. taal fouten ik moet nog gaan slapen kwam net terug van een klus
                          jk

Comment

Working...