Ik heb vorige week voor het eerst met een setje van AD gewerkt in een discotheek waar ik een bandje mixte. Volgens de eigenaar was de dubbele set die er stond niet eens nodig en kon het ook met een enkele set, maar ik miste toch nog duidelijk sub-laag, het had niet echt klote zeg maar. Ik ben zelf overduidelijk D&B fan, en mijn ervaringen met andere spullen vergelijk ik ook (te) vaak met D&B, maar zelfs een dubbele AD set haalt het niet bij een enkel D&B setje.
ad systems
Collapse
X
-
?????citaat:maar zelfs een dubbele AD set haalt het niet bij een enkel D&B setje.
Weer iemand die niet weet wat'ie zegt.
Greetzzz... [;)]
John
Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>--->>> HIER <<<---</b>Comment
-
Maar het zit bij een van die series wel in prachtige mooie alu-vliegframes.
De trussen worden zwart, dan wordt het PA zilverkleurig!
De Nexo Geo heeft ook al een line-array serie met zo'n opvallend zilvergrijs frontje.
Maar dat klinkt wel als een klok, waarschijnlijk zelfs als je een zwarte doek over hangt!
een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Rinus, jij bedoelt de NEOCRAFT serie.
Is inderdaad mooi spul. Klinkt zeer goed en is bijzonder lichtgewicht en daarom gemakkelijk te riggen.
Kopie'tje van de website:
citaat:Efficient rigging and handling.
The NEOFLY cradle and its specially designed accessories are manufactured with the lightest materials possible, without compromising strength and safety. This ensures flying a full concert rig can be achieved with minimum effort.
High SPL level and definition.
Designed in house, our use of neodymium drivers (C30) and a powerful 15" driver in a reflex configuration (B30) ensures that Neocraft is able to produce extremely high SPL figures (141dB C30/130dB B30) with superb definition quality.
Voor meer informatie:
Greetzzz... [;)]
John
Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>--->>> HIER <<<---</b>Comment
-
Het lijkt me logisch dat je AD minder vind als je D&B fan bent, de ene heeft toch echt problemen met sub, de ander vind ik persoonlijk erg overdreven in het sub..citaat:Geplaatst door Barthez
Ik ben zelf overduidelijk D&B fan, en mijn ervaringen met andere spullen vergelijk ik ook (te) vaak met D&B, maar zelfs een dubbele AD set haalt het niet bij een enkel D&B setje.
Persoonlijk ben ik geen fan van beide, Maar dat komt misschien omdat ik al jaren met Master Audio werk.. [}
]
Comment
-
Het zal wel weer, maar affijn.
Vroegah, in de jampottenoorlog, hadden we een systeem dat Hitec heet. Bestukt met alles wat je maar hebben wou, van jbl-ev tot gauss en beyma. De processor was toen nog heilig, en corrogeerde toch alles?? En toen kwamen we erachter dat eenzelfde set ( met jbl-speakers) met carver heel anders klonk dan dezelfde set met crown.
Conclusie : pak eens een set van AD en speel eens een eind met versterkers, van verschillend fabrikaat, enzo. Klooi eens wat met een omnidrive ervoor, ( Beh 2496, voor mijn part) in plaats van de geeigende processor, enzo.
Desnoods huren we een sim-systeem om serieus te vergelijken.
Pas dan gaat deze discussie ten einde.
Comment
-
Leuk dat jullie er even over bezigzijn, kunnen jullie me direkt even helpen als jullie willen
.
Een paar klanten van me hebben toch wat hogere eisen gestaald aan het geluid dan behringer en het huren gaat me nou wat te duur worden steeds weer. Nu ben ik bij ad-systems geweest en heb volgende week een afspraak voor een rondleiding en complete demo van alles[
][
]
. Nu was mijn beginnende wenslijstje twee mi-10's voor monitor en om te beginnen twee ma-15's voor foh (worden er hopelijk vier). Ik heb nog wat sa bins die ik voorlopig als sub gebruik. Heeft iemand ervaringen met deze speakers en is het wel een verstandige keus van mij? Zijn er mischien betere alternatieven? Er moet wel rekening gehouden worden met het feit dat er ruwweg minimum een 20 tot 30 van de adviesprijs afgaat bij ad systems.
Bij voorbaat dank
Comment
-
Wij zijn sinds kort overgestapt naar AD. Zijn zeer tevreden over de MA15, toegepast als monitor (bij drum)en als top FOH. Gaan zeker door met AD ook voor de grotere systemen.________________________
Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.Comment
-
Comment
-
Voor heel veel occ. AD systems.
P.s AD lovers niet gaan kwijlen
Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)Comment
-
Ik ben even mijn budget gaan heroverwegen na het horen van de prijs voor de ma15 toppen[xx(][xx(]. Ik moet gemiddeld een 1600 euro per top neertellen wat toch te veel is. Ik was aan een 1000 euro per top inclusief aeroquyp uitruisting aan het denken. De mi-10 toppen waren wel weer interessant 385 euro per kastje. Hoe klinken de ad12 toppen? Is dit iets? deze komen met hun 1100 euro per kastje wel in de buurt.
Het is dat ik de speakers voor een zacht prijsje krijg maar anders vind ik dit toch echt een behoorlijk duur merk voor het geld. Mischien dat de demo me volgende week op andere gedachten brengt. Ben ook nog niet zoveel gewent en heb nog wat moeite met uitmaken van reeele specs en budget specs.
Best wel leuke site ook nog lekker in de buurt dat spul
Comment
-
ik ben een beetje laat hier mee lees het pas net maar in die top 7 hoord ook nog d&b en jbl vindt ik slecht heel slecht ik snap niet dat je die op 7 had staan
Ik vindt jbl helemaal de eon series gewoon kut klinke om het ff grof te zeggenFouten onder voorbehoudComment
-
Sorry Dj Lloyd,
Ik was de enige die een lijstje had gemaakt, en ik had D&B niet op 7 staan. Daarbij komt dat ik gezegd heb dat de lijst niet in een bepaalde volgorde zou zijn. Daarmee wil ik zeggen dat alle door mij genoemde merken in een top-10 staan, en er staat er geen één op nummer 1 !!!
De reden: Wat de één mooi vindt, vind de ander niet zo mooi. Met andere woorden: over smaak valt niet te twisten. Maar 1 ding kun je van mij aannemen... de door mij genoemde merken staan voor kwaliteit en degelijkheid.
Om even terug te komen op J&B en JBL....
J&B heb ik weinig ervaring mee en ik zou er dus geen zinnig woord over kunnen zeggen.
JBL hoort wel degelijk thuis in het lijstje van top-10 luidspreker merken. In de "budget series" (de instap modellen) komen ze heel wat te kort. Okay, maar daar is de prijs dan ook naar. En in vergelijk met andere merken in dezelfde prijsklasse doen ze het toch leuk. Maar in het meer professionelere spul doen ze echt nog leuk mee met de rest.
Maar ik dacht dat dit topic ging over AD-Systems... ???
Greetzzz... [;)]
John
-
hmm ben ik het dus zeker niet mee eens, ik heb bijna alle systemen behalve funktion one wel eens gehoord, en dan kan ik eaw en turbo als gelijk beschouwen, heb dan wel liever turbo, maar klinkt bijna gelijk.citaat:Nee, even overnieuw beginnen...
1) EAW
2) MEYERSOUND
3) AUDIENCE DELIGHT
4) TURBO
5) FUNCTION-ONE
6) ELECTROVOICE
7) JBL
turbo op 4 is dus niet echt de plek denk ik
Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, QscComment

Comment