ad systems

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

citaat:Als alle mede-forumers zo eerlijk waren als ik zouden meer mensen het met me eens zijn. Maar de gulden regel "OVER SMAAK VALT NIET TE TWISTEN" zal men hier op dit forum nooit kunnen (of willen) accepteren.
    Dat roep ik al jaren..maar alleen jammer dat er nu pas mensen achter komen dat het zo is.....En in dat rijtje van "betaalbare merken" vind ik persoonlijk DAP niet echt tussen passen...En trouwens, nog 1 merk meer...maar daar is al genoeg over gezegt..

Maar ja, das smaak...en blijft erg persoonlijk..
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• gideon
      • Apr 2001
      • 108

Heb AD in een aantal grotere Discotheken gehoord in Zuid-Limburg.
      Het hoog gaat wel, het laag klinkt voor geen meter. Een goede dubbel 18 kast gaat naar mijn mening beter als hun dubbele 21 inch.
      Conclusie: Veel kasten en weinig geluid (precies het tegengestelde van Turbo)
      De groeten,
      de chef himself

Comment

• musicjohn
        • Aug 2001
        • 1102

Ha, dat is nou weer zo typisch hé.

De dubbel 21" is absoluut niet voor binnen bedoeld. Althans, niet in 'kleinere' ruimten zoals discotheken.

Pas vanaf een flinke sporthal zijn de 21"speakers inzetbaar maar niet ideaal. Ik heb een 4-dubbele AD-32 set met 8 van deze 21" subs gehoord in de Roda hallen (Kerkrade). Zelfs die hal was te klein om deze jongens hun werk 'goed' te kunnen laten doen. Maar in de grotere stadions, concertzalen en vooral buiten-evenementen komen ze bijzonder goed tot hun recht.

Dus wederom zegt deze ervaring NIETS over de kwaliteit van het merk, maar wel iets over de keuze van de uitbater van de discotheek. Ofwel hij heeft zich niet goed laten voorlichten over welk geluidssysteem geplaatst zou moeten worden, ofwel de betreffende audioboer / installatie bedrijf heeft de goede man verkeerd voorgelicht.

Zo zoe je maar weer dat "hoe" jij een set op een bepaalde locatie ervaart sterk afhankelijk is van allerlei factoren van "Human Error". Deze invloed zou wel eens op kunnen lopen tot wel 75% als je de door mij eerdergenoemde factoren mee laat tellen in je overweging (plaatsing, type versterkers gebruikt, randapparatuur, kundigheid van het instellen, man achter de knoppen, etc.etc.)

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Snuffeldier
          • Sep 2003
          • 13

Het lijkt wel of je aandelen AD hebt.

Ik heb AD in een groot aantal gevallen gehoord, en ook zelf de processorinstellingen en dergelijke gecheckt, maar in alle gevallen hebben de systemen mij niet kunnen overtuigen. AD maakt geen slecht product, maar gezien mijn ervaringen zou ik het een middenklasser willen noemen.

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Snuffeldier....je speelt met je leven.... Maar een ding blijft zeker...Over smaak valt niet te twisten...
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

de mening van MusicJohn heeft niks met smaak te maken...

Comment

• musicjohn
                • Aug 2001
                • 1102

citaat:de mening van MusicJohn heeft niks met smaak te maken...
                Eindelijk verstandige woorden van Gerard !!!

Uiteraard bedoelt Gerard dat mijn mening gebaseerd is op feiten
                Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Deja-vu?

Wa mij betreft is alles al een keer gezegd over de AD25 en zn hoorngeladen broer de AD32.
                  Het blijven kasten die niet spontaan gaan doen wat ze zouden moeten doen, zonder de bijbehorende processor (uitgeklede BSS omni)
                  is het niets.
                  Met processor bl;ijf je ook een hoop eq-en voordat de systemen goed zijn ingeregeld.

mijn comclusie: het werkt prima, je moet weten hoe je het wil laten klinken, alleen kost dat wel ff tijd.

Iemand al in de gelegenheid om (ergens bij onze oosterburen of elders) de Neodymun set te kunnen beluisteren?

Comment

• gideon
                    • Apr 2001
                    • 108

Als de distributeur slechte verkoopkanalen uitzoekt levert dan inderdaad problemen op. Dit valt tevens ook onder het toezicht van AD zelf. Je merk kan nog zo goed zijn, als je het overal slecht neerzet schiet je er geen bal mee op.
                    De groeten,
                    de chef himself

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

Hmmm, snap daar niks van zeg...

Moet zeggen dat het jaaaaren geleden is dat ik eensm et AD heb mogen spelen, maar die meuk hing ook in de club-X in wuustwezel, en dat ging toch relatief ONTZETTEND hard, maar vooral linear, nergens dat je echt zei, het mid springt er uit of het hoog is te schel, behalve dan bij het laag, dat deed waar het voor gemaakt was, heel erg diep en hard (maar wat wil je in een hardcore-discotheek.

Nu was dit wel een oud systeem, geloof een 4 weg hoorngeladen systeem, met hele oude, lompzware en grote versterkers, dus weet niet waarmee dit vergeleken kan worden gezien hun modern materiaal

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

Gideaon: beetje sneu dat je niet concreet met iets komt maar gewoon met een opmerking die zo algemeen is dat hij werkelijk op iedere delear waar jij een slechte ervaring mee hebt gehad.

Kortom: niet zo mieterig, noem man en paard.
                        Waarbij ik wil opmerken dat ik ook wel eens bij een goede distributeur slecht behandeld ben, maar dat wil nog niet zeggen dat ik en een merk daar op afreken...
                        Je kan je spul namelijk OVERAL kopen...
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• gideon
                          • Apr 2001
                          • 108

Ok dan: Mondial, Peppermill en Vizion (failliet).
                          Ga maareens luisteren, succes.
                          De groeten,
                          de chef himself

Comment

• MeElmo
                            • Aug 2003
                            • 45

KS en DYNACORD(cobra) klinken anders ook nietb slecht.. maarja smaken verschillen, maar nexo staat bij mij aan de top...alpha set klinkt super, al heb ik het tog meer, als monitor mixer, op de ps serrie van nexo:-)

AD is ook erg goed, bij het bedrijf waar ik bij werk heeft ad1, ad3 en ad4... klinkt monsterachtig....(natuurlijk wel een goede mixer gewenst):-)
                            SHA\'MON..... auw..

Comment

• Drive inn tnt
                              • Sep 2003
                              • 1082

Heb pas een paar keer met dynacord gedraait en klinkt ook heel mooi nog iets beter dan AD en is nog goed koper dan AD als je kijk wat je voor het zelfde geld heb bij AD.
                              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• goldsound
                                • Jan 2003
                                • 429

citaat:Geplaatst door gideon

Ok dan: Mondial, Peppermill en Vizion (failliet).
                                Ga maareens luisteren, succes.
                                In de Mondial vindt ik het geluid nou niet echt geweldig.
                                Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

Working...