Draadloze micro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wims
    • Jun 2003
    • 56

Draadloze micro

Hoi, ik wil graag een draadloze micro maken. Ik heb eens rond gesurfd en heb deze site's gevonden.
    Ik heb dus een zender en ontvangerke nodig?
    Maar kan ik op die zender een gewone microfoon van thuis hangen dan?
    En de ontvanger hang ik dan op de micro ingang van mijn mengpaneel.
    zit ik zo een beetje juist?, of denken jullie dat het niet echt gaat werken.

mercikes
    groeten Wim
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Beste Wim,

verwacht je aan afkrakende kritieken van collega's....
    Ik ga hier kort hetvolgende over zeggen:

1. Ontvanger: is deftig maar niet geschikt voor draadloze microfoons: geen compandersysteem zoals alle professionele draadloze microfoons en dus slechtere kwaliteit en signaal/ruisverhouding
    2. Ontvangers: zijn gebaseerd op goedkope electreetmicrofoontjes en zijn dus hoogstens geschikt als afluisterdevice. De ervaring leert dat je er meestal meer dan 1 moet bouwen eer het werkt zoals je verwacht. Hier ook: geen compander en een slechte modulatietechniek maakt de frequentiekarakteristiek een ramp. Een deftige zender heeft minstens een aparte voortrap met compander, een PLL sturing voor goede frequentiestabiliteit en modulatie door middel van een capaciteitsdiode, en een apart eindtrapje.

DEZE dingen zijn goed voor hobby, om mensen mee af te luisteren (als grap), ... maar voor de rest totaal ongeschikt.

Dus bespaar je de moeite. Tenslotte heb je tegenwoordig voor ongeveer 125 euro een draadloze microfoon met ontvanger die vele keren beter zal klinken en werken dan deze hobbydingetjes.

greetz,

laserguy
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Wims
      • Jun 2003
      • 56

Hoi,

Heel veel merci voor die uitleg. Maar ik moet een project maken voor school, we moeten dan iets zoeken wat we graag wouden en dan zo de printplaat enzo zelf etsen en van die dingen.
      Dus ik ga geen draadloze micro kopen, snap je.
      Maar weet jij dan wel ergens een schemaatje dat van iets betere kwaliteit is, als het 10 m ver zendt is da mij al goe.

alvast bedankt
      groeten

Comment

Working...