Brom uit m'n Carver PM-1.5 halen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Brom uit m'n Carver PM-1.5 halen

Hoi,

Ik ben de trotse bezitter van een carver PM-1.5.

Ik ben er echter nooit weg van geweest, vermits er een brom uitkomt (niet interessant op trouwfeestje, minder een probleem op boenkfuifjes)

Nu heb ik op het net nog eens gesurft en blijkbaar levert dit ding toch wel wat vermogen, vermogen dat ik nu wat mis.

Ik zou dus de carver terug willen inschakelen om m'n subs (2 x kasten met 2 Beyma 18G400 per kast)aan te sturen.

Er staat een zware ventilator boven de voeding, vermits ik de eerste keer bijna in "pyro" mode zat toen die op 4 ohm de subs moest aansturen.

't is eigenlijk sindsdien dat ik hem niet meer heb gebruikt voor sub, enkel nog voor top.

Iemand een idee?

Ik weet dat er van du buzz killers bestaan, maar pak liever het echte probleem aan.

Greetz
    ah zo dan
  • RDH
    • Aug 2001
    • 298

een brom kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld omdat je een lichtdimmer of iets dergelijks op de groep van je amp hebt zitten...nu kun je dat eenvoudig testen door hem op een schone groep te zetten en kijken of je het dan nog hebt, uiteraard met een geaard stopcontact!

Het volgende wat je kan proberen is je 'ground lift' switch achterop je versterker (aldus meeste versterkers hebben dat). Waar je brom ook in kan zitten is het contact met de gliders van je flightcase, hier zijn hum-frees voor (rubberen dopjes om je amp te isoleren van je rack (let op wel, wel randaarde op je stekker!)). Dan zou je ook alle signaalkabels nog is kunnen controleren, want ook daar kan een brom vandaan komen...

Ik hoop dat je iets aan m'n tips hebt...als dit niet helpt dan weet ik het ook niet meer, dan moet je je amp maar is laten nakijken denk ik...

succes!

groeten,

Remco

Comment

• Stefke
      • Sep 2003
      • 259

Remco,

Ik test de carver zonder flight case. volledig alleen op een geaard stopcontact. zonder dimmers in de buurt en al enkele keren van audiocabel gewisseld.

Het ziet er dusnaar uit dat jij het ook niet meer weet. Maar toch bedankt

Iemand anders een idee?
      ah zo dan

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

ja heb nog wel een ideetje

Welk mengpaneel heb je namelijk? Als deze ruis veroorzaakt hoor je dat dus ook in je boxen. Zeker omdat die ruis ook nog eens versterkt wordt door je versterker.

Probeer eens een andere versterker. Als deze ook ruist ligt het dus al niet aan jouw versterker.
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

ff met een trafo ertussen aansturen. Dan moet-ie stil zijn.
          zoniet : voedings-elco's nazien.

Comment

• Stefke
            • Sep 2003
            • 259

M'n andere versterkers (rodec HDA-450) geven geen brom, dus het mengpaneel is het zeker niet.

********sound, wat bedoel je juist met een trafo ertussen zetten?

Euh, wat zijn elco's als ik die zou moeten nakijken?[:I]

Ben een leekje hierin vandaar de vraag.

greetz
            ah zo dan

Comment

• Merijndj
              • Mar 2001
              • 660

elco's zijn die ronde "torens" die achter de trafo van de versterker zijn geschakeld.

Comment

• Stefke
                • Sep 2003
                • 259

Ok, dit week-end vliegt hij dus open!!

Ik haal er voor de zekerheid maar iemand bij die er iets van kent.

Ben nogal bang van die elco's (nu ik weet wat die grote blauwe toestanden zijn achter de trafo)

Ik laat wel weten of het is opgelost.

Van mij mag het slot erop
                ah zo dan

Comment

• Koszmo
                  • Nov 2002
                  • 185

misschien een simpele oplossing maar kijk is of er stroomkabels over je audiokabels liggen wil ook wel brommmmmmmmmen....

Grtz,

Koszmo
                  Profiel - Mailtje

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

citaat:Geplaatst door Stefke
                    ********sound, wat bedoel je juist met een trafo ertussen zetten?
                    Zo'n ding ertussen zetten die de uitgangen van je mengtafel en ingangen van de versterker galvanisch scheidt. Dit gebeurd door een 1:1 trafo tussen de signaal lijnen te plaatsen.

Ik heb ook wel eens een storing opgelost door gewoon de voedingstekker 180 graden te draaien in je stopcontact.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

ik heb ook wat carvers pm 1,5 en die van jou lijkt me zeker kapot te zijn.
                      het is vrijwel onmogelijk om deze versterker op een basje in 4 ohm warm te krijgen onder normale omstandigheden laat staan dat ie de 'pyro mode 'haalt.
                      wat de elco's bij deze amp's vervengen betreft; [V] beter vestoppen kan volgens mij niet.
                      wel zijn ze errug gevoelig voor aardlussen, welke niet zijn op te lossen met de aarde brug achterop de amp wat dan wel wil helpen is de afscherming van je xlr ergens onderbreken,( bij voorkeur in je kabel)
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Stefke
                        • Sep 2003
                        • 259

Opgelost!!!

gewoon domweg de draden in de stekker omgedraaid. Zit ik al jaren met een bromvlieg, is het zo simpel opgelost.

was alles maar zo aanvaard als een visakaart.

thanks
                        ah zo dan

Comment

Working...