DJ micro via PA-mixer of DJ- mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

DJ micro via PA-mixer of DJ- mixer

Volgende week weer een fuifje,met optreden van een tape-act,dus er wordt een PA tafel voorzien hiervoor.De rest van de avond draait er een DJ.Op podium liggen 4 monitors,die ook voor DJ ingezet kunnen worden.Hoe doen jullie de DJ-micro?
    1)Steken jullie deze gewoon in de DJ mixer,en uitgangen van mixer naar PA? Zelfde signaal terug over moni's sturen?
    2)Of micro gewoon op een kanaal van PA tafel zetten? En in de moni's vooral muziek en minder mic zetten?

Met de eerste optie heb ik de laatste keren nogal problemen gehad,DJ's die niks van techniek kennen en niet om kunnen gaan met mic instellingen...De ene keer te stil,de andere keer weer veel harder waardoor feedback op moni's komt,constant aan bass/mid/treble regelingen van micro kanaal liggen te prutsen,enz.

• Roeltej
    • May 2001
    • 761

Tis alleen wel irri als je als DJ iets wil zeggen en allemaal moet gaan zwaaien dat het mic kanaal open moet
    (hebben we ook ooit ergens gehad, weet alleen niet meer waar :P)
    Vitality Show

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Mic met schakelaar, en dan aan de PA mixer hangen zal dan een oplossing zijn.

BV de senheissers.

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Gewoon de micro op de discomixerd....de discomixerd naar de pa mixerd.....het zaakje van tevoren uitfluiten..de dj instrueëren en gassen....
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Davy Gabriels
          • Aug 2002
          • 819

citaat:het zaakje van tevoren uitfluiten..de dj instrueëren en gassen....
          En wat doe je als die constant aan de gain en toonregeling zit te knoeien,ben niet van plan om zoals altijd weer constant het podium op te rennen... De DJ's die ik meestal heb,hebben totaal geen discipline.Meestal zijn dit kerels die altijd in hun jeugdhuis draaien,en dan 1 keer per jaar op de fuif van hun vereniging zelf mogen "draaien"

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Zei ik niet : de dj instrueëren en gassen....In normaal Hollandsch, betekend dat...ff de disk-jockey wat regels stellen....
            Olaf Duffhuës

Comment

• Davy Gabriels
              • Aug 2002
              • 819

Ik weet niet hoe jullie ervaring is met DJ's (aangeduid door de organisatie,en er zelf eigenlijk deel van uitmaken)maar die kerels doen dus gewoon hun ding gelijk zij het willen.5 min gaat het goed maar dan begint t spelleke weer,maar dit is weer een heel andere discussie...

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Ik heb er goede ervaring mee....Maar moet erbij zeggen...ik loop gerust naar een mixer, druk op pfl en als het me niet aanstaat, draai ik hem zelf terug...Oook heb je van die leuke amp's die stoppen als ze warm worden, das het makkelijkst...sluit ze op in een kistje, achterkant dicht...stop vanzelf....
                Olaf Duffhuës

Comment

• Davy Gabriels
                  • Aug 2002
                  • 819

citaat:Ik heb er goede ervaring mee....Maar moet erbij zeggen...ik loop gerust naar een mixer, druk op pfl en als het me niet aanstaat, draai ik hem zelf terug
                  En als ik mijn rug gedraait heb,staat de gain weer volop open...Zo is het nu eenmaal.

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2138

ik denk dat je als verhuurder van materiaal nog altijd het laatse woord hebt over hoe het gebruikt moet worden. Zeker wanneer het je eigen materiaal is.

Wanneer je 10 keer op een avond de dj moet vertellen dat hij niet in het rood moet spelen en de mic instelling zo moet laten staan. Ja dan klopt er iets niet met degene die achter de discobar staat.

Met van die "gelegenheids-dj's" die overigens verwend zijn wat materiaal betreft kun je niks aanvangen denk ik. Het leuke zou wel zijn als jij die dj had ingehuurd. Kon je ook eens 2 keer nadenken of die zijn loon wel zou krijgen[}]
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• T-Nuzz
                      • Dec 2002
                      • 274

De mic kan het beste gewoon bij de dj worden ingeprikt naar mijn idee. Hij weet zelf het best wanneer hij wat wil zeggen en met zo'n schakelaar heeft hij zelf geen controle over het niveau. Er hoeft ook niet constant iemand achter de FOH-tafel te zitten. Gewoon een zware compressor (limiter) op het totale signaal, dan merkt hij snel genoeg dat het geen zin heeft om meer te geven.

En daarbij, wie staat er voor lul als het gebral voor geen meter klinkt en de muziek wel?
                      Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Heb je dat daadwerkelijk weleens gedaan Tom?
                        Ik niet, omdat ik weet dat ik bij bandjes sowieso liever geen gecomprimeerde zang op de monitor heb omdat ik dan alle gain before feedback teniet doe die ik met uitfluiten heb gewonnen. En dan heb je het over zangers, mensen die -als het goed is- verstand hebben van hoe je met de combinatie stem/mic/moni omgaat. Zo'n sonische terrorist als een D.J. zal daar wellicht minder kaas van hebben gegeten. Als het bij jou in de praktijk anders gaat laat het dan weten, maar ik verwacht op die manier een fluitconcert.

Maar even iets meer ontopic, mischien is het een idee 1 mic via de DJ-mixer te laten lopen en een tweede met schakelaar direct via de P.A.. De tweede leg je uit het zicht en je begint met degene die op de DJ-mixer staat, gaat het goed, scheelt het jou weer werk. maakt men er een zootje van dan trek je de mic uit de DJ tafel en zeg je "Hij's kapot" neem deze maar waarop je hem de hufter-proof aangesloten mic geeft. Heb je ook meteen spare.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• T-Nuzz
                          • Dec 2002
                          • 274

Sparky, dat heb ik idd wel eens gedaan ja. Werkte prima. Gewoon de monitor (wedge) op een redelijke afstand neergepoot en een stuk gaffa voor de HF. De DJ wil toch met name alleen de beats horen. [^][^][^]

FF voor de duidelijkheid, die compressor zit op het totale signaal van de dj-mixer. Geef hem gewoon een normale kogel-mic en dan moet het wel lukken. Heb trouwens nog geen dj's meegemaakt die ik zou willen omschrijven als sonische terrorist. Tenminste, ik heb er nog niet mee hoeven werken. Just lucky??? [][]

Comment

• driesmees
                            • Apr 2003
                            • 1076

Op kamp gehad, vriend van me had versterker en boxies mee(squeezer op tees forum)
                            IEdereen ouder dan 16 mag officieeleraan komen(nu moet ik eig mocht zeggen),
                            ook de niet-technisch-intelligente menschen mochten er achter staan, (ook vrouwen [:'(])
                            Een keer dat ik en m'n vriend weggingen ging dat volume omhoog, wij elke keer omlaag gaan zetten, eens weg, terug luider, zo een gans versterker omzeep geholpen, plus het mengpaneel den phone selector switch kapot [:@]

SLechte ervaringen met Niet competen te mensen dus, LAAT ALLEEN MENSEN DIE JE VERTROUWD ACHTER JE GERIEF!!!!!!
                            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• T-Nuzz
                              • Dec 2002
                              • 274

uhm, klein vraagje, wat heeft dat met deze discussie te maken?

Comment

Working...