versterker nieuwe sub nodig

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeroen1981
    • Aug 2003
    • 2

versterker nieuwe sub nodig

Hallo,

Ik heb thuis een home cinema setje met ingebouwde versterker. Sinds enige tijd irriteer ik me aan de bijgeleverde sub en wil dus eigenlijk een nieuwe kopen. Echter ik weet niet waar ik op dien te letten

Info versterker:
    front center rear: 5X 40W (6 ohm)
    subwoofer 70W 3Ohm
    freq. range 20Hz~25KHz
    S/N Ratio 75 dB
    Channel separation 50 dB
    Input sensitivity (AUX)500mV

Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat ik geen 2 ohm subwoofer er op kan aansluiten, omdat ik dan de versterker zou overbelasten, maar kan ik er bijv wel een 4 ohm of meer op aansluiten. Als dit lukt gaat dit dan ten koste van het geluid ja of nee.
    Verder mocht je een subwoofer kunnen vinden van 100W kan dit of moet je niet over de 70W gaan.
    Ik ben een behoorlijke leek met dit soort dingen dus graag beetje uitleg in eenvoudige taal.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Schubert
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Allereerst Jeroen welkom op dit forum.

Echter dit is een forum voor Pro licht en geluid apparatuur en niet voor home cinema setjes.

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Allereerst ben ik het Controller eens:
      citaat: Allereerst Jeroen welkom op dit forum.

Echter dit is een forum voor Pro licht en geluid apparatuur en niet voor home cinema setjes.
      Ff wat over speakers: speakers mogen/kunnen altijd meer vermogen aankunnen dan de versterker kan leveren, andersom gaat ten koste van je speakers.

Ik denk dat qua impedantie je beter een 4Ohm speaker kan kopen. Als je naar gewone versterkers kijkt staat er weleens 2 Ohm bij, maar daarmij bedoelen ze v.a. 2 Ohm, dus 4 Ohm kan weinig kwaad.
      Let op: met 4 Ohm heb je minder vermogen dan die 70 W.

Ik merk verder dat u er niet al te veel verstand van hebt, ik zou gewoon een nieuwe speakerset kopen. Bij de plaatselijke stereozaak kunnen ze u vast wel verder helpen.

Sterkte,
      Jurjen

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

citaat:Geplaatst door jeroen1981

Ik ben een behoorlijke leek met dit soort dingen dus graag beetje uitleg in eenvoudige taal.
        Beste Jeroen, misschien is het http://www.hifi.nl forum iets voor jou...

Succes en groet,

AJB
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• jeroen1981
          • Aug 2003
          • 2

K ik zal is kijken. En tja dat dit voor professioneel gebruik is spijt het me dat ik hier dan wat meld, maar wist niet waar ik het elders moest posten. Ik met zoekmachines gezocht en kwam ik alleen op dit soort sites terecht. Ik wilde gewoon eventjes wat algemene info voordat ik naar de winkel stap. Daar hadden ze me al van alles kunnen wijs maken nu weet ik al een klein beetje meer en ik zal ook eens even kijken op die hifi.nl site.

Groeten,

Jeroen

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

OK veel succes ! Hifi forum geeft antwoord op al je vragen, en je kunt er tevens leuke tips krijgen over opstelling speakers e.d.
            Waarschijnlijk is dit wat je zocht

greetz AJB
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Controller
              • Apr 2002
              • 745

MOD: Gaarne moven naar newbies en startersvragen.

Comment

• Merijndj
                • Mar 2001
                • 660

ff rechtzetten:
                citaat:Ff wat over speakers: speakers mogen/kunnen altijd meer vermogen aankunnen dan de versterker kan leveren, andersom gaat ten koste van je speakers.
                niet helemaal, je merkt aan het geluid dat van je speaker komt wanneer je gaat overbelasten, dit is bij een versterker niet zo, daardoor is het verstandiger om een versterker te kopen/kiezen die 1.1 a 1.25 keer de maximale vermogen van je speaker...
                Op die manier haal je het meeste uit je speaker, en als je een beetje luistert hou je je speaker ook altijd heel..

Comment

Working...