geluidsdicht maken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Faysal
    • Aug 2003
    • 4

geluidsdicht maken

hi, ik wou graag weten welke spullen ik nodig heb om mn kamer geluidsdicht te maken. Ik wil eerst de deur geluidsdicht maken en boven een deur heb ik nog een raampje. Kunnen jullie misschien helpen welke materiaal ik nodig heb om geluidsdicht te maken. Als jullie me misschien links kunnen geven of andere info etc... zou ik erg waarderen.

thnx

faysal
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Minder hard draaien?
    dat is de goedkooptste oplossing...

Welke geluidsbron ga je issoleren?

Speakers, alternatief een hoofdtelefoon?
    Speakers op pilonnetjes plaatsen (contactpunten reduceren)

drumstel?..ander instrument?

Voor een serieus onderwerp serieus meer input nodig...

Comment

• bones2001
      • Aug 2003
      • 741

Kijk hier maar effe...

Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• DJ_Snaky
        • Sep 2002
        • 272

eeh jah, en wat bedoel je precies met geluidsdicht?
        je kunt wel dempen
        maar als je echt geluids dich wild kun je beter in een bunker gaan wonen
        denk maar gewoon aan tempex (piepschuim) glaswol, schuimrubber enz enz
        [:D] zin in een feestjuh [:D]
        <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• Faysal
          • Aug 2003
          • 4

ja eerlijk gezegd heb alleen een stereo en een computer , maar ik luister altijd muziek en ik wil mn kamer isoleren , beetje geluidsdicht maken , vooral mn deur want mn ouders slapen beneden en die horen bijna alles en ik wil daarom alles isoleren. Maar zijn er geen speciale geluidsstrips ofzo die ik aan mn deur kan vastmaken ofzo.

In de toekomst komen er wel instrumenten.

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Als het alleen om die deur gaat dan,

allereerst als het een standaard binnendeur is deze vervangen
            door een deur opgebouwt uit 16mm multiplex, hoe zwaarder hoe beter !!
            Als deze geplaats is, deur rondom luchtdicht maken doormiddel van
            het plaatsen van rubber tochtprofielen.
            Klaar is kees, doet echt wonderen.
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

allereerst de weergevers (luidsprekers) met schuim vrij van de grond plaatsen. Bij grotere luidsprekers dikke plakken zeer open schuim. Houten vloer?:eerst een stoeptegel neerleggen dan schuim! Natuurlijk ook vrij van de muren plaatsen!

Met isolatierubber je deur en raam GOED isoleren. Zelfs het minste lekje maakt het onbruikbaar. Let er wel op dat je wel vaak genoeg frisse lucht inlaat. En ZEKER niet op een kamertje met gaskachel moet zitten. Die hebben bendes zuurstof nodig. Net als jij....[}]

Alle volgende stappen zijn erg duur.

Koptelefoon met eventueel een shakertje aan je stoel werkt het beste.

lekker belangrijk!

Comment

• BAJ productions
                • Jul 2003
                • 587

weet wat je bedoelt misschien lukt het jouw wel maar heb al piep schuim op de wanden gehad, noppen schuim en nog veel meer maar tegen veel bas kan het nie hoor mijn achter buren hadden klachten. tip of doe een koptelefoon op of zet het zachter andere keus heb je nie

doe je best
                bas
                groetjes,
                Bas

Comment

• Merijndj
                  • Mar 2001
                  • 660

Verhuizen.....[}][}][}][}][}][}][}][}]

Comment

• Faysal
                    • Aug 2003
                    • 4

dankje wel jongens, en Merijn ik ben net verhuisd en ben bezig met mn kamer inrichtingen haha
                    Ik ga ff kijken voor die spullen ik heb al 1 link gehad van bones, kunnen jullie mij een paar links geven of namen van plaatsen geven waar ik de spullen kan halen en graag ook de namen van de spullen , zodat ik niet per ongeluk iets verkeerds haal.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Begin nu eerst eens met de simpele zaken waarvoor geen vette investeringen nodig zijn...
                      Je speakers op spikes plaatsen ipv het hierboven genoemde schuim helpt reauachtig...en een paar spies kosten de wereld niet!
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3148

Waarom jij die zich moet aanpassen en niet je ouders?
                        Jij hebt tenminste een leuke hobby gevonden en je ouwelui...?

Gewoon 's-avonds een tikkie z8er is denk k de beste oplossing. Luchtdicht maken is vaak toch een hele klus. (Als 's een keer geprobeerd je speakers op een dik stuk isolatie-piepschuim te zetten?
                        Werkt perfect, ik kan het weten !

Mzzl,
                        Jurjen

Comment

• BAJ productions
                          • Jul 2003
                          • 587

ik weet nie over wat voor een vermogen die praat maar als dit gaat over boxen zo als ik ze heb staan op mijn kamer heeft dit alles weinig zin spikes je hooort beneden wel wat verschil maar is niet op merk baar.

hier praat ik over 4 kilomax pro 18 kasten.

groetjes
                          bas

groetjes,
                          Bas

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Ja je kan het natuurlijk altijd overdreven.
                            Ik denk dat jij de enige bent op de kamer die naar je muziek luister, dus ik zou zeggen koop gewoon eens een goeie (draadloze) koptelefoon en je bent van het probleem af, kost je vrij weinig vergeleken met je kamer isoleren en je hoeft er ook bijna niks voor te doen, terwijl je als je je kamer gaat isoleren toch minstens een dagje bezig bent.
                            We're ready to party, are you?

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

Voor effectieve geluidsisolatie moeten speciale geluidsabsorberende materialen en constructies gebruikt worden. Vloerbedekking en glas- of steenwol houden geluid amper tegen. Geluidsoverlast ontstaat voornamelijk door contactgeluid, overgebracht via vaste verbindingen met de aangrenzende ruimte. Spijkers en schroeven alleen al zijn goede geluidsbruggen. Het is daarom zaak om een zwevende constructie te maken.Als je dus een voorzet wand maakt met regelwerk,glas/steenwol er tussen en gipsplaten dan gaat het geluid direct via de gipsplaat schroeven alsnog door de muur!!
                              Kijk hiervoor op gammabouwmarkt.nl en klik op klusinfo&gt;klussen op alfabet&gt;geluidsisolatie.

Dit is de enige oplossing en je moet wanden,vloeren en plafond isoleren!! Alle andere dingen werken niet of nauwelijks.......
                              (behalve niet luisteren naar muziek,of de eerder genoemde hoofdtelefoon)

Martijn
                              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...