maanrock - Mechelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MeElmo
    • Aug 2003
    • 45

citaat:Geplaatst door neeltje

zeg, ik vraag me nog steeds af waarom jullie die blauwe monitorkastjes (ik heb een vloek uitgesproken de merknaam nooit meer uit te spreken teneinde niet in gevloek te vervallen) hebben gebruikt in plaats van iets wat wel goed kan klinken. En kom nu niet zeggen dat die wel goed klinken, want dan gaat mijn idee over u weer een stuk naar beneden. Op het tweede podium (triggerfinger) hadden jullie trouwens wel degelijke moni's. Waarom daar wel en op main niet??
    hey, dat klinkt intressant... euhmzzz zijn hier meer specs over te krijgen...???
    SHA\'MON..... auw..

Comment

• Klaaske
      • Jun 2003
      • 571

Axyz site....
      <font size=\"1\">
      Groeten,
      Jaap
      <b>
      -[GSXke :)]-
      </font id=\"size1\"></b>

Comment

• DidierB
        • May 2003
        • 337

kan je iets specifieker zijn elmo?

Groeten,

Beghin Didier
        Ampli bvba

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

ik heb het inderdaad ook niet zo op die axys monitors. Maar als het luid moet gaan kom je er inderdaad niet met die 1201's. Klinken niet slecht, maar komen wat power te kort. Alhoewel Peter ze bij calibre wel zal laten werken hebben

Comment

• MeElmo
            • Aug 2003
            • 45

citaat:Geplaatst door DidierB

kan je iets specifieker zijn elmo?
            owh sorry, verkeerd gequote. kbedoelde de info over die optische gates... kzou graag willen weten hoe ze werken....
            SHA\'MON..... auw..

Comment

• Koert
              • Nov 2002
              • 86

Ben het niet eens dat je een (goede) monitor-box MOET eq-en. Liever niet (lees: zo min mogelijk). Je verpest eerder het geluid dan dat het mooier wordt! Soms is het noodzakelijk wegens feedback...
              Groeten, Koert

Comment

• DidierB
                • May 2003
                • 337

Je moet in mijn ogen VOLSTREKT GEK zijn om een show te starten met je monitor-eq's flat. Dat is niet vragen maar smeken om problemen. Als het mooi moet klinken moeten de artiesten maar in het publiek gaan staan. OF met IEM werken.

De meeste mensen vergeten volgens mij vaak waar nu eigenlijk een monitor voor dient: simpelweg om de dingen die je van waar jij staat minder goed hoort beter te horen. Punt amen uit. Dat het mooi klinkt of niet heb je op zo'n moment tamelijk weinig aan. Natuurlijk moet je niet gaan overdrijven in het uitfluiten, maar is dat nou niet net de kunst van het monitormixen?

Groeten,

Beghin Didier
                Ampli bvba

Comment

• lifesound
                  • Apr 2003
                  • 1052

ik ben dan ook nog geen enkele monitor tegengekomen die zonder EQ goed klinkt .... maar veel haal ik er normaal niet uit.

Comment

• guy
                    • Apr 2001
                    • 1

Je moet eens EAW monitors gebruiken. Sommige artiesten willen toch een beetje hifi(delity) op het podium hebben en zeker wanneer het om internationale bekende artiesten gaat
                    guyv

Comment

• lifesound
                      • Apr 2003
                      • 1052

als monitormixer moet je gewoon zorgen voor een goed (en dus mooi klinkend) geluid op het podium. En er zijn wel meer monitoren in staat dit te leveren.

Mijn persoonlijke favoriet: d&b max
                      Die dingen klinken gewoon goed zonder al te veel werk.

citaat:
                      Je moet in mijn ogen VOLSTREKT GEK zijn om een show te starten met je monitor-eq's flat. Dat is niet vragen maar smeken om problemen. Als het mooi moet klinken moeten de artiesten maar in het publiek gaan staan. OF met IEM werken.
                      Sta mij toe het daar niet eens mee te zijn...

Comment

• Gup
                        • Apr 2004
                        • 16

citaat:Neeltje, een monitor klinkt per definitie nooit. Behalve een studiomonitor dan, maar dat is een ander verhaal. Vergeet niet dat er een EQ tussen steekt die uiteindelijk wel voor een groot stuk de klank van de monitor bepaalt
                        Sorry dat ik me hier mee bemoei hoor maar er zijn wel degelijk monitors die gelijk goed klinken en waarbij je minimaal hoeft te eknoeien. Dat een monitor per defiitie niet klinkt is een beetje overdreven.

groeten

Iemand iets uit de groentela?

Comment

• Daan Hoffmans
                          • Aug 2000
                          • 1225

Mag ik u voorstellen aan de JFX260 van EAW... Zonder EQ, klinkt als een dijk en gaat hard ook. Het kan echt wel...

Maargoed, een monitor hoeft idd niet echt geweldig te klinken. Wel eens een SM155 van EAW beluisterd met je favo muziek? klinkt voor geen meter, maar als monitor werkt het wel.
                          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

Mag ik u voorstellen aan de JFX260 van EAW... Zonder EQ, klinkt als een dijk en gaat hard ook. Het kan echt wel...
                            werd dan ook tijd dat eaw eens met een wel goeie monitor kwam

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans
                            Wel eens een SM155 van EAW beluisterd met je favo muziek? klinkt voor geen meter, maar als monitor werkt het wel.
                            als hij nou eerst eens [u] blijft</u> werken
                            knoppen en waarden :)

Comment

• Gup
                              • Apr 2004
                              • 16

sm 155, is dat dat ding met die zekeringen?
                              Iemand iets uit de groentela?

Comment

• dokter dB
                                • Nov 2003
                                • 1535

off topic:
                                hee fred! kom straks even zo'n goudgele wortel halen
                                on topic:

jij had toch van die dingen aan de lopende band gerepareerd?
                                je weet toch
                                knoppen en waarden :)

Comment

Working...