HK-AUDIO / projector

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

HK-AUDIO / projector

Vanavond bij ons in het dorp een optreden van verschillende groepen

even materiaal opsommen :

HK-AUDIO projector 4 x sub / kant en 2 x top / kant
    A&H 3300
    compr.limiters, gates enz... allemaal DBX
    Master EQ. klark-technic
    eff.lexicon 81- yamaha spx 990 . x3 / tc M2000 / 3000
    L.A audio par.eq buizen
    monitors : martin en D&B
    Allemaal top materiaal

voor alle duidelijkheid !!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik wil dus niemand kwetsen !!

Deze set klonk werkelijk voor geen meter !

3 groepen ( orkesten )

Allemaal hun eigen techneut bij

Ze kregen werkelijk geen goeie sound ( tent )

Wie van de forumleden heeft dit ook al eens meegemaakt ????

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • Herman
    • Jul 2001
    • 4

en jij was vrij?
    ik weet genoeg...
    .....Goed Bezig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Inderdaad , ik was vrij
      reden , ik vertrek deze namiddag op vakantie
      T'is 5 jaar geleden
      sis

Comment

• musicjohn
        • Aug 2001
        • 1102

citaat:en jij was vrij? ik weet genoeg...
        Leg eens uit Herman, wat weet jij dan? Zo'n onzinnige post zegt de rest van ons namelijk niets.

Mijn ervaring met zowel de Projector als de Actor zijn (helaas) ook negatief.

Ik heb ze diverse keren gehoord, met verschillende bands en ook verschillende techneuten achter de knoppen.

Voor mijn belevenis zijn ze erg aggressief van klank en niet 'warm' of 'rond'. Het laag is niet echt laag en ook niet strak, en "beukt" wat natuurlijk voor een house feestje perfect zou kunnen zijn (boem...boem...boem...)

De afstraling is echter wel goed, en het gaat loei-hard.

Maar ik hoor dan liever een iets zachtere set van goede (geluids)kwaliteit.

Als je kijkt wat een Projector set moet kosten dan zijn er binnen datzelfde budget voldoende alternatieven die naar mijn mening veel beter klinken.
        Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

als je favoriete bezigheid "hermannen" is weet ik nog veel meer dan genoeg...[}][}]

Btw, kuch en knetter ( de voorloper van HK) is nou niet bepaald een topmerk, dus het zal wel weer aan het budget gelegen hebben.

Ik zag ooit een gerenomeerd speakermerk ge-ampt met een stel ouwe SA-900's. En dat moest dan wel super zijn...Zelfs Hitec was met carver 1500's niet vooruit te branden....

Comment

• MatthiasB
            • May 2003
            • 674

ik huur regelmatig een actor reekseje in voor de discobar en daar klinkt ie lekker voor
            ik heb er dus wel goeie ervaringen mee, ook voor wat zang met de muziek op cd werkt de actor ook leuk de rest heb ik er nog niet mee gedaan
            NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• jm
              • Nov 2002
              • 50

Enig idee hoe het bedrijf heette wat het materiaal heeft geleverd? Waar was het? (Je kan ook rechtreeks mailen om geen collega's af te zeiken.)
              Ben wel benieuwd naar het antwoord van de verhuurfirma...

Comment

• musicjohn
                • Aug 2001
                • 1102

citaat:Enig idee hoe het bedrijf heette wat het materiaal heeft geleverd? Waar was het? (Je kan ook rechtreeks mailen om geen collega's af te zeiken.)
                Ben wel benieuwd naar het antwoord van de verhuurfirma...
                Hey JM, oftewel Johan Meerman,

Nou moet jij mij toch het verband eens vertellen tussen een verhuurder en de klank van een bepaalde audio set, alsof hij/zij aansprakelijk zou zijn voor de klank die de fabrikant aan zijn producten meegeeft, en hoe jij in jouw ogen in ***snaam in de veronderstelling zou kunnen zijn dat het "openbaren" van de naam van de verhuurder ook maar iets te maken zou kunnen hebben met "afzeiken".

Ik vind dit soort van posten heel erg onvolwassen.

Maar men gaat hier op het forum steeds meer in raadsels spreken (posten !!![:I] Herman schreef al:

citaat:en jij was vrij? ik weet genoeg...
                Misschien mis ik wel iets hoor (zal m'n leeftijd wel zijn denk ik), maar kan iemand mij vertellen in welk verband de twee citaten zojuist door mij genoemd, staan tot de vraag:

citaateze set klonk werkelijk voor geen meter! 3 groepen (orkesten) Allemaal hun eigen techneut bij. Ze kregen werkelijk geen goeie sound (tent). Wie van de forumleden heeft dit ook al eens meegemaakt ????
                Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• MatthiasB
                  • May 2003
                  • 674

maar jij zegt als je ziet wat die set moet kosten dan kun je er wel wat beters voor kopen, ook met versterking ??? btw die actor set is niet echt duur te noemen he
                  NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• musicjohn
                    • Aug 2001
                    • 1102

citaat:maar jij zegt als je ziet wat die set moet kosten dan kun je er wel wat beters voor kopen, ook met versterking ??? btw die actor set is niet echt duur te noemen he
                    Nee, duur is een relatief begrip. Je hoort mij ook niet zeggen dat het een slechte set is. Ik gaf alleen maar mijn mening over hoe ik de klank ervaar. En ook de ervaring van geluid is relatief. Wat de één mooi vind klinken vind de ander misschien waardeloos.

En als je mij quote, dan moet je dat wel goed doen. Ik schreef:
                    Als je kijkt wat een Projector set moet kosten dan zijn er binnen datzelfde budget voldoende alternatieven die naar mijn mening veel beter klinken terwijl jij zegt dat ik schrijf: als je ziet wat die set moet kosten dan kun je er wel wat beters voor kopen. Een klein detail, maar een wereld van verschil in de betekenis van die uitspraak.

Maar hiermee zie ik nog steeds het verband niet tussen de verhuurder, het 'vrij' zijn van Sis, en de quote: Deze set klonk werkelijk voor geen meter!

Ben nog steeds nieuwsgierig naar het antwoord...
                    Greetzzz... [;)]

John

Comment

• MatthiasB
                      • May 2003
                      • 674

er kan meschien gesleuteld geweest zijn aan die set wie weet maar jah .....
                      NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• jm
                        • Nov 2002
                        • 50

Hallo MusicJohn,

Misschien dat er te weinig geluid stond voor de lokatie en het systeem een hele avond op z'n limit moest draaien ( geen budget vanuit de organisatie?) ; verkeerd gestacked? ; faseprobleem?; zo zijn er natuurlijk een hele hoop mogelijkheden die een probleem kunnen opleveren op locatie.
                        In het verleden heb ik mij wel eens te vlug laten verleiden om uitspraken te doen over andere mensen, merken en bedrijven, een verhaal heeft altijd twee kanten heb ik geleerd.

Iedereen heeft volgens mij wel eens een slechte avond, door meteen namen te noemen wordt iemand meteen als " slecht of niet kundig" bestempeld. Dit duurt meestal heel lang voordat je daarvan af bent.

Onvolwassen? Iedereen heeft een mening, zullen we het daar op houden?

grtn JM

Comment

• djcenter
                          • Aug 2003
                          • 78

Kan zijn dat ze wat te weinig stacks geplaatst hebben.
                          Maybe.
                          in ieder geval wij hebben deze ook op onze verhuur , is 1 van de systemen , ben wel tevreden hierover.
                          Moet U wel vermelden indien u 6 stacks plaatst en alles is goed afgesteld , deze een heel goeie klank geven.
                          (6x3 kasten).
                          Maar wil je echt zuiver en warme klanken luister dan eens naar
                          Electrovoice X-Array !! Duur maar the best !!
                          greetz !!!
                          Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

sis is net terug van vakantie ( kort maar goed ) er even tussenuit !

k'zal nog even iets verduidelijken :

1) de tent was ongeveer geschikt voor 350 man ( rechtstaand )
                            2) de verhuurfirma ga ik niet doorgeven , lijkt mij niet relevant !
                            3) het podium stond links achteraan in de tent opgesteld.
                            4) de P.A. links van het podium 4xsub & 2x top / rechts van het podium hetzelfde , dus in principe stonden de rechterstacks in het midden van de tent ( achteraan )
                            met andere woorden de stacks stonden dus niet links en rechts over de gehele breedte +/- 10 m van de tent opgesteld maar in een hoek gedumpt !

Dit kan misschien verklaren waarom het niet klonk ????

er was zelfs en Nederlandse groep bij ( naam vergeten ) met hun eigen techneut uit Utrecht, die zei tegen mij dat hij de klank niet goed kreeg, het was zijn eerste maal dat hij moest mixen op de projector !
                            Zijn probleem was vooral het sublaag en de stemmen die verdwenen in de muziek, hij had daar geen verklaring voor, ondanks de goede apperatuur !!

Dan vind ik dit wel een fout van de verhuurfirma, die hun stacks niet optimaal hebben neergepoot terwijl er plaats genoeg was !!!

Niet kwaad worden jongens en liefst antwoorden to the point

sis

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

citaat:er kan meschien gesleuteld geweest zijn aan die set wie weet maar jah

inderdaad, oit hoorde ik iemand op een wel zeer gerenomeerde set een w-bin-sound maken. Na mijn vraag bleek dat-ie de processor had " aangepast" want dat was beter...

en ooit 2x RH-SR2 bijgehuurd van dezelfde leverancier als onze eigen set. Bleek dat wij per ongeluk de verkeerde versterkers erbij hadden gekregen toen ik onze 4 toppen en subs links zette, en hun 4x toppen en subs rechts..

Daarom heeft ome john dus besloten om alle systemen zelfpowered te maken, want er zijn zelfs technici die het mid van 1 kant "uit fase zetten om het wat breder te maken..."

Comment

Working...