PA mixer voor Radio Studio (tot 10000 euro)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

PA mixer voor Radio Studio (tot 10000 euro)

We zijn op zoek naar een goede PA mixer voor onze nieuwe radio studio. Deze mag max 10000 euro kosten.

We hebben deze nodig omdat er deze naast het digitale audio systeem komt te staan. Helaas is hier echt geen bandje mee te mixen.

Uiteraard is de eerste afweging nu:
    Digitaal of Analoog. Mijn voorkeur gaat naar Analoog, maar een O2r is nog niet afgeschreven.
    Dan merk: Betrouwbaar, onderdelen makkelijk leverbaar enz, goede klank (warm, goede dynamiek).
    Type mixer: Er zullen geen enorme bands komen. omdat het radio is proberen we het altijd zo makkelijk mogelijk, maar wel goed te doen.
    Daarom zal 24 kanalen voldoende zijn. verder lijkt me handig: minimaal 6 auxen, 4 stereo returns of kanalen, enz.
    Uiteraard aansluitingen aan de achterkant wegens inbouw.

Op dit moment zal ik aan Midas of bv Allen&Heath ML3000-824 []
    Heb jij een idee dan hoor ik het graag.
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

Soundcraft MH-3

tegenwoordig als maar meer te zien bij de grote firma's. En mijn eigen ervaring? Een straf ding eigenlijk wel!

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Verder niemand een sugestie?

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Midas Venice ???

midas-klank voor een mats-prijsje.
        Goeie toonregeling, Direct-out voor event. multitrack, 6 x aux voor monitor en eff, kortom veel voor weinig.
        en voor die prijs kun je er ook nog een aantal effecyen bij uitzoeken (€ 5000 incl BTW)

groentes, gerard

Comment

• David de Waard
          • Aug 2003
          • 9

Midas venice klinkt zeer goed maar erg beperkt in mogelijkheden de auxen zijn niet allemaal schakelbaar tussen pre en post en heeft maar 4 subgroeppen geen matrix en geen inserts op auxen en subgroepen.

Allen&heath gl3000 is een tafel met heel veel mogelijkheden 8 auxen 8 subgroeppen vca's enz. hij klinkt zeker goed beter als oude allen@heath tafels.

als je iets meet budget hebt zou ik voor een soundcraft k3 of mh3 gaan maar die liggen rond de 20.000

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

het is uiteindelijk toch de ML3000 geworden [^]. voor 8300 euro is het voor dat geld naar ons idee toch de beste keus.

Geheel VCA, VCA groups, mute groups,modulair, 8 auxen enz enz.

thanks voor het meedenken (ook op de chat)

Comment

Working...