Behringer mx3242x

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Behringer mx3242x

Ik hoor regelmatig goede berichten over de Behringer mx3242x mengtafel.

Ook in de reviews op het internet is men er over te spreken maar hoe zit het hier met deze tafel, zijn er ervaringen mee?

Als je kijkt heeft de tafel voor een kleingebruiker/ vrij veel functies.

Als je per kanaal displays hebt, sub groepen, 4 voudige toonregeling, router, 6 AUX, Effect ingebouwd, Externe 19" inch voeding en nog wat andere dingen.

Dus laat maar horen wat vinden we hier van. Mocht je er geen ervaringen mee hebben misschien verstandig om even de specs van die tafel door te lezen en dan nog evt. te reageren.
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

Ik gebruik deze tafel naar volledige tevredenheid.

Toepassing: Live

Aantal kanalen gebruikt:

6 kanalalen voor keyboards
    2 kanalen voor vocalist
    2 kanalaen microphone
    2 kanalen CD speler
    (soms) 5 kanalen uitversterken drumstel

Ook de interne FX unit is zeer bruikbaar. Meestal gebruik ik preset 13 voor m'n stem.

En voor het geval "men" weer komt met gelul over ruis... Niets van aantrekken. Ik heb het nog nooit geconstateerd.

Tenzij je natuurlijk met een 50.000 Watt set in een lege concertzaal staat en je amps vol open hebt en je schuiven vol open met maximale gain... maarja, dan hoor je bij iedere tafel wel wat ruis, ongeacht het merk of de prijsklasse !!!

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

citaat:Geplaatst door musicjohn

Ik gebruik deze tafel naar volledige tevredenheid.

Toepassing: Live

Aantal kanalen gebruikt:

6 kanalalen voor keyboards
      2 kanalen voor vocalist
      2 kanalaen microphone
      2 kanalen CD speler
      (soms) 5 kanalen uitversterken drumstel

Ook de interne FX unit is zeer bruikbaar. Meestal gebruik ik preset 13 voor m'n stem.

En voor het geval "men" weer komt met gelul over ruis... Niets van aantrekken. Ik heb het nog nooit geconstateerd.

Tenzij je natuurlijk met een 50.000 Watt set in een lege concertzaal staat en je amps vol open hebt en je schuiven vol open met maximale gain... maarja, dan hoor je bij iedere tafel wel wat ruis, ongeacht het merk of de prijsklasse !!!

Hoe is de EQ van de tafel?

Is het niet lastig dat alle knopjes dezelfde kleur hebben?

En phantom per kanaal regelbaar?

Ik zag dat hij ook een externe voeding heeft is dat nu handig?

En die displays per kanaal werkt dat een beetje als je kijkt naar andere tafels

Comment

• musicjohn
        • Aug 2001
        • 1102

citaat:Hoe is de EQ van de tafel?
        Allemaal 15dB gain/cut

Hoog 12 kHz / Mid-Hoog parametrisch 300 Hz - 20 kHz / mid-laag parametrisch 50 Hz - 3 kHz / laag 80 Hz

citaat:En phantom per kanaal regelbaar?
        Nee.

citaat:Ik zag dat hij ook een externe voeding heeft is dat nu handig?
        Handig is niet het juiste woord. Het is gewoon beter. Een voeding produceert warmte. Als de voeding ingebouwd is word de mengtafel erg warm. Overigens, het is een vrij stevige voeding: 150 Watt

De voeding is 19" rackmount, dus makkelijk in een rack te bouwen. Ook heeft de voeding een koelfan.

citaat:En die displays per kanaal werkt dat een beetje als je kijkt naar andere tafels
        Ja, werken doet het altijd !!! Als ze niet werken is'tie stuk

Nee, gekheid, maar het maakt het wel lekker overzichtelijk. Je kunt nog kiezen of je het signaal pre- of post fader wilt zien. Is makkelijk voor inregelen van niveaus en ook tijdens optredens om te zien welk kanaal in de clip gaat als je wat vreemds hoort.

Sommige vinden het overbodig, noemen het ook wel een "kerstboom" met al die lampies. Maar waarom hebben de prof tafels dan (vaak) een meterbrug? Okay, het zijn in dat geval dan wel geen L.E.D 'tjes maar toch. Overigens, bij de meeste nieuwe studio tafels zie je wel LED meterbruggen voor ieder kanaal.

Ik vind het in ieder geval lekker overzichtelijk. Ennuh... het staat ook wel wijs!

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Originally posted by kevinveerbeek
          hoi,

ik zoek zelf ook een leuk mengtafeltje met 16 mic kanalen is het een goed idee om deze van marktplaats te plukken?

of heeft er al iemand peg gehad met zijn tafel bijv. faders wie kraken enz.

met vriendelijke groet,

Kevin Veerbeek
          Gebruik hem regelmatig voor kleinere klussen. Bandjes in kleine cafe's.
          De cafe-eigenaar vind het meestal niet leuk als je met 2 meter tafel aan komt zakken

Ben er al die jaren nog heel tevreden over. Met name de mogelijkheid van een stereomix op de B kanalen die je geheel onafhankelijk kunt krijgen van de 16 inputs. (Maar hoeft niet, en is dan een mooie stereo aux voor in-ear). Enige wat ik er aan gehad heb was het goed aandrukken van de flatcables van de inputs naar de hoofdprinten. Verder gewoon OK!

Paul.
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

slechte ervaring met behringer.

doffe klankkarakteristiek.

toonregeling die niet functioneert zoals je wil.
            - hoogknop = van "dof naar scherp" en niet "rustig naar briljant"
            - midknop = van "onduidelijk naar neuzig" en niet "loudness naar extra verstaanbaar"
            - laagknop = van "dun naar modderig" en niet "clear naar vol"

Ondergedimensioneerde voeding waardoor je met veel verbruikers zoals meer fantoomgevoede mics en high intensity geluidsbronnen noodzakelijke headroom verliest. Waardoor de boel hoorbaar gaat vastlopen.

zeer onvoorspelbaar fasegedrag.

Kortom de mijne is snel verkocht.
            Omdat je hele band door een mengtafel heengaat raad ik behringer alleen aan voor even een oefenruimteding, hoofdtelefoonsubmixertje. Zolang het maar niet in het signaalpad van muzikant naar publiek zit.

Mackie en tapco klinken in de bodemprijsklasse echt straatlengtes beter!
            En een tweedehands mackie, yamaha of spirit SX kost bijna niets..
            Zeker eind jaren tachtig yamaha's 12 of 16 kanaals in flightcase koop je makkelijk voor minder. Die doen WEL wat je wil.
            lekker belangrijk!

Comment

Working...