bose 802 controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Needmoresound
    • Apr 2005
    • 170

de + en de - heb ik goed aangesloten, je ziet ze ook gelijk op en neer gaan (ik kan het eventueel even controleren met een batterij)...

Maar zonder controller overheersten de midde tonen, ik zag in de gebruiksaanwijzing staan dat de lage tonen met 15 dB versterkt worden (dat is noggal in vermogen ).

Comment

• Kasper
      • Jul 2004
      • 171

Hier heeft Pino helemaal gelijk in, controleer fase van elke speaker goed.
      Erg belangrijk!

Maar even ter aanvulling: indien de schakeling lukt, even 2x jack in 802 uitgangen steken anders gaat ie schakelen tussen 802FR en 302/802 passief. Zou je in verwarring kunnen brengen.

Groeten
      Kasper

Comment

• Needmoresound
        • Apr 2005
        • 170

Als je de externe schakeling wilt maken zit daar ook nog wel een ''maartje'' aan (voor alleen 802 FR niet belangrijk) maar dit meld ik je nog wel als je dit werkelijk gaat maken.
        Ik ben wel beniewt naar het maartje!

Verder is het maken van de controller half gelukt, hij staat nu in de 2-way passief stand. Maar ik heb 2x 15'' basskastjes (beyma, met beyma filter), de filter is 250 Hz, dus ik kan ze nu tenmiste gebruiken.
        Ik heb ze snel even getest en het klonk redelijk goed, lekker zuiver en door de 40 hz tuning van de basskastjes ging het ook lekker laag.
        Ik vond dat bij hoog volume de hogetonen wat gingen overheersen en mis eigelijk wat kik. Maar dat ligt misschien aan de 15'' kastjes.

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Originally posted by Needmoresound
          Ik vond dat bij hoog volume de hogetonen wat gingen overheersen en mis eigelijk wat kik. Maar dat ligt misschien aan de 15'' kastjes.
          ... da's niet zo gek met zo'n curve :

Meer is minder, minder is meer

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Originally posted by Needmoresound
            Zie je 8 speakertjes tergelijktijd tekeer gaan op het ritme van de bass, waarbij bijna geen bass te horen is
            Dat is idd niet helemaal zoals het hoort, ik heb hier 4x 802 en dat klinkt ook zonder sub best lekker hoor!

Ik heb ze afgelopen weekend buiten gebruikt met 4x 18 inch sub, en het blijft mij nog steeds verbazen hoe hard en vooral hoe ver dat geluid gaat!Op een afstand van ruim 30 meter moest ik nog steeds hard praten om mezelf verstaanbaar te maken...

Die controller van jou snap ik niet helemaal,ik heb die instellingen er niet op zitten
            En ik heb zelfs nog twee van die dingen, één super simpel : mixer>controller>amp , en de ander iets uitgebreider met aparte uitgang voor een acousticwave cannon , waarbij je ook een draad van de uitgang op de versterker moet koppelen aan de controller (speaker sense) bij teveel vermogen wordt het terug geregeld....

Ik heb hier nog wel een schema van die controller, misschien heb je er iets aan! (als je de hele PDF wilt, pb me maar)

Zo moeten je speakertjes aangesloten zitten:
            Het mooie is, zolang er niet zoveel vermogen er doorheen gaat werkt het een beetje als een twee-weg systeem, vier drivers full range en 4 die meer als bas speakertjes werken, zodat je bij lage volumes toch bas hoort.
            Meer vermogen en de ptc gaat blokkeren, zodat alles op full range gaat....

En zo zou je de controller moeten testen volgens de originele manual

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Needmoresound
              • Apr 2005
              • 170

Die controller van jou snap ik niet helemaal,ik heb die instellingen er niet op zitten
              In de eerste tabel van jou afbeelding van de controller staat:
              Led idicators: full range / passive / bi amp

Door een onbekende reden wordt er contact gemaakt bij de output 302's, hierdoor springt de controller in de bi amp mode en brandt het 3de ledje.

Nu heb ik ook contact gemaakt bij de output 802, nu springt hij in de passive mode, waarbij het 2de ledje brandt. (Hier heb ik meer aan dan de bi amp mode.)

Het nadeel nu is dat ik ze niet fullrange kan gebruiken, omdat de lagen tonen dan niet genoeg omhoog geschroeft worden (55hz +14 dB, af te lezen in de afbeelding).

Toen ik er een getest had, waarbij de 8 woofertjes te keer gingen, zat er geen controller tussen waardoor de middentonen overheerse en weinig bass waarneembaar was.

Als ik een keer de kans krijg ga ik dit weekend de passief mode goed testen met de beyma basskastjes, waarschijnlijk komt daar uit dat: 1x 15'' bij passief filteren tekort komt (zonder eq, nu krijgen de 15'' evenveel vermogen als 802, terweil de 15'' wat meer vermogen nodig heeft om de 802 bij te kunnen houden).

De versterker is een AD Impulse 1200: 2x 450 watt bij 8 ohm meen ik. Bij goed gebruik blaas ik hier de boel niet mee op he??

Comment

• beyma
                • Oct 2002
                • 1614

Dat moeten ze makkijk aan kunnen ja, ik heb er een Crest CA 6 op staan, 2x 600 rms bij 4 ohm en dat gaat goed...
                Ze zijn dan per twee parallel aangesloten zodat ze in theorie 500 Watt aan kunnen!
                (Persoonlijk denk ik dat die drivertjes wel een 50 watt per stuk kunnen verwerken)

Wat de controller betreft, ik denk dat ik gewoon één van de eerste modellen heb

Comment

• Needmoresound
                  • Apr 2005
                  • 170

2x 600 rms bij 4 ohm en dat gaat goed...
                  Ze zijn dan per twee parallel aangesloten zodat ze in theorie 500 Watt aan kunnen!
                  Totaal 4 stuks op 2x 600 watt, is dat geen 1200/4= 300 watt (ipv 500 watt)?

Hoe is de verhouding +/- in vermogen als de crossover op 250 hz staat ingesteld? verschillend per nummer: 2/3 bass, 2/3 mid?
                  Dan zou het setje heel moeten blijven...

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

Dat heb je even niet goed gelezen, er staat dat ze dat aan zouden moeten kunnen
                    Volgens het boekje zijn ze 250 rms per stuk, vandaar dus die 500 wattjes met z'n tweetjes!

De verhouding bas / 802's ligt bij mij behoorlijk dicht bij elkaar, ik stuur de twee subs per kant aan met twee keer een Crest V900 in mono brug, en daar zou volgens het boekje dan 1100 rms per amp uit moeten komen.
                    Wat ik dan doe is een plaat opzetten met een lekkere diepe kick, vervolgens de subs zo hard zetten dat het net niet over zeik gaat, en dan de 802's er bij draaien tot het lekker in balans is, en dat werkt eigenlijk best goed.
                    Subs krijgen hun signaal via een behringer CX2300, en via de doorlussen komt het signaal bij de Bose controller die weer naar de CA6 gaat.....

Comment

• Gitarist 62
                      • May 2006
                      • 278

Originally posted by beyma
                      Ik heb ze afgelopen weekend buiten gebruikt met 4x 18 inch sub, en het blijft mij nog steeds verbazen hoe hard en vooral hoe ver dat geluid gaat!Op een afstand van ruim 30 meter moest ik nog steeds hard praten om mezelf verstaanbaar te maken...
                      ja, das altijd lachen met die 802's Buiten doen ze t erg goed/dragen ver. Eerlijk gezegd gebruik ik ze nog maar zelden binnen.

off topic: Is het klonen van die 302 je uiteindelijk goed bevallen? (ik lees dat je er nu 2*18" onder hebt staan)
                      ~Clearsound~

Comment

• beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

Die klonen zijn goed gelukt ja, maar toch kunnen ze niet tegen de 18 inchers op (ze zijn wel ideaal voor kleine gelegenheden binnen!)

Comment

• dj kevin kd
                          • Jul 2004
                          • 74

MB 4 basskasten en 802 controller

hey vraagje

ik beschik ook over 2 x 802 serie II bose boxen.

ik kan aan 2 bose mb 4 panary basskasten geraken.
                          de nieuwe bas kasten die passen op de serie III 802 boses.

nu men vraag is of ik deze bass kasten ook kan combineren met de 802 c controller van bose waar nu men 802 serie II boxen ook aan gangen ???

grtz

Comment

• dabeatisflo
                            • Sep 2005
                            • 14

Originally posted by beyma
                            Dat is idd niet helemaal zoals het hoort, ik heb hier 4x 802 en dat klinkt ook zonder sub best lekker hoor!

En ik heb zelfs nog twee van die dingen, één super simpel : mixer>controller>amp , en de ander iets uitgebreider met aparte uitgang voor een acousticwave cannon , waarbij je ook een draad van de uitgang op de versterker moet koppelen aan de controller (speaker sense) bij teveel vermogen wordt het terug geregeld....

Ik heb hier nog wel een schema van die controller, misschien heb je er iets aan! (als je de hele PDF wilt, pb me maar)

Zo moeten je speakertjes aangesloten zitten:
                            Het mooie is, zolang er niet zoveel vermogen er doorheen gaat werkt het een beetje als een twee-weg systeem, vier drivers full range en 4 die meer als bas speakertjes werken, zodat je bij lage volumes toch bas hoort.
                            Meer vermogen en de ptc gaat blokkeren, zodat alles op full range gaat....

En zo zou je de controller moeten testen volgens de originele manual

hebt ge een schema van de controller?
                            Poignie F.

Comment

• Arjaan
                              • Nov 2009
                              • 20

bose 802 schema

Originally posted by dabeatisflo
                              hebt ge een schema van de controller?
                              hoi
                              Ik ben op zoek naar het schema van een bose 802 controller ik las ook ergens dat iemand er een pdfje van aanbood maar die kon ik niet vinden dat ligt waarschijnlijk aan mij
                              heeft iemand toevallig en schema van zo;n ding.

een schema van een andere controller is ook goed als het maar voor bose 802 speakers goed werkt.

greetz jaan

Comment

• Koen van der K
                                • Aug 2005
                                • 1146

Ha Arjaan,

Wat is je plan om met het schema te doen, 'n aanpassing maken in 'n 802 controller die je al hebt of zelf een bouwen ?
                                Als het type controller je verder weinig uitmaakt is het wellicht handig de 802 correctiecurve (zie mijn eerdere post in dit topic) in bijvoorbeeld 'n driverackje te programmeren, heb je er gelijk 'n limiter en allerhande andere handige functies bij.

Groeten !
                                Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...