Kling & Freitag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T-Nuzz
    • Dec 2002
    • 274

Afgelopen weekend stonden er wat Kling & Freitag stacks van de "Paarse Groep" op de Zomerparkfeesten in Venlo. Klonk prima, met name bij Laidback Luke []
    Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

gisteravond DO! gehoord op een acces-set ( van de importeur zelf), en dat klonk dus echt voor geen meter.
      deed gewoon zeer in het midhoog, en verder geen enkel effect or what so ever.
      Conclusie : het was gisteren dinsdag, en geen freitag...

Comment

• Siem
        • Jul 2003
        • 124

Inderdaad, ik zat op het terras van De Kater ertegenover, maar dat heb ik niet lang volgehouden...
        Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

en daar speelde ook geen bandje...zonde he

Comment

• Siem
            • Jul 2003
            • 124

Best wel, wordt heel je dinsdagavondritme weer onderbroken, je zou er een kater van krijgen...

Maar iets meer ontopic, ik had het idee dat het meer aan de opstelling/ophanging van het geheel lag dan aan de speakers op zich. De geluidstent bijvoorbeeld stond haast dichterbij het podium dan het podium breed was, geen lekkere mixpositie dus.
            Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Volgens mij had de FOH ( tevens importeur) gewoon geen zin, die avond.

Bij de allereerste tonen van DO ging hij bier halen ( ook voor mij, btw)

Comment

• Marc T
                • Sep 2003
                • 1

Hoi John!

Ik ben, samen met mijn bandje, de trotse eigenaar van een K&F set. (1201 top en 115 baskast met processor!!!)Naar mijn mening is er geen andere set in deze prijsklasse die zo helder en warm tegelijk klinkt. (En dan bedoel ik dus niet: vet, want dat kan zelfs )
                Kling & Freitag is wat mij betreft de ultieme mogelijkheid voor iedere zichzelf respecterende muzikant om zijn boodschap over te dragen aan zijn publiek.
                Mits je gebruik maakt van de goede randapparatuur is het dan ook vrijwel altijd mogelijk om de zangpartijen bovenop de band te zetten. En dat is toch waar het om gaat...?!?

K&F is voor mij ook de eerste set, waar duidelijk het effect van een goede mengtafel hoorbaar is. Er is bijvoorbeeld een duidelijk verschil in helderheid hoorbaar tussen een Allen & Heat mengtafel en de 01V van yamaha. (in het voordeel voor yamaha) En dat terwijl ik erg te spreken ben over de allen & heat... (maar dat terzijde)

Absolute aanrader dus...

Succes!

Marc

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

citaat: geen andere set in deze prijsklasse
                  hang er eens een UPA-setje naast...Over prijsklasse gesproken..

Maar dan wel 10 dB extra power, en dat voor nog geen 3000 euri meer

Comment

• Dimmu-danny
                    • Dec 2007
                    • 3

Wij draaien met de band met kling & freitag: 4x Access B5/T5 en Ca 1215 en SW215

mij zul je nooit een slecht woord horen zeggen over kling, ik vind het echt top. we hebben eerder met een ander PA gedraaid en zijn er 400% op vooruit gegaan. Kling is uiterst neutraal/transparant, warm en is heeft gigantisch veel dynamiek tot op de hoogste SPL's (en dat is écht hard!) Het hoog blijft glas helder en stemmen komen over alsof de zanger/zangeres voor je staat.

over stacking van de Access serie: deze is erg makkelijk, waarschijnlijk door de lineare Directivity index. De overgang tussen de toppen is goed. de kasten zijn hebben een 30 graden hoek aan de achter zijde voor de juiste stacking voor de T5 toppen. de sense-gestuurde processor heeft een schakelbaar filter t.b.v. de mid-laag prestaties.

een practisch nadeel voor de geluidstech is dat de kleine topjes zijn uitgerust met een automatisch resettende thermo beveiliging voor 't hoog. op zich niet erg, maar deze is té strak afgesteld, de speakers kunnen veel meer hebben. betekend natuurlijk wel dat t spul niet snel kapot gaat

ander nadeeltje is dat de Acces serie best zwaar is gezien de afmetingen. de toppen wegen 92 kg en de bassen 80kg en zijn beiden 90cm hoog. Een 3-hoog PA moet met 3 mensen gebouwd worden vanaf de grond(ook omdat mijn collega klein is)

@ ********: ik ben echt verbaast over jouw uitspraken: Kling is absoluut het tegenover gestelde van het oude (én nieuwe) JBL geluid! ik weet niet of er een prutser achter de knoppen stond, maar 't is echt niet waar

Verder overtreft kling & freitag de "grote" (bekende) jongens ver. Kling kost het dubbele dan de gemiddelde bekende PA's en dat is niet voor niks. De componenten zijn van de allerhoogste kwaliteit en de specs liegen er niet om. Het geld wat je betaald gaat bijna rechtstreeks naar R&D en niet naar marketing zoals bij vele andere (grote) merken. Dat Kling & Freitag niet zo bekend en klein is wil niet zeggen dat het rommel is. kijk maar naar High-End Hi-fi systemen. bekendheid betekend vaak commercieel en dat betekend concessies doen... iets wat niet gebeurd bij dit merk!

ik wil benadrukken dat ieder zn eigen interpetatie heeft van goed geluid.
                    schel en doordringend is niet mijn geluid

mvg,
                    danny
                    Last edited by Dimmu-danny; 17-03-08, 20:40.

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Ik vind die mc Gluyver wel een held, niemand is het met hem eens, en toch volhouden
                      Oke er staat geen Meyer Sound op, maar Klingel is echt oke en kan zeker met de grote merken mee.

Comment

• Robert H
                        • Jan 2006
                        • 377

Originally posted by Hansound
                        Ik vind die mc Gluyver wel een held, niemand is het met hem eens, en toch volhouden
                        Oke er staat geen Meyer Sound op, maar Klingel is echt oke en kan zeker met de grote merken mee.
                        Misschien moet je hem vragen wat 'ie er nu van vindt, z'n laatste bijdrage aan dit topic is bijna vijf jaar geleden....

Laat ik gelijk schuld bekennen wat het opfrissen van dit forum betreft, maar het bumpen van stokoude onderwerpen is hier de laatste tijd wel érg populair :-)

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by Hansound
                          heb het ook nooit slecht genoemd, maar als je de SMAART/SIM-meter erop zet weet je genoeg.
                          Na binnen 3 dagen het bandje van toen eerst op een UPA en toen op een Line-series( geen array!) wist ik weer waarom Klingel en Fringel altijd een NetNietMerk zal blijven : ze zijn vergeten dat er Live over gezongen moest worden.
                          MAW : de stemmen van het bandje verzopen in de rest.

voor de discoboeren : geen probleem, maar als je geen drumstel, een akoestische bas, vioelen, banjo's, akoestische gitaren, en 6 stemmige koortjes eruit moet persen: zweten op KEF, en swingen op MS.

noem mij maar eigenwijs dan. Nog afgezien van de feedback die je er gratis bijkrijgt

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by Dimmu-danny
                            @ ********: ik ben echt verbaast over jouw uitspraken: Kling is absoluut het tegenover gestelde van het oude (én nieuwe) JBL geluid! ik weet niet of er een prutser achter de knoppen stond, maar 't is echt niet waar

Verder overtreft kling & freitag de "grote" (bekende) jongens ver.
                            mvg,
                            danny

t was de importeur in HoogstEigenPersoon.. EN die kan het echt wel, ken m pas bijna 20 jaar...

enne, die grote merken overtreffen? welke dan?
                            Last edited by Gast1401081; 18-03-08, 21:23.

Comment

• deurklink

Originally posted by MacGyverSounds
                              heb het ook nooit slecht genoemd, maar als je de SMAART/SIM-meter erop zet weet je genoeg.
                              Na binnen 3 dagen het bandje van toen eerst op een UPA en toen op een Line-series( geen array!) wist ik weer waarom Klingel en Fringel altijd een NetNietMerk zal blijven : ze zijn vergeten dat er Live over gezongen moest worden.
                              MAW : de stemmen van het bandje verzopen in de rest.

voor de discoboeren : geen probleem, maar als je geen drumstel, een akoestische bas, vioelen, banjo's, akoestische gitaren, en 6 stemmige koortjes eruit moet persen: zweten op KEF, en swingen op MS.

noem mij maar eigenwijs dan. Nog afgezien van de feedback die je er gratis bijkrijgt

Hmm leuke discussie nog steeds. Gelezen waar het olympische stadion mee vol word gehangen? Nog steeds niet met de grote merken meedoen? Kling & Freitag - Innovative Sound Systems

Comment

• Upgrading your system
                                • May 2003
                                • 1684

Eerlijk toegeven Gerard, Het is wel lekker een ander systeem dan jou eigen hartelapje onder handen te nemen. Of niet soms?
                                Hoe dan ook, ik ben het wel gedeeltelijk met je eens. het haalt het net bij een goed ingeregeld meyer systeem. Maar verder is K&F prima spul waar ik graag een band op hoor spelen in vergelijking met sommige andere merken.

In ieder geval is het zo dat wanneer je beide systemen niet door en door kent en fouten maakt bij het koppelen en stacken je naar mijn idee 2 waardeloze systemen hebt.
                                Het hangt er dus maar helemaal van af, beter een goede technieker met K&F den een slechte met meyer en andersom.
                                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...