fullrange of biamp?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikael
    • Jul 2003
    • 45

fullrange of biamp?

Momenteel gebruik ik bij een bepaalde set voor hoog een HiSys3 kast van Peavey(700w rms @4ohm). Deze word fullrange aangestuurd door een Yamaha P4500 (2x 720w @ 4ohm).

Hiermee zou ik volgens een goede bekende de geluidskwaliteit wat extra kunnen oppeppen. Is dit zo en zou het voor mij zin hebben om te biampen?

• ronny
    • Dec 2002
    • 2138

misschien een beetje. nu kan je de woofers wat zwaarder belasten en de hoge tonen evenzeer hetzelfde houden.

Of dit werkelijk veel gaat maken zodat je dit werkelijk hoort weet ik niet.

greetz ronny (bsl)
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• nightline
      • Oct 2002
      • 1001

Nu heb ik al aardig wat Hisys 3 kasten gerepareerd ( meestal aan het filter ), maar volgens mij zijn die kasten 350 watt RMS en 700 watt Program. Voor het geld klinken deze kasten gewoon goed, alleen vindt ik ze wat scherp gaan klinken bij hoog vermogen. Waarschijnlijk het vervormen van de tweeter.

Groeten

Jack

QSC en heel veel ALTO!!!!
      Powered by AudioMadness....

Comment

• mikael
        • Jul 2003
        • 45

Volgens mij staat erop 700w rms 1400w programm maar dat doe ik uit m'n hoofd want ik zit op m'n werk

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

ma je hebt het over de geluidskwaliteit. Eerlijk gezegt wordt die wel bepaald door de gebruikte componenten ,de kast en de versterker.

Dus wanneer jij gaat bi-ampen zal dit de componenten niet gaan verbeteren. Dus of jij hierdoor meer geluidskwaliteit krijgt??? ik weet het niet.

greetz ronny (bsl)
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Ik heb aardig wat gerepareerd aan die Hysys kasten, speakers gereconed ( lekker simpel bij een BW ), midden toners vervangen en tweeters gereconed. Deze kasten werden aangestuurd door S-1200 van Dynacord of AB 1100 versterkers.
            Aan dit vermogen hadden die kasten hun handen vol !!!!
            Als jij ze wil Bi-ampen om er meer vermogen op te zetten, denk ik dat je de rep.setjes klaar kunt leggen. Het originele filter heeft erg dun gewonden spoeltjes, en de bedrading in de kast is van het 1 mm type, dit alles levert een flinke weerstand op die je straks dus kwijt bent. Hierdoor krijgen je speakers het nog zwaarder te verduren.
            Nog een probleem: die 2 12" speakers zitten niet zomaar parallel, de onderste woofer staat in serie met een trafo-spoel waardoor deze minder ver doorloopt.

Groeten

Jack

QSC en heel veel ALTO!!!!