D&R stylix 24

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DLSound
    • May 2003
    • 8

D&R stylix 24

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen of ze ooit van een D&R stylix 24 hebben gehoord, het schijnt een 24 sporen analoge tafel te zijn. Iemand biedt mij deze aan tegen een redelijke prijs, maar zelf ken ik hem niet, en kan ook helemaal geen informatie vinden op het internet... Misschien heeft iemand een foto van deze tafel ? En misschien wat meer technische specificaties...

Alvast bedankt !

• EP Woody
    • May 2001
    • 795

Heel ff voor je gezocht op de site van D&R en kwam deze manual tegen : Manual van D&R.

Kwaliteit is niet supre, maar is best bruikbaar voor wat info. Tafeltje is uit 1988 (ongeveer).

Groeten Erwin

Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

Comment

• som
      • Nov 2002
      • 787

dnr stylix, ik ben enige jaren eigenaar van zo'n tafel geweest,
      de 24 slaat waarschijnlijk op het aantal kanalen, elk kanaal heeft een direct out. bij loskoppeling van de mix krijg je zoiets als een 1 kanaals mengtafeltje en dat kan dus 24 keer.
      verder heeft ie 4 subs stereo dus 8 mono subs en met een schakelaartje wat panflip heet kan je het aantal subs dubbelen,
      en dan dus een 16 sporen recorder op redelijke wijze aansturen,
      klein addertje onder het gras;
      de panflip aansturing doe je met de aux bus 1tot4 en de naam zegt het al met de pan regelaar kiezen tussen 1-5, 2-6, 3-7, 4-8.
      het vervelende is hierbij dat je met pre en post fader en pre en post eq te maken krijgt.
      verder is de toonregeling semi parametrisch en best wel lekker bruikbaar, fantoom per kanaal en fase draaiing per kanaal.
      persoonlijk heb veel plezier beleeft aan de stylix.
      mocht je nog vragen hebben mail je maar info@haan-pa.com

met de groeten van leen

Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• S500D
        • Feb 2003
        • 215

Vind ik ook Leen. Ik ben zelf eigenaar van een stylix en dat bevalt me goed. Ben nog wel op zoek naar mono kanalen en sub groepen.
        D&R een oer hollands stukje degelijkheid en wat nou niet zo'n super kwaliteit er zijn beter klinken merken maar daar betaal je gelijk een kruiwagen meer geld voor.
        Ja toch
        U draait, Wij vragen.

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

het is een 24 kanaals in-line mixer.
          Je hebt dus ook op elk kanaal een tape return.

Dus prima voor 24 kanaals studio.
          het enigste is is dat deze tafel aardig op leeftijd is. je kan dus een net aanbod krijgen. Maar dan moet je niet schrikken van de onderhouds kosten. Dit kan aardig oplopen. Ober het algemeen zijn de D&R onderdelen van deze tafel nog wel te krijgen.

Comment

• Disco Service Apeldoorn
            • Nov 2000
            • 299

Als deze stylix een in line tafel is dan heb je echt een collectors item , daar zijn er ( lees heb ik gebouwd) ongeveer 4 tafels wereld wijd van verkocht.

Ik denk persoonlijk dat je inderdaad een 24 in 8 in 2 tafel aangeboden hebt gekregen.
            Vanuit de 8 sub's kun je inderdaad een multi track aansturen.

Een veel gebruikte manier is om merdere multitrack sporen parallel op de 8 sub out's aan te sluiten, en op de recorder het gewenste kanaal in rec mode te zetten.
            Remixen kun je vervolgens via de line input op de kanalen.

In principe is de stylix een live mengtafel ( op de stylix studio na dan)

De vorige poster zal wel in de war zijn met een D&R dayner.

Nieuwe modules zijn niet meer verkrijgbaar, maar alles is nog repareerbaar

groet Marco D&R dokter.

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

citaat:Als deze stylix een in line tafel is dan heb je echt een collectors item , daar zijn er ( lees heb ik gebouwd) ongeveer 4 tafels wereld wijd van verkocht.
              Wat bedoel je pricies?

dat een Stylix "in-line" een collectors item is, of een "in-line" mixer?

De tafel heeft direct outs. Lijkt me dus makkelijker om die uitgangen te gebruiken om in een multi track te steken i.p.v. de groepen. Uiteraard kan je als je bv een drumkit direkt wil opnemen, je kanalen altijd op de groepen prikken.

Naar mijn weten zijn er ook studio modellen van de Sylix. iemand heeft mij er ooit een aangeboden. Wegens de leeftijd heb ik dat toen niet gedaan. Dit was een in-line tafel. met eigen ogen gezien.

Comment

• som
                • Nov 2002
                • 787

s500d, tis inderdaad een oerdegelijk stukje hollands vakwerk , gemaakt in weesp ik zal eens omzien naar kanalen en subs en als je dan die kruiwagen met geld leeg maakt kan je daar de stylyx op leggen scheelt een rugje dacht ik zo.
                btw s500d van h&h?[?][)]

Comment

• S500D
                  • Feb 2003
                  • 215

Hé een H&H kenner Ja inderdaad da's een type van H&H, zeer oud maar beresterk. Maar die van mij heeft de moed opgegeven en is naar amp heaven[V] zo bewijst maar weer hoe minder electronica hoe sterker de amp, je kon er namelijk een basis las mee leggen dus dat betekent kortsluiten en niet kapotgaan, dat zijn ze toch? Btw de Dayner is nog lang geen stylix ondanks dat het de opvolger is maar ik heb het idee dat de kanalen onderling van fasen verschillen je krijgt rare klanken als je ze gaat gebruiken bijv op hammond of met stereo gitaar amps of met snare top en bottom. maar mischien ligt dat aan mij. En marco als je eens kanalen van de stylix tegenkomt mail me dan effe.

Groetjes Ronnie
                  U draait, Wij vragen.

Comment

• bones2001
                    • Aug 2003
                    • 741

edit door mod: inhoud verwijderd, zie spelregels
                    Mixen is net als schilderen.
                    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

tijd voor s500d om bovenstaande collega uit te horen over een adresje lijkt goed maar dan wordt ie wel weer zwaarder

Comment

• som
                        • Nov 2002
                        • 787

btw was die s500d niet zo'n beest met circa 90% ringkern en wat transistoren?[]

Comment

• S500D
                          • Feb 2003
                          • 215

ja en een boel ruis en een piep van een half uur als je hem uitzette en aangesloten liet op een speaker. Elco probleempje denk ik. maar nu istie dood
                          U draait, Wij vragen.

Comment

• ralpje
                            • Sep 2003
                            • 1

hatsee: nogmaals: geen verkoop op het forum...dan komt modje langs om de inhoud weg te miepen...

Comment

• rumblefuzz
                              • Sep 2003
                              • 9

Ik ga deze week een stylyx kopen, ik vervang daarmee mijn spirit rac pac. Maar: weet iemand een mogelijkheid om aan een meterbrug te komen?
                              Die zit er nl. niet bij en dat staat zo stoer[]

Comment

Working...