nieuwe mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

nieuwe mengtafel

Ik zit er over te denk om begin september een andere mengtafel te kopen.

Ik heb momenteel een Soundcraft Spirit F1 14/2. Er is niks mis met deze tafel alleen wil ik meer mono kanalen, hier zitten er maar 6 op en vaak heb ik er 8 nodig. Tevens zouden subgroepen of meer AUX prettig zijn maar is geen vereiste.

Ik zat zelf te denken aan een Yamaha O1V. Is dit iets voor mij?

Of zeggen jullie pak een analoge tafel.

Graag jullie meningen cq advies.

• neeltje
    • Apr 2003
    • 295

Alls ik de keuze heb tussen een 01v of een spirit, dan heb ik gauw gekozen: ik ben geen fan van digitaal, maar tussen deze twee ga ik voluit voor de 01v.

Neeltje de baskabouter
    "En Go"

Comment

• EP Woody
      • May 2001
      • 795

Als je alleen voor meer kanalen gaat zou ik niet voor een digitale gaan.

Je bent gewend aan analoog en zal wat moeite hebben om over te stappen op een digitale. Wat je volgens mij beter kan doen is een Allen & Heath GL2200 of een Midas Venice kopen. Denk dat je daar veel beter mee af bent.

Meer controle. Meer kanalen. En lekkere toonregeling.

Groeten Erwin

Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

Comment

• Controller
        • Apr 2002
        • 745

Het is voornamelijk voor homestudio werk dus 4 mono lijnen van de pc 3 stereo lijnen van cd/md/ 2 mono lijnen voor microfoon en nog wat lijnen voor effecten.

Ik heb gekeken voor A&H en Midas dan zou ik nog eerder A&H kiezen vanwege een mooier klinkende toonregeling.

Maar een digitale tafel is dat niet handiger omdat ik pc lijnen gebruiken mbt. de klank en weergave.

Comment

• Controller
          • Apr 2002
          • 745

citaat:
          Toch grapig hoe smaken kunnen verschillen, want ik vind de toonregeling van de Midas weer stukken mooier dan van A&H

Wel koffie?
          Ik heb het dan wel over de toonregeling van de Midas Venice 160,240,320 die vind ik een beetje tegenvallen de andere tafels klinken beter.

Comment

• Raymond
            • Jun 2003
            • 6

Misschien wel handig om te weten, wat voor opname medium gebruik je?
            Ga je ineens naar een stereoapparaat of een multitrackrecorder?

Comment

• Controller
              • Apr 2002
              • 745

Nee ik ga rechstreeks naar mijn ElectroVoice set toe en voor recording gewoon een MD of terug de pc in.

Comment

• Raymond
                • Jun 2003
                • 6

Welke A&H heb je bekeken??
                De Venice vind ik een goede keuze, mooie compacte maar toch complete tafel. En met de toonregeling is niets mis.

Comment

• WTT
                  • Feb 2002
                  • 158

cfontroller denk dat een soundcraft spirit m12 wel wat voor je is betaalbaar een fijn klinkend tafeltje :-)

WTT rentals
                  WTT rentals

Comment

Working...