Carver vergeleken met Peavey...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rockmeister
    • Oct 2002
    • 134

kan je die peavey hisys3tjes niet beter bi-amp aansturen?? Weet iemand hoe dit zit met geluidskwaliteit?

Comment

• -Aart-
      • Jul 2001
      • 801

We hebben hier een wat oudere HySys-3 set, met 2 HySys 2x15" subjes erbij.
      De geluidskwaliteit valt niet tegen (we draaien er in onze soos letterlijk alles over, van klassiek tot harde herrie), maar ik kan het moeilijk met andere set's vergelijken.
      Je kunt ze inderdaad biampen, dat gebruiken we nu niet. X-over dan op 2 Khz uit mijn hoofd.
      Sturen het aan met 2x Peavy CS800. Ik vind dat erg prettige versterkers, lekker veel ingangen en mogelijkheden, zeer betrouwbaar.

Ze maken hier een 7000 uur per jaar denk ik, en dat al 7 jaar lang.

Comment

• Reemski
        • Dec 2001
        • 690

Wel behoorlijk underpowered...

Heb zelf de 4xt's met 215xt's (versie '99 - zwart front). Maar op de subs staat 900 watt en op de toppen 600 watt stuk. Toppen kunnen makkelijk meer hebben. Maar ze worden bij mij altijd full-range gebruikt, en de 215's met 2xt's. 3xt is ook meer top dan de 4xt.

Comment

• geluidmoderator
          • Sep 2002
          • 152

Graag wel on-topic blijven, het gaat hier om het verschil tussen een Carver en een Peavey, niet over vermogens op een setje.

Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums
          Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums

Comment

• djkoen
            • Nov 2002
            • 85

Bedankt voor alle reacties,

hebben mensen nog ervaringen met mij te delen over de Peavey CS1800G of de Carver PT 2400. Bijv: snel versleten, snel in protect enz.

Bedankt!
            Koen.

Sound Projects Master Blaster: Beetje vreemd, maar wel lekker.

Comment

• Michael
              • Nov 2002
              • 643

mmmm simpel antwoord te geven opde cs1800. Het is een oerdegelijke versterker met een bak vermogen. Klanktechnisch zal de carver wel beter zijn (weet het niet).

De peavy springt helemaal niet snel in de clip maar wordt wel heeeeeel snel heet. De hitte wordt wel goed afgevoerd door de dubbele ventilator erop. Hij is bij mij nog nooit uitgevallen.

Een peavy verslijt ook niet zo snel en dat kunnen veel mesne op dit forum beamen. Velen werken nog met die echt ouwe bakken van 10-15 jaar geleden en deze doen het nog steeds even goed.

Comment

• Reemski
                • Dec 2001
                • 690

Micheal,

Welke impedantie hebben je speakers erachter? Mijn CS1800g draait op 4 ohm en wordt helemaal niet heet. Enkel een beetje warm na een avond flink douwen...

Verder nooit problemen mee gehad...

Comment

Working...