Ramsa

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bats
    • Sep 2001
    • 134

Ramsa

Hoi,

ik kan nu 2 ramsa ws-at300 speakers kopen voor een leuk bedrag maar ik kan niet veel vinden over deze speaker behalve dit http://www.ramsa.de/ramsa/at300/main.htm de specs dus...
    zijn er mensen die deze kastjes kennen? ik heb er zelf wel een paar keer mee gedraait en vond ze wel lekker klinken, maar hoe zit het met de duurzaamheid enzo, zijn het een beetje goeie kastjes (in vergelijking met bv. behringer b1520 of iets dergelijks)
    ik weetniet of jullie het belangrijk vinden om te weten maar de prijs is 600euro voor 2. en ze worden best netjes gebruikt (altijd netjes in case gezeten, niet vaak op hun top gebruikt enzo)

• Michael
    • Nov 2002
    • 643

Dit mag mischien gek klinken maar worden die niet door panasonic gemaakt? Ze schijnen erg lekker te klinken heb ze een in Duitsland gehoord. Hebben een lekker rendement maar geen tot weinig bass. zijn heel fijn voor presentaties fo omroep bij evenementen en achtergrondmuziek. Voor disco weet ik niet zo.

Comment

• Bats
      • Sep 2001
      • 134

klopt, ze zijn onderdeel of wat dan ook van panasonic, ik vond ze ookwel lekker klinken, de feesten die ik ermee draaide waren vaak bruiloften, personeelsfeesten ed. waar ze niet op hun top gebruikt werden.
      de feesten die wij zelf doen zijn ook het grootste deel van deze aard.
      het is ook de bedoeling dat er een keer subjes onder gaan komen.

Comment

• Bats
        • Sep 2001
        • 134

verder niemand ervaringen of zo met deze speakers?

Comment

• sub7
          • Mar 2003
          • 66

Ik zie vaak als we ergens een PA moeten
          neerzetten Ramsa in cafés hangen. Zal dus vrij
          goei spul zijn

[Die KF930's bonken !]

Comment

• Fritz
            • Oct 2001
            • 621

Café waar ik draai gebruikt ook Ramsa, ik ben niet echt een audiofreak, maar 'k vind het niet slecht klinken!

Fritz, Fritz-Events

Comment

• Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

Focus Amsterdam, heeft ook diverse Ramsa spullen op producties zitten.
              Mengtadeltjes ed., Creme-Frache heeft zeker 5jaar met een Ramsatafeltje van focus rond getourd, met 3optredens per week.
              Hoe het met de speakertjes zit weet ik niet, heb ze echter wel al diverse keren gehoord, en ben er redelijk over te spreken. Betreft het hier ook van die kunstof kastjes??

MVG Willem (info@w-s-s.nl)
              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• goldsound
                • Jan 2003
                • 429

Hier in Limburg (NL) ben ik ze nog nergens tegengekomen. Daarintegen was ik een tijd terug in Tilburg en hier zag ik ze toch op genoeg plaatsen hangen.

Ik vond ze niet slecht klinken. Dit was wel op een laag volume, ik weet dus niet hoe ze hard klinken.

En ja, ze zijn van kunststof. Als je even op de link van Bats gekeken had, had je het geweten.

Vanaf de site:

citaat: Hochverdichtetes Kunstharzgehäuse
                Jippie, binnenkort DIGAMS
                Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

heej, veel van de Ramsakasten in cafe's zijn van na de periode waarin je veel ohio sound zag, midden- tot eind jaren '80 dus, geloof dat het daarna met Ramsa snel bergafwaarts is gegaan tot panasonic het overgenomen heeft en (van horen zeggen) sind midden jaren '90 weer een goede kwaliteit heeft gekregen, qua specs niet echt denderend, maar wel onverwoestbaar, daardoor kom je ze ook vaak tegen bij mensen die veel presentaties doen, twee van die kastjes op statief, en snel achterin de stationwagon gegooid, kunnen ze makkelijk hebben.

Ralph

Comment

• Thomas
                    • Apr 2001
                    • 49

RAMSA is idd van panasonic
                    Is niet de top, maar klinkt wel lekker

Comment

Working...