nieuwe mengtafel???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

nieuwe mengtafel???

is er iemand die ervaring heeft met een venice 240 of 320???

staat er een in duitsland voor weinig nl, en ik heb er wel belang bij misschien///

wat was mijn allereerste handtekening???
  • Rv
    • Feb 2001
    • 1086

Wij,

perfect tafeltje voor kleinere dingen, wij hebben de 240. Geen problemen mee tot hiertoe, enkel de uitgang van het lampje geeft storing, en dat is wel bij meerdere venice-en heb ik begrepen ...

Wij hebben hem toen tweedehands in nieuwstaat en in knappe nieuwe case 2400 euro betaald ... dan heb je een idee.

Persoonlijk heb ik wat spijt dat we de 320 niet hebben, daar kan je toch bijna altijd alle richtingen mee uit, en zoveel groter/zwaarder is hij niet hé ... maarja, die bood zich toen niet direct aan

____
    Rv.
    ____
    ____
    Rv.
    ____

Comment

• MatthiasB
      • May 2003
      • 674

het schijnt dat die vencen geen echte midassen zijn. er word gezegt dat alleen de heritage de moeite waard is

heb zelf al met een venice gewerkt en moet zeggen PRIMA tafeltje geen problemen mee gehad en idd ook het lampje had een wat strobo effect gekregen LOL

t'leven is duur verdomme
      NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

RV heeft toch zo'n ding?

Ik heb onderlaatst in een kroeg gespeelt die zo een ding heeft (op een masterblaster systeem).
        Klonk goed. Heb er alleen dus nog niet zelf op gemixt.

lekker belangrijk!
        lekker belangrijk!

Comment

• DidierB
          • May 2003
          • 337

ik heb ervaring met de venice 320 en heb er ook niet over te klagen. Voor dat probleem met de littlites heb ik volgende oplossing: gebruik enkel echte littlites! Wij hebben dit probleem ook ervaren en bleek dat de lampjes die wij gebruikten de oorzaak waren. De reden is niet echt in mijn grijze cellen blijven hangen, maar het had te maken met het doorlussen van de massa van de littlite op een bepaalde pin van de XLR. We zijn op aanraden van de invoerder (Ampco Belgium) overgestapt op echte littlites en sindsdien geen probleem meer.

Alleen de heritage een echte midas?!? Vergeten we even het jarenlang trouwe werkpaard van Midas: de XL3? Nog steeds een keurige tafel in mijn ogen, bovendien hebben de originele kisten hiervan een handig sleufje waar je je pakje sigaretten kwijtkan :-)

Groeten,

Didier Beghin
          Ampli bvba

Comment

• MatthiasB
            • May 2003
            • 674

wat ik gehoord heb van iemand die er wel erg veel verstand van heeft is het volgende. de midas venice is een tafel die bestaat uit een printplaat dus als er iets serieus aan is zou ie nog al rap mogen wegsmijten. wat nog is is dat ie niet zou geasembleerd worden bij midas maar ergens in zweden (als ik me niet vergis) en dan door midas stikkertje midas op plakken en voila.

ik zij de enige echt midas van de nieuwere reeksen is een heritage

en nog is ik heb dit van iemand gehoord weet dit zelf niet zeker

t'leven is duur verdomme
            NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• DidierB
              • May 2003
              • 337

nou wil ik niet uit de hoogte gaan doen of zo, maar het feit dat die persoon die mengtafel voor de enige echte verklaart, is nog geen teken dat het zo is. Men moet smaken en feiten niet dooreen gaan gooien.

Het is idd zo dat de venice 1 grote printplaat is, maar de XL3 bestaat dus ook uit verschillende modules die je er per kanaal zo uithaalt.

Ik heb misschien niet zoveel expertise als (sommige of veel: ander punt tot discussie) andere mensen in de branche, maar neem het van mij aan: de heritage is NIET de énige échte midas. Op gebied van nieuwe reeksen van Midas kan ik trouwens niet 100% meespreken, dat geef ik eerlijk toe, maar dat is omdat ik ondertussen meer met Yamaha werk en me nu daar op richt.

Groeten,

Didier Beghin
              Ampli bvba

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

citaat:Het is idd zo dat de venice 1 grote printplaat is, maar de XL3 bestaat dus ook uit verschillende modules die je er per kanaal zo uithaalt.
                Schroef dat ding eerst ff open, voor je dat zegt..........

Ik heb een 240 op proef gehad, voor het geld een erg goede tafel. Ze hebben uit andere Midas tafels de toonregeling en pre-amp's gehaald....

En om ff terug tekomen op dat printplaat verhaal...per 8 schuiven is 1 print....vandaar dat het per 8 kanalen oploopt....Alleen de aansluitplaat is 1 geheel. Verder zijn de potjes en schuiven metaal en van Alps.

Suc6 en groeten vanut His
                Olaf Duffhuës

Laat je horrrrrrrrreeeeeennnnnn...
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• geluidmoderator
                  • Sep 2002
                  • 152

Zeg Gerard,... wat is een MengtaFFel??

Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums
                  Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums

Comment

• MatthiasB
                    • May 2003
                    • 674

ALPS geef mij maar penny & gilles

trouwens alps is nog geen referentie sommige mixertjes van jb hebben er ook
                    NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Uh.....Uh.....kijk eerst ff naar je eigen mixers...........En trouwens, in 90% van de mixers ligt een Alps fader...er zijn dure en goedkope...Ook in de Midas Heritage 1000 liggen Alps...maar ja...das ook de goedkoopste uitvoering van de Heritage serie........

Olaf Duffhuës

Olaf Duffhuës

Comment

• Daan Hoffmans
                        • Aug 2000
                        • 1225

Gelul of het nou een echte Midas is of niet, er zit een sticker Midas op, dus is het een Midas. Kan best zijn dat hij ergens anders gebouwd wordt, maar dat maakt bijzonder weinig uit, het gaat er immers om wie hem ontworpen heeft...

Die kerel die er "zo veel verstand van heeft" lult wat mij betreft maar een beetje uit de hoogte...

Maargoed, wat de Venice betreft, heb er nog nooit mee gewerkt, maar heb wel een onhandigheidje gevonden... slechts 2 auxen zijn schakelbaar pre/post, op zich is dat genoeg, maar ik vind het zo onhandig dat dat aux 5&6 zijn i.p.v. aux 3&4. Als je nu een setup maakt met 2 effecten en 4 monitorgroepjes vanaf je FOH, heb je op AUX1&2 monitorgroepjes, op 3&4 effecten en dan op 5&6 weer je andere 2 groepjes. Vind ik bij voorbaat een beetje onhandig. Verders zal ik me er wegens ontbreken van gebruikerservaring maar niet over uitlaten.

Ik heb ook een site........
                        Wie niet slim is moet dom zijn...
                        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

citaat: geasembleerd worden bij midas maar ergens in zweden (als ik me niet vergis)
                          Ik zal je meteen uit de droom helpen....de Venice wordt gemaakt in Straubing, in de Dynacord fabriek in Duitsland....En idd...een Venice is geen echte Midas...maar wel een goed product, naar mijn mening...

Olaf Duffhuës

Olaf Duffhuës

Comment

• Ws Soundexpresse
                            • Jun 2001
                            • 1007

Wat maakt het uit waar het apparaatje vandaan komt?

Als het goed werkt zonder storing is het toch goed?
                            En verwacht ook niet dat je van een Vinice de zelfde kwalitijd hebt als van een heritage, die dus veel duurder is en compleet Modulair is opgebouwd.

Verder werk ik al geruime tijd met veel plezier en zonder problemen met mijn Allen&Heat GL-2200, goed is goed toch? En voor verhuur werkt deze tafel prima.

MVG Willem (info@w-s-s.nl)
                            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt, Daan, ik deel alleen mijn ervaring en mening. Ik werk zelf al een paar jaar thuis met een Peavey...En nee, geen MARK serie....maar naar mijn mening een erg prettige tafel. En als ik een andere kan betalen, komt er een andere, waarschijnlijk een Venice omdat ik daar erg content mee ben. Wij werken in de verhuur met Mackie en Soundcraft Spirit, ik ben zelf niet zo kapot van die Spirit. Das om het feit dat het ding erg "koud" klinkt en 1 dubbelzijdige print heeft....We hebben bijvoorbeeld ook een Yamaha GA serie gehad, maar daar was ik ook niet echt van onder de indruk. Maar zo verschild iedereen van smaak.

Olaf Duffhuës

Olaf Duffhuës

Comment

Working...