clubsysteempje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • neeltje
    • Apr 2003
    • 295

clubsysteempje

hello boys,

ik heb vrij goede baskasten steken, en ben op zoek naar degelijke speakers om een clubje (+- 150-200 man) te kunnen trekken. Ik zoek te crossen op 100-125 hertz, dus een 15-inchje is misschien wel meegenomen. Heeft iemand suggesties over welke topjes ik zou kunnen kopen. Let wel, liefst 4 zodat ik een klein beetje spreiding kan krijgen (mijn versterker levert 2*600 watt op 4ohm, dus kastjes van 8 ohm...)

En dan nog een extra vraagje: kent iemand altair versterkers, en wat als er eentje kapot is, en je zit met een klote service after sale....?

Neeltje,
    basbeest
    "En Go"
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Ik zou kijken naar 4 speakertjes van rond de 250 watt @ 8 ohm. Daarvan bestaan er heel veel, wat voor jou goed is hangt natuurlijk ook af van je budget...

Je hebt dat soort kastjes van o.a:

Yorkville, Electrovoice, Wharfedale, JBL, Dynacord, Turbosound, EAW, Behringer, DAP, Celestion, Yamaha, H&K, Bose, VMB, Bell, Syrincs, RCF, Zeck, Mach, en Nexo.

Keuze genoeg dus...

Comment

• Robert
      • Aug 2000
      • 630

Ik zou kijken naar 4 speakertjes van rond de 250 watt @ 8 ohm. Daarvan bestaan er heel veel, wat voor jou goed is hangt natuurlijk ook af van je budget...

Je hebt dat soort kastjes van o.a:

Yorkville, Electrovoice, Wharfedale, JBL, Dynacord, Turbosound, EAW, Behringer, DAP, Celestion, Yamaha, H&K, Bose, VMB, Bell, Syrincs, RCF, Zeck, Mach, en Nexo.

Keuze genoeg dus...

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

hmmm ... het kan aan mij liggen, maar wat heeft die 8ohm er mee te maken ... als het 250W aan 4ohm is met de juiste versterker zal het volgens mij weinig verschil maken ....

Anyway ... moet het dienen als discobar of als PA set?

Da's eigenlijk wel belangrijk....

Ik ben geen klankman, ik doe alsof!

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

lap!
          Eerste posting al nie goed gelezen ... 600W aan 4 ohm en gij wilt 8 ohm .... oké oké ....
          Mijn excuses

Ik ben geen klankman, ik doe alsof!

Comment

Working...