Samson Servo 170 problemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ttjeroen
    • Apr 2003
    • 16

Samson Servo 170 problemen

Hallo allemaal, graag zou ik willen weten wie ook een Samson Servo 170 heeft en er (of niet) problemen mee heeft.

Ik heb namelijk een probleem gehad, dat mijn linkerkanaal uitviel. Ik ben er diverse keren mee naar de dealer geweest maar die konden niks vinden. Ik heb er laatst een kennis naar laten kijken en die heeft hem meegenomen naar Philips Semiconductors. Daar heeft er iemand naar gekeken en het volgende gevonden;

David heeft het volgende gevonden: Een van de grote voedings-elco's lekt (stroom): interne weerstand was ongeveer 4 kOhm i.p.v. 400 kOhm. Hij zal beide elcos van de voeding vervangen (meestal als er een kapot gaat, volgt de ander ook snel). Het eindversterkergedeelte werkt prima, gemeten tussen de interne testpunten en de uitgangen van beide kanalen. Dit is waarschijnlijk wat ze bij de dealer hebben gedaan en daardoor dus niets konden vinden. Het probleem van het linkerkanaal zit tussen de ingangsplug en de basis van de eindtransistor. Ergens zit een verbinding die te hoogohmig is. Het vreemde is dat boven een bepaald signaal-niveau het linkerkanaal wel inkomt. Het foutzoeken duurt lang, omdat hij niet van de onderkant bij de print kan zonder die van de kast los te schroeven. Aan de kast zitten nl. de eindtransistoren vast en de verbindingen zijn te kort om de print omhoog te klappen. Bovendien zit de voedingstrafo vast aan de kast. Een heel gedoe dus.

Later heb ik nog een mailtje gekregen met wat hij heeft vervangen;

Er is ongeveer 16 uur werk in gaan zitten. David heeft gevonden dat er twee potmeters op de print zitten voor de gelijke afstelling van beide kanalen. Deze waren hoogohmig als ze warm werden door de naburige powertransistors. Ze zijn vervangen door nieuwe. Verder zijn twee voedingselcos vervangen, waarvan er één stroom lekte.
    Verder adviseert David je om de telefoonpluggen voor de speaker outputs niet te gebruiken omdat ze inwendig sterk gecorrodeerd zijn en daardoor een weerstand hebben van ongeveer 10 Ohm. Er zit ook een schakelcontact aan dat niet betrouwbaar werkt door de corrosie. Misschien dat een contactspray zonder aceton (i.v.m. plastic delen van de connectoren!) dit kan verbeteren.

Graag hier reacties op....maybe dat iemand ook problemen heeft met de versterker en ook radeloos is....

• Pino
    • Jul 2002
    • 390

Kijk , dit vind ik nu interessante info om op dit forum te zetten zie.
    Ik ben zelf geen bezitter van een of ander Samson toestel, maar ik wil gewoon dit soort mailing in het forum toejuichen omdat er mogelijk nog mensen zijn die hier echt iets aan hebben, al is het een ander soort/merk van versterker.
    Doe zo verder en
    merci

groetels,
    Pino

Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

Ik heb hier een Samson260 op mijn PMC monitors draaien en heb (nog) geen problemen. Is ook nog maar 2 maand oud ....
      Hoe oud was jou toestel?

Ik ben geen klankman, ik doe alsof!

Comment

• ttjeroen
        • Apr 2003
        • 16

mijn setje is ongeveer 1,5 jaar oud.
        ik heb 1 Samson Servo 170 staan met erop 2 x HKAudio Powerworks RS122.

we vermoeden dat het probleem een fout is in de printplaat indeling van de Servo 170. we gaan in ieder geval de fabrikant op de hoogte stellen van het probleem.

ik hoef gelukkig maar 35 euro te betalen voor de reparatie.

Comment

Working...