Ik ben in het bezit van een Behringer Ultramizer maar krijg hem niet goed in gesteld. Heeft iemand hier ervaring mee en is de limiter wat er bij in zit nog wat? Ik vind hem nog niet geweldig klinken. Hij drukt de muziek enorm terug vooral de hoge tonen, wie kan mij helpen?
behringer ultramizer DSP1400P
Collapse
X
-
Labels: None
-
citaat:
Ik vind hem nog niet geweldig klinken. Hij drukt de muziek enorm terug vooral de hoge tonen, wie kan mij helpen?
Spelingvouten onder voorbehout... -
citaat:
ja, is dat niet juist het doel van een limiter? Wat jij hoord is namelijk gewoon het limiten van het geluidsniveau wat jij de limiter in stuurt...
Groetjes
ChrisMorgen is de drukste dag van je leven!Comment
-
citaat:
Is het niet zo dat je het werk van een limiter eerder opmerkt aan de lage tonen?
Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Ik gebruik de Ultramizer als limiter om een discobar aan te sluiten op een PA-installatie. Voor mij werkt hij prima! De limiter is echter een extraatje dat ingebouwd zit. De echte functie van de Ultramizer is eigenlijk een dual-band compressor. Dus als je vind dat er teveel hoog uitkomt kan je dat zelf bijregelen (of schakel de enhancer uit). In de handleiding staat dit overduidelijk uitgelegd, maar je moet natuurlijk wel weten hoe een compressor werkt, en je moet de principes van een dual-band compressor begrijpen. Je kan ook altijd vertrekken van de standaard programma's die erin zitten. Ook in de handleiding vind je daar meer over terug.
Voor welke functie heb je het toestel eigenlijk gekocht ? Want naast multiband-compressie zitten er nog een aantal extra's in : een limiter dus, maar ook een surround processor, een noise reduction, en nog een 2-band enhancer ...
Heel wat functies voor heel weinig geld ! Maar toegegeven, de bediening is iets moeilijker ! Een beetje experimenteren kan zeker geen kwaad. Maar wat verwacht jij van zo'n goedkoop toestel nog meer ?
Comment
-
ik heb ook een vraag over de ultramizer. ik wil graag wat galm delay over mijn draadloze mics. ik heb een return send aansluiting op mijn dateq 7.3 alleen is die dus niet te regelen. wel werkt de return/send over de mics bij de 7.3. is de uitgang van de ultramizer te regelen?of stuurt hij altijd vol uit? de ingang is mijn microfoon schuif en die kan ik niet regelen want dan wordt mij zaalgeluid zachter. de meeste bands sluiten de uitgang van de ultramizer aan op een ander kanaal op het mengpaneel en kunnen zo dus wel het effect regelen. nou ik hoor het wel
marco
Comment
Comment