telefoonlijn versterken voor op mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • embie
    • Mar 2002
    • 83

telefoonlijn versterken voor op mixer

Ik wil een telefoonlijn versterken, zodat ik deze kan gebruiken voor radio toepassingen (webradio). Dus heb ik een versterker/omvormer nodig.

iemand ervaringen ermee ?

waar kun je zoiets vinden, is het evt. zelf te maken ?

groeten

• Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Hiervoor heb je een "telefoon vork" voor nodig.

dit is een apparaat die je aan je telefoon lijn hangt en deze heeft dan een audio in en output. bij een goede digitale vork sync't hij ook nog de in en uitput. Op deze manier krijg je een heel schoon signaal.

Voor meer info of vragen kan je me altijd mailen.

-------------------------------------------------------------------------
    Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
    Sony MDS 503 md speler.
    3 paar Monster interlink 300
    2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).

Comment

• Jeroen
      • Aug 2000
      • 1021

Je hoort het me niet snel zeggen, ze zijn zelf te bouwen. Een technicus van een radiostation waar ik ooit bij gezeten heb heeft die eens gemaakt en die heb ik uiteindelijk meegenomen, ik kan proberen er wat foto's van te maken en die dan te plaatsen in het fotoforum, misschien heb je er wat aan.

Groeten,
      Jeroen

<-= Site is geupdate -=>
      Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

Er zijn veel merken die ze maken. Kijk bv even bij locale en regionale oproepen. Zij gaan op dit momement allemaal over op digitale systemen. Wat je heel veel ziet liggen zijn BV Eela vorken. Wat echt mooie zijn zijn digitale studer vorken. Zelf bouwen is ook zeker een optie. Heel makkelijk, schemas kan je zo van internet af trekken. Maar ik zou eerst kijken voor een simeple digitale vork. Dit scheeld heel veel achtergrond herrie. Zeker handig voor Internet.

Ik zal zelf hier ook nog even in de kelder kijken, anders weet ik nog wel een adresje van iemand die zooi uit duitsland inporteerd.

Wat is je budged, wat wil je hebben?

-------------------------------------------------------------------------
        Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
        Sony MDS 503 md speler.
        3 paar Monster interlink 300
        2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).

Comment

• embie
          • Mar 2002
          • 83

budget doet mij eigenlijk niet echt ter zake (alhoewel , het moet gewoon een goede kwaliteit zijn.

een link met zo'n schema of foto's zouden zeker welkom zijn!

Comment

• Jan-Peter
            • Jan 2001
            • 311

Je kunt heel eenvoudig een gebalanceerde verbinding opbouwen tussen twee telefoonpunten.

Je maakt twee identieke kastjes met daarin een telefooncontactdoos voor een gewone 4 polige telefoonstekker. Voorts sluit je hier de telefoonlijn op aan met een 2-aderig snoertje en een gewone telefoonstekker. In het kastje monteer je een XLR-chasisdeel(female) een 1:1 lijntrafo en ook een dubbelpolige wissel schakelaar. Met deze schakelaar kun je de telefoonlijn omschakelen, via de lijntrafo naar je XLR. Over de schakelaar komt een weerstand van 680 Ohm / 0,25 W. Dit is een zogenaamde "houd-weerstand" De twee primaire draadjes van de lijntrafo gaan op de A en B van de telefoonlijn. De secundaire draadjes van de trafo gaan naar de XLR en de massa (afscherming) kun je van alle kanten gewoon samenvoegen.

Wanneer je aan beide kanten een dergelijk kastje hebt staan, kun je vanaf iedere willekeurige plaats bellen met de "studio". Zodra je met de telefoon verbinding hebt, doe je de schakelaar om en blijft de verbinding in stand en je komt de lijn op je mengpaneel. Vanaf de opbellende kant kan op de XLR een mono mengpaneel signaal worden geplaatst of in geval van een belspelletje o.i.d. gewoon met een telefoon.

Ik zal proberen een eenvoudig schemaatje te maken en dat hier plaatsen als foto (met toestemming van de moderator ?!)

EDIT
            Ik heb een nieuw topic aangemaakt in het fotoforum.
            http://forum.licht-geluid.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7517

Hopelijk kun je hier iets mee.
            Succes !!
            16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• Juce
              • Aug 2001
              • 203

moest het je interesseren, als ik me niet vergis heeft velleman een zelfbouwkit hievoor dat niet zo duur is. Van de kwaliteit ervan weet ik niets....

Juce

Comment

Working...